PDA

View Full Version : Air On A G String



ReinoutV
19 april 2003, 14:37
Ik heb net Air On A G String van J.S. Bach opgenomen. Een Shure SM58 voor een Esteve 1GR08 (khad geen andere mic), via een mengpaneeltje mijn Soundblaster Audigy in, opgenomen in Cakewalk Pro Audio 9. De microfoon iets rechts van de brug (van het klankgat weg) en iets naar onderen (richting de hoge snaren), lichte reverb eroverheen. Hij is niet helemaal perfect (2 of 3 kleine missertjes), maar je moet ergens tevreden mee zijn. Hij is te vinden op http://members.lycos.nl/reinoutv/media/air.mp3 Iemand commentaar?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ReinoutV op 2003-04-19 17:54 ]</font>

sunday violence
19 april 2003, 15:31
als je ff die punt achter de link weghaald gaat het downloaden wat makkelijker :razz:

sunday violence
19 april 2003, 15:35
hij is wel een beetje houterig af en toe, maar klinkt leuk. (ik vind air ook wel heel mooi namelijk)

Negative K3 fan
19 april 2003, 17:45
het is een heel mooi nummer maar jouw versie klinkt érg dood en leeft absoluut niet.

probeer er iets meer gevoel in te leggen.

ReinoutV
19 april 2003, 17:55
Op 2003-04-19 17:45, schreef Negative K3 fan:
het is een heel mooi nummer maar jouw versie klinkt érg dood en leeft absoluut niet.

probeer er iets meer gevoel in te leggen.


Gevoel in dynamiek, tempo, klankvorming, wat voor gevoel bedoel jij wat ik mis? Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn?

RadiuS
19 april 2003, 18:10
Mooie geluidskwaliteit, maar inderdaad wat droog. Wat errug jammer is, is dat je veel ruimte tussen je noten laat, je hebt zeg maar tussen elke 2 noten een korte rust, maar je moet ze elkaar precies op laten volgen (vloeiender). Das mooier en klinkt 'affer'.

Negative K3 fan
19 april 2003, 21:05
precies wat radius zei, en je zou wat meer afwisseling in dynamiek en tempo kunnen toepassen. Sommige noten wat langer aanhopuden (ook als er geen fermato bijstaat) en dat soort geintjes, het klinkt heel steriel en droog.

ReinoutV
20 april 2003, 11:15
Op 2003-04-19 21:05, schreef Negative K3 fan:
precies wat radius zei, en je zou wat meer afwisseling in dynamiek en tempo kunnen toepassen. Sommige noten wat langer aanhopuden (ook als er geen fermato bijstaat) en dat soort geintjes, het klinkt heel steriel en droog.


Aha, ok, op die manier. Ik zal er rekening mee proberen te houden. Iedereen bedankt voor alle tips.

telecastermaster
20 april 2003, 13:35
1) Je kunt miusschien nog wat verschillende reverbs proberen er overheen te halen.

2) Het is toch on a G-string?

3) Ik ga het nummer ook gelijk instuderen. Volgens mij houden vrouwen hier wel van. :wink:

sash
20 april 2003, 14:58
Oeh zeer mooi gespeeld. Sommige dingen wat droog, maar ik doe het je zeker niet na :smile:

Barret Wallace
20 april 2003, 15:18
Leuk gespeeld alleen het mist idd iets van dynamiek, erg mooi opgenomen voor een akoustische gitaar opname

FunkyFlamenco
27 april 2003, 11:30
Mooi gespeeld! Alleen idd zijn alle noten erg kort! Een beetje meer varieren met lang en kort!

VHsologitarist
6 mei 2003, 14:01
klinkt wel leuk,

maar jammer dat alle noten inderdaad stoccato gespeeld zijn.
Ik vind dit ook geen stuk om op de klassieke gitaar te spelen maar voor een orkest.
Dan klinkt het veel machtiger.
Het klinkt een beetje alsof je het gewoon van papier speelt en niet vanuit je hart.
Ik moet het kunnen voelen bij zo'n nummer

greetz
ed

delphiro
7 mei 2003, 13:15
welkom bij begrafenisstuk nummer 1 :smile:

technisch goed gespeeld maar inderdaad veel te staccato. Het is ook eigenlijk totaal geen gitaarstuk. Ik heb het ooit als duo met gitaar en fluit gespeeld en dat is al beter maar de beste uitvoering is gewoon met orkest. Een gitaarnoot dooft nu eenmaal snel uit terwijl strijkers de noten langzaam aan volume kunnen laten toenemen wat dit stuk nodig heeft om erbij te huilen. Ik vond trouwens de (2) trillers erg strak gespeeld dat moet ik je nageven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-05-07 13:16 ]</font>

ibbie
21 mei 2003, 10:04
het is zeker goed gepeeld je moet er inderdaad wat meer gevoel in leggen dat hetwat minder houterig klinkt maar wel heel knap gespeeld :eek:

VHsologitarist
22 mei 2003, 14:06
jaja dat weten we nu wel......