Inloggen

View Full Version : Bogner Shiva Combo!



JeroenSchaaf
5 maart 2010, 18:35
Een tijd ( lees een jaar ) geleden een Bogner Shiva Combo geprobeerd, en ik was zwaar onder de indruk! Laatst op een jamsessie speelde ik weer op een Bogner en er begon weer wat te kriebelen.

Ik hou van lekker dik clean, het moet staan ( voelbaar )
En dat lukte niet met mijn Mesa Boogie Nomad 45 head + Bogner 2x12 cab. Ja het stond wel, maar niet definieerbaar genoeg.

Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en alles wat ik niet gebruik verkocht. Plus de Mesa in de verkoop. Het heeft even geduurd maar eindelijk vandaag verkocht. En dit betekende dat ik genoeg budget had om een Bogner te kopen!

Bij mijn plaatselijke muziekwinkel zou eerdaags een tweedehands Bogner shiva binnen komen, en met toeval was dat vandaag!

Dus direct daar heen gestormd om hem op te halen.....

Ding had wel een poetsbeurt nodig, maar ziet er nou echt prima uit :D

Ik zal straks even betere foto's maken:
http://img689.imageshack.us/img689/9633/fotodi.jpg

Gelijk heb ik ook een vraag, achter op de versterker heb je de aansluitingen van de footswitch.

- Reverb
- Select / Boost

Daarnaast zitten nog 2 inputs voor ( en daar tussen staat Boost Amp ):

- Input
- Output

Heeft iemand een idee waar die voor zijn?

http://img94.imageshack.us/img94/9223/fotoaza.jpg

Remork1970
5 maart 2010, 18:44
Shiva's, waren dat niet die versterkers die door velen heel enthousiast gekocht worden, om daarna al vrij snel weer op Ebay, gitaarmarkt, marktplaats etc. gezet te worden?

Misery Signals
5 maart 2010, 18:54
Ik ken er genoeg die er al heel lang op spelen.
Je moet van de drive houden: erg romig. Als het iets strakker/meer moet zijn, kan je al gelijk een andere amp halen.

MS

caliban
5 maart 2010, 19:08
Over die twee aansluitingen: manual checken. Lijkt me een heel coole versterker, wel niet goedkoop :)

JeroenSchaaf
5 maart 2010, 19:11
Ik ken er genoeg die er al heel lang op spelen.
Je moet van de drive houden: erg romig. Als het iets strakker/meer moet zijn, kan je al gelijk een andere amp halen.

MS

Ja de drive vond ik goed klinken op de jam! Maar we zullen over een tijd zien. Voor eerst ben ik blij :D


Over die twee aansluitingen: manual checken. Lijkt me een heel coole versterker, wel niet goedkoop :)

Ja heb ik gecheckt, kan het niet echt goed vinden. Niet goedkoop, maar door spul te verkopen wat ik nog had liggen lukte het net. En zo probeer ik meestal dingen te financieren. Ik moest uit eindelijk €16 euro bijlegen van buiten het muziek potje.:)

caliban
5 maart 2010, 19:16
Ja de drive vond ik goed klinken op de jam! Maar we zullen over een tijd zien. Voor eerst ben ik blij :D



Ja heb ik gecheckt, kan het niet echt goed vinden. Niet goedkoop, maar door spul te verkopen wat ik nog had liggen lukte het net. En zo probeer ik meestal dingen te financieren. Ik moest uit eindelijk €16 euro bijlegen van buiten het muziek potje.:)

Boost ervoor zal hem waarschijnlijk ook wel heel strak kunnen doen klinken...

16 euro :) twee pakjes snaren :D:D

marc_o
5 maart 2010, 19:52
Proficiat!
Welkom bij de Bogner-club in ieder geval.

caliban
5 maart 2010, 19:55
Ik kan trouwens ook niet uit aan de desbetreffende manual. Vraag mij af wat die twee ingangen zijn..

JeroenSchaaf
5 maart 2010, 19:59
Proficiat!
Welkom bij de Bogner-club in ieder geval.

Dankje! Ik zag dat jij laatst ook een te gekke Bogner had gekocht!


Ik kan trouwens ook niet uit aan de desbetreffende manual. Vraag mij af wat die twee ingangen zijn..

Ik vraag het me ook af, iemand die het weet? Anders Bogner maar eens mailen.

caliban
5 maart 2010, 20:00
Lijkt me goed idee!!

Midwolda
5 maart 2010, 20:15
Gefeliciteerd Jeroen! :cheerup:
Dat je hier maar heel veel mooie herrie uit weet te peuren! (moet je nou weer gaan verhuizen?)

Ik ga eerst maar eens even googelen op Bogner Shiva... ik weet daar niets van af. :chicken:

JeroenSchaaf
5 maart 2010, 20:17
Gefeliciteerd Jeroen! :cheerup:
Dat je hier maar heel veel mooie herrie uit weet te peuren! (moet je nou weer gaan verhuizen?)

Ik ga eerst maar eens even googelen op Bogner Shiva... ik weet daar niets van af. :chicken:

Dankje!:D

Herrie moet wel lukken :cheerup: ( heb de buren nog niet gehoord... )

Staan helaas weinig representatieve filmpjes op youtube. Anders binnen kort bakkie koffie doen?

Midwolda
5 maart 2010, 20:24
Ja, koffie, lekker! Neem ik die zwarte Contemporary Strat wel mee.
Ik bel je volgende week even okee? (zit dit weekend al te vol)

Van de Bogner website, over die Boost Amp: http://www.bogneramplification.com/customshop/ShivaEffectsLoopInfo.php

JeroenSchaaf
5 maart 2010, 20:40
Ja, koffie, lekker! Neem ik die zwarte Contemporary Strat wel mee.
Ik bel je volgende week even okee? (zit dit weekend al te vol)

Van de Bogner website, over die Boost Amp: http://www.bogneramplification.com/customshop/ShivaEffectsLoopInfo.php


Ja cool! Bel me maar even, de agenda zit aardig vol maar misschien lukt het!

Thanks, ik zal het even doorlezen.:D

Neira
5 maart 2010, 20:47
Gefeliciteerd, heb er sinds kort ook 1, een 6L6 - 212 versie. Ben er errug blij mee !! Superversterkers zijn het, zeker in combinatie met een :strat:

Midwolda
5 maart 2010, 21:27
En om het helemaal verwarrend te maken heb ik zojuist een Mesa Boogie gekocht...
morgenvroeg ga ik 'm ophalen, jullie "horen" er nog wel van! :rockon:

new deep
5 maart 2010, 21:41
goede amp, ga je veel plezier van beleven. welke versie heb je precies?

http://www.youtube.com/watch?v=K7u4BBGesws&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vqk_epp0ydU

JeroenSchaaf
5 maart 2010, 22:11
En om het helemaal verwarrend te maken heb ik zojuist een Mesa Boogie gekocht...
morgenvroeg ga ik 'm ophalen, jullie "horen" er nog wel van! :rockon:

Welke Mesa heb je gekocht? :D

caliban
5 maart 2010, 22:27
Nomad zou grappig zijn..

JeroenSchaaf
5 maart 2010, 22:28
Ja :)

Ik ben benieuwd!

Midwolda
5 maart 2010, 22:35
Haha, nee, geen Nomad... ik speel toch alleen maar thuis dus het is wat kleiner.
Maar ik zeg lekker nix want ik heb 'm nog niet... morgen pas he!
Patience, grasshopper, patience... :seriousf:

caliban
5 maart 2010, 22:53
Die brooddoosamp van boogie?

Midwolda
5 maart 2010, 23:19
Deze?
http://blog.dv247.com/wp-content/uploads/2010/01/mesa-boogie-transatlantic-t.jpg
Nee... dat is zelfs voor mij te :???: hoor

caliban
6 maart 2010, 09:06
Welke mesa is nog klein????:dontgeti:

marc_o
6 maart 2010, 10:55
Dankje! Ik zag dat jij laatst ook een te gekke Bogner had gekocht!






Oeh ja, die is gewoon gruwelijk.

Ik zeg: Bogner meeting!

JeroenSchaaf
6 maart 2010, 19:04
Oeh ja, die is gewoon gruwelijk.

Ik zeg: Bogner meeting!
Lijkt me een goed idee... moet alleen nog even me rijbewijs halen. Dan is het net allemaal wat makkelijker.:cheerup:

Pé.
7 maart 2010, 10:21
Wat betreft die boost amp:



NOTE for Older Shiva's made prior to 12/1/05 Effects Loop: The Loop is a series Loop between the Pre and Power Amp, designed for line level-Fx (we used a Rocktron Intelifex). If you want to use an instrument level (floor) Effect unit or if your line level (rack) Effect unit is too sensitive for the hot send signal, you can use our special built in Boost Amp. All you need is a special level ducking cable, available from us or you can make your own, see the "How To Make Effects Cable" link on Shiva portion of our website. Plug this special cable between the Effects Loop Send output and Input of your Effect unit, make sure to insert into the Effects unit input the modified 1/4" plug. Plug the output of your Effects into the input of the Boost Amp (located on the back) and hook up the output of the Boost Amp to the return of the Fx Loop with a short jumper cable. This is necessary because of the lower output send level so it does not distort the input of your FX but we have to bring the level back up after it leaves the FX in order to keep the original tone of the amp. Remember (if you use the Loop) the Channel Volume controls work like send levels, the higher you set the Volume, the more Level comes into the Effect. Set the Master Volume for overall Volume. The Loop circuit is always in the sound chain (even if nothing is hooked up to it). If you want to bypass your FX, you would have to do it on the FX unit.
If you plug into the send you tap the signal of the Pre Amp and you could also send it to a recording device, mixer or another power amp etc. It would not be necessary to return the signal back into the amp. On the other hand if you plug into the return you disconnect the Pre Amp from the Power Amp. You could use your Shiva just as a Power Amp. As always, you must have the amp under load from a speaker cab or load box or damage may occur.


Even vertaald: Het komt er op neer dat de fx-loop ontwikkeld is voor rack-apparatuur, wat een sterker signaal nodig heeft dan pedaaltjes. Je moet dus een speciale kabel gebruiken om het signaal af te zwakken. Maar om volume verschillen te voorkomen moet je het bij terugkomst op de versterker éérst door die boostamp gooien voordat je het weer kunt gebruiken, die zorgt er voor dat de niveaus een beetje gelijk blijven.


Verder natuurlijk mooi ding! :cheerup: Ben benieuwd hoe-ie klinkt!

Hendriks
7 maart 2010, 10:40
Mooie bak Jeroen , zal dit hem zijn?;) Hoe doet hij het met pedalen?

JeroenSchaaf
7 maart 2010, 11:22
Wat betreft die boost amp:

.....verhaal.....

Verder natuurlijk mooi ding! :cheerup: Ben benieuwd hoe-ie klinkt!
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

Thanks! Ja ike ook! Zou eigenlijk vandaag repeteren met Elle Alpha maar de drummert heeft zijn hand gisteren verkloot bij een optreden.


Mooie bak Jeroen , zal dit hem zijn?;) Hoe doet hij het met pedalen?

Dankje! dit is hem nog niet, het is slechts een tussen stap ;) Ik heb hier alleen een OCD+SHO cloon liggen, en dat klinkt op laag volume nog niet echt lekker. Een kameraad van me heeft nog wat pedalen, die ik binnenkort even ga proberen.

marc_o
7 maart 2010, 11:38
Shiva's zijn zeker geen laag-volumeversterkers.
De reden dat ik destijds de Rivera Fandango kocht in plaats van de Shiva is dan ook dat de Rivera dat wel kon. Op hoger volume echter, is het een bijzonder prachtige bak!

JeroenSchaaf
7 maart 2010, 11:40
Dat heb ik al meer gelezen!

Clean klinkt op laag volume nog wel, maar drive niet.

Heb jij enig idee welke pedalen hij lekker pakt? Ik ben me al een beetje aan het inlezen hier, en op wat andere fora.

marc_o
7 maart 2010, 11:49
Ik ga eens voor je kijken, heb laatst een heel goed klinkende test gevonden tioen ik ook een Shiva wilde kopen....net toen ik een afspraak wilde maken, kwam ik de xtc tegen.

marc_o
7 maart 2010, 12:05
Zee goed klinkende test van een gitarist die wat minder aan zelfbevlekking doet dan de gemiddelde youtuber.

Clean kanaal met een BB preamp van Xotic.

http://www.youtube.com/watch?v=29oeGuAmBws

Drive kanaal

http://www.youtube.com/watch?v=vqk_epp0ydU&NR=1

Drive met boost

http://www.youtube.com/watch?v=wRifqwuR3hE&feature=related





Het ligt uiteindelijk erg aan je muziek, maar gezien de romigheid van de versterker denk ik aan een marshall-achtige overdrive om het recht te trekken wanneer je geen strakheid wilt verliezen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Directdrive van Barber.

tom123
7 maart 2010, 14:48
Ik wil ook een bogner shiva kopen met 1 speaker.
Maar ik heb nog nooit een amp gehad met 1 speaker, is dit een nadeel, op het podium?

caliban
7 maart 2010, 14:59
Ik wil ook een bogner shiva kopen met 1 speaker.
Maar ik heb nog nooit een amp gehad met 1 speaker, is dit een nadeel, op het podium?

Ik zou bij een combo altijd voor 2 speakers kiezen (als ik de keuze heb natuurlijk); maar 1 speaker lijkt me ook zeker doenbaar, het gaat gewoon wat minder breed enzo klinken.

guitarguru
7 maart 2010, 16:37
Ik zou bij een combo altijd voor 2 speakers kiezen (als ik de keuze heb natuurlijk); maar 1 speaker lijkt me ook zeker doenbaar, het gaat gewoon wat minder breed enzo klinken.

Ik zou bij een combo dus NOOIT voor 2 speakers kiezen, als je rug je lief is. Zo vreselijk zwaar!
Ik ga dus tegenwoordig lekker voor een top plus 2x12 kastje. :ok:

marc_o
7 maart 2010, 17:01
Ik wil ook een bogner shiva kopen met 1 speaker.
Maar ik heb nog nooit een amp gehad met 1 speaker, is dit een nadeel, op het podium?


Ik zie niet waarom dat een nadeel zou moeten zijn. Overigen kun je prima 1 keer 12 extra cabs kopen voor meer herrie en bovendien staat je combo dan direct wat meer van de grond af....handig en mooier dan het eeuwige kratje.

caliban
7 maart 2010, 17:56
Ik zou bij een combo dus NOOIT voor 2 speakers kiezen, als je rug je lief is. Zo vreselijk zwaar!
Ik ga dus tegenwoordig lekker voor een top plus 2x12 kastje. :ok:
Bij de fitness oefenen op rugkracht!

Ik zie niet waarom dat een nadeel zou moeten zijn. Overigen kun je prima 1 keer 12 extra cabs kopen voor meer herrie en bovendien staat je combo dan direct wat meer van de grond af....handig en mooier dan het eeuwige kratje.

Dan zet je het kratje langs je op het podium, VOL ;)

tom123
7 maart 2010, 20:01
Ik zou bij een combo dus NOOIT voor 2 speakers kiezen, als je rug je lief is. Zo vreselijk zwaar!
Ik ga dus tegenwoordig lekker voor een top plus 2x12 kastje. :ok:

Maar als je een top hebt met een 2x12 cab dan moet je ook nog behoorlijk wat tillen.
zou je dan niet met een 2x12 combo hetzelfde tillen?

Midwolda
7 maart 2010, 20:05
Twee keer de helft is minder dan èèn keer het dubbele... toch? ;)

tom123
7 maart 2010, 20:12
daar zit wat in ja.

ik wou namelijk ook voor een 1x12 gaan i.v.m. het gewicht.
ik heb een top met een 4x12 cab, maar daar wordt je ook niet echt vrolijk van.
en een vox 2x12 maar die is ook nog zwaar, en daar zit helaas geen overdrive op :(

robzilla
7 maart 2010, 21:12
Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Erg mooi ding, ik heb hem zelf ook :D (head met 2x12). De boost-amp is dus de oudere versie, waar je bij de fxloop een speciale kabel nodig hebt en de return van je effecten eerst naar de boost amp gaat en dan naar de fxloop return!

Veel plezier ermee!

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 07:57
Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Erg mooi ding, ik heb hem zelf ook :D (head met 2x12). De boost-amp is dus de oudere versie, waar je bij de fxloop een speciale kabel nodig hebt en de return van je effecten eerst naar de boost amp gaat en dan naar de fxloop return!

Veel plezier ermee!

Bedankt!

Ja ik merkte het gisteren op hoog volume, de delay begint te clippen.
Ik zal die kabel eens laten maken :D ( Pe!! )

Bernd Veenema
8 maart 2010, 19:08
Gefeliciteerd man!
Het tweede kanaal is niet helemaal mijn ding, maar het clean is fantastisch!
Hopen dat je hier lang plezier aan zult beleven.

tom123
10 maart 2010, 18:49
Ik heb er nog over de bogner shiva nagedacht, 1x12 combo of 2x12 combo?
op deze site staat dat het gewicht niet echt veel scheelt.

http://www.bogneramplification.com/customshop/ShivaInfo.php

JeroenSchaaf
10 maart 2010, 19:26
Gefeliciteerd man!
Het tweede kanaal is niet helemaal mijn ding, maar het clean is fantastisch!
Hopen dat je hier lang plezier aan zult beleven.

Tweede kanaal is echt appart, niet echt lekker op laag volume. Maar gooi je de Bogner op het podium! mwahlekker!!!!

Dankje :D


Ik heb er nog over de bogner shiva nagedacht, 1x12 combo of 2x12 combo?
op deze site staat dat het gewicht niet echt veel scheelt.

http://www.bogneramplification.com/customshop/ShivaInfo.php

Hoeveel scheelt het?

tom123
10 maart 2010, 21:58
Hey scheelt 3 pound, dus ik killo's is dat bijna niks.
dan ga ik maar gelijk voor de 2x12 ;)

JeroenSchaaf
11 maart 2010, 05:42
Oke!

Wel kan ik je vertellen dat de Bogner echt een zware jongen is! Damm :D