PDA

View Full Version : Grootste blunder op het podium?



poepsnaar
19 april 2003, 14:25
Barst maar los... oke ik begin wel met mijne. Stond stoer te springen, en glee op me bek en wonder boven wonder kon ik gewoon zonder uit de maat te gaan op de grond verder gaan :grin: nu jullie

bathmutz
19 april 2003, 14:47
tijdje geleden stond ik per ongeluk met delay aan te spelen, alleen het eerste nummer, had ik vrij snel door gelukkig. als enige volgensmij! :grin:

en mensen introduceren met wel de goede naam maar niet het goede instrument, dat soort dingen. :smile:

BathMutZ

skabouter
19 april 2003, 15:48
ik heb een GT-6, en daar zitten ook veel dingen op. soms speel ik inderdaad met een bepaald effect aan dat niet moet (in geval van Delay een ramp :grin:) en dan duurt het even voor ik het doorheb....

verder maak ik altijd gewoon veel fouten, wat ook wel een blunder is :sad:

Clunk
19 april 2003, 16:00
ik heb nog geen egte blunde gemaakt! :grin:
maar ik weet wel een mooie,
das van die gast van nirvana :grin: :grin: :grin:
die gooide zn bas in de lucht, en liet em zo recht op zn kop landen :grin: :grin:
moehahahha...
dat was bij een oude mtv awards ofzo..
kheb et op film, ik blijf me steeds verbazen, wat een mafkees :grin:

MikeDirnt
19 april 2003, 16:33
Ja klopt wannabe.. Lithium MTV awards 1994 geloof ik, Ik heb nog niet echt een zware blunder gehad. Ja ik begon met het refrein van het lied, terwijl we net in het couplet waren, maar dat corrigeer je snel. En af en toe toeschouwers die niet van me bas af kunnen blijven met hun handjes. Gitaarband die ene keer los schoot. Dat zag er wel leuk uit, door bassend net of het een contrabas is met de bas op je voet

skabouter
19 april 2003, 16:55
ohw, wacht ik heb ook een blunder !!

ik had in 2 jaar nog nooit een snaar gebroken. en toen kwam ik op TV, en toen brak ik net mijn A snaar. op de opnamen zie je dat mijn A helemaal slap erbij bungelt :grin:

dat was stom, vooraan heb ik toch maar reserve snaren bij me :grin:

bassopotmus
19 april 2003, 16:59
yo! toeschouwers die aan je bass zitten, das gewoon een vuist ertegen aan bij mij, waar is het respect heen als ze ongevraagt aan je spullen zitten.

Owkee meisjes mogen aan bepaalde spullen van mij zitten, if ya know what I mean

dikkie dik
19 april 2003, 18:02
bij mij band was het een keer, toen moesten we spelen, intro enzo, terwijl de gitaar het niet deed. fluffy kloten met zn gitaar, was het een van de kabeltjes, die uit 1 van de 7 effect pedaaltjes was los geschoten :sad:

jaspertomas
19 april 2003, 19:22
2 'blunders':

1. Heb een zoom 607 en ik moest in een nummer van de ene patch (gewoon clean) naar een andere (disto met flanger). Nou heb ik meerdere patches die gewoon clean zijn, dus je raad het al: Ik had de verkeerde :smile: Ik moest dus eerst zes patches omhoog trappen om bij de goeie te komen (er kwamen dus binnen een paar seconden een delay, distortion en een wah voorbij :grin: )

2. de input van m'n versterker is soms niet helemaal in orde, dus bij een optreden stond m'n bas heel zacht; ik draai het volume omhoog en merk op dat 200 watt toch te weinig is. Vervolgens zit ik even aan de input-jack en toen hoorde ik die prachtige klank keihard door de zaal (ik was aangesloten op de PA) Dit was gelukkig niet in een nummer, maar ervoor. Toch voel je knap stom als je de hele tijd denkt dat je versterker het niet trekt. daarna was dat gelukkig weg en was ik weer helemaal weg van m'n combootje :smile:

Fluffy
19 april 2003, 19:54
goed topic (Y)

ben gitarist btw :wink:


kben bij een sprong een kabletje uit een pedaal kwijt geraakt terwijl ik niet wist wat het was, en ik zat daar van WTF ?? en dan zei een aardige fan dat het een draadje was en die deeed ik er weer in en we speelden vrolijk verder :smile:


/ edit zag niet dat dikke hetzelfde verhaal had gepost :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fluffy op 2003-04-19 19:55 ]</font>

dumBASS
19 april 2003, 20:10
Onze gitarist sprong op terwijl ik met m'n neus boven de kop van zijn gitaar hing... De rest is te raden denk ik... :sad:

John P
19 april 2003, 22:05
Eens sprong ik van een podium (was een weddenschap, dat ik dat zou doen) aan het eind van een nummer, bleek het snoer een beetje kort. Viel mijn stack bijna om; de drummer zag het gebeuren en wist in ieder geval mijn versterker te redden!! De box op zīn tenen1 Was ie niet blij mee.

skabouter
19 april 2003, 22:40
ohhhhwwww, vet kut..... dus toch combo, die vallen minder snel om....

Laus
19 april 2003, 23:42
ik heb het gepresteerd om bij een nummer in een couplet consequent de verkeerde grondtoon te spelen. en dan niks merken omdat het monitorgeluid zoo kut was dat ik alleen drums en mezelf kon horen. Later op de opname bleek dat ik steeds een C speelde wat een B moest zijn.

jaspertomas
20 april 2003, 10:49
"Eens sprong ik van een podium (was een weddenschap, dat ik dat zou doen) aan het eind van een nummer, bleek het snoer een beetje kort. Viel mijn stack bijna om; de drummer zag het gebeuren en wist in ieder geval mijn versterker te redden!! De box op zīn tenen1 Was ie niet blij mee. "

Hahahahahahahahaha!!! sorry, maar die is echt goed!! :grin:

Wouter J
20 april 2003, 14:01
Wel ik ben eens flink op mijn vreet gegaan toen ik ik die coole electric boogie beweging aan het maken was en die monitor over het hoofd zag, het is opgenomen en mijn vantage Precicion bass copie stuiterde over het podium, gelukkig is dat ding stevig, toen ik hem weer oppakte was hij zelfs nog gestemd.

skabouter
21 april 2003, 01:18
ummm, sorry, maar wat is die beweging ? kan me er niets bij voorstellen :grin:

Wouter J
21 april 2003, 02:35
Op 2003-04-21 01:18, schreef skabouter:
ummm, sorry, maar wat is die beweging ? kan me er niets bij voorstellen :grin:


Kijk naar oude rap video's (zoals "I feel for you" van Chaka Kahn) je loopt achteruit terwijl je voeten over de grond lijken te glijden. (Zie ook Michael Jackson.)

skabouter
21 april 2003, 10:47
ohwww, dat noemen we meestal moonwalken.....

Wouter J
21 april 2003, 12:33
Op 2003-04-21 10:47, schreef skabouter:
ohwww, dat noemen we meestal moonwalken.....


Ah, ik dacht dat de moonwalk dat gene was wat Michael jackson doet in de "Smooth criminal" nummer, voorover buigen zonder op zijn vreet te gaan. Dat doet hij overigens echt, ik heb hem live gezien en daar doet hij het ook.

hoofd
21 april 2003, 12:35
Nee, das weer iets anders. Waar jij op doelt is moonwalken...en Michael Jackson is GOED!!!!!! :grin:

bathmutz
21 april 2003, 14:03
electric boogie is een onderdeel van breakdance, bijv. robotjes nadoen, of net doen alsof je armen van elastiek zijn.
die bassist van beef doet ook zo iets gelijks in een clip van hun. robot style dansje zegmaar. :smile:

BathMutZ

Ruud
21 april 2003, 16:16
Blunders haha, goeie topic,

kan ze zelf niet zo snel verzinnen.. speelfoutjes heb je altijd wel,
ik stamp nogal hard op m'n pedalen (boss kassies etc) waardoor de instelling van de knoppen verandert, (en das lullig als je opeens de gain op 0 hebt staan, aftapen dus in de toekomst...), of waardoor ze op de kop komen te liggen...
mijn hals zwenkt wel eens uit natuurlijk, de microfoon voor je amp wil je nog wel eens wegtrappen/ omlopen enz..


We hebben de bandaanhanger wel eens verkeerd afgesloten, reden we richting een kruispunt tegen een bult op, voel het halve drumstel eruit... gelukkig weinig schade...

Wel eens een flightcase een flink eind van een bult af laten rollen...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud op 2003-04-21 16:19 ]</font>

Ruud
21 april 2003, 16:23
Oja, ik heb wel een keertje Aukje van Ginniken (of hoe die snol ook mag heten, uit GTST volgens mij) aan de kant gedauwd met mijn flightcase... (nogal ruw).. we moesten gigantisch snel afbreken terwijl het programma doordraaide.. loopt die teef in de weg en wou ze nauwelijks aan de kant omdat ze zich te goed voelde, beetje arrogant doen enz.. .. jammer voor haar hoor, heb hem gewoon der langs gedrukt.. kon ze totaal niet waarderen :smile:

Clunk
21 april 2003, 17:15
en zo is het!!!!!!!! :smile: :smile:
optiefen met die snol :grin:
hihihihi

MikeDirnt
21 april 2003, 17:35
Een bandlid heeft denk wel meer aanzien als een gtst snolletje :grin:

skabouter
21 april 2003, 18:53
haha, die heb ik nog in de studio gezien. ub hilversum, toen ze dat programma met ons opnamen. das toch die paardenvrouw ? met die broken leg

bassopotmus
21 april 2003, 19:18
haha soap sterretjes...zal maar niets zeggen.
Lullig man van dat drum stel, ik hoop toch dat je je bas altijd IN de auto mevervoerd, ik zou mijne toch echt nooit ergens achterin leggen in een aanhanger, stelen ze em dan als je bij een stoplicht staat... :sad:

Clunk
21 april 2003, 20:18
zou je denken?

..dan moeten ze wel weten dat ie in de aanhangwagen ligt... plus, dat uh,.. dat moeielijk is?..

leg je bas dan aan de ketting :grin:

koen_V
21 april 2003, 20:27
Op 2003-04-21 19:18, schreef bassopotmus:
haha soap sterretjes...zal maar niets zeggen.
Lullig man van dat drum stel, ik hoop toch dat je je bas altijd IN de auto mevervoerd, ik zou mijne toch echt nooit ergens achterin leggen in een aanhanger, stelen ze em dan als je bij een stoplicht staat... :sad:

Maar als je ze in de aanhanger legt en ze valt eruit dan is je bas toch meteen gerelict en dat is toch het geen wat je wel?? :grin:

vanafvandaag
22 april 2003, 12:30
Nog een wereldblunder:
Ik sta leuk de band voor te stellen. Ik kijk de zangeres aan en weet spontaan niet meer hoe ze heet.. Tssss... Gelukkig hielp ze me een handje :smile: maar kon wel door de grond zakken op dat moment.

AntY
22 april 2003, 12:45
bij dit soort verhalen moet ik altijd denken aan een liedje van de smashing pumpkins.... shame :smile:

zangerssen zijn er toc noooit zo blij mee als je hun naam vergeet, meisjes sowieso niet.

ik ben een keer gezicht vergeten. sprak meisje, toen niet meer, 5 minuten later wist ik niet meer of ik r kende of niet. dacht van niet, zij dacht van wel, ik stond voor lul :sad:

vanafvandaag
22 april 2003, 13:35
Het was ook niet zozeer een kwestie van vergeten, maar meer een complete blackout, we speelden toch weer tijden met elkaar.. Ze kon er gelukkig wel om lachen :smile:

bas ragger
22 april 2003, 14:59
Afgelopen zaterdag in Dongen moeten spelen. Sta ik lekker te head bangen. Krijg ik in eens last van een enorme loop neus. Da's niet fijn. Ik was er verder wel van af. Alles was er toch al uit.

En onze drummer had een keer bij een optreden dat halverwegen het eerste nummer zijn hele drumstel van de drumverhoging af pleurde. Bij het gebruik van het twinpedaal schoof namelijk het hele drum stel naar voren.

Emeth
22 april 2003, 15:26
Op 2003-04-21 18:53, schreef skabouter:
haha, die heb ik nog in de studio gezien. ub hilversum, toen ze dat programma met ons opnamen. das toch die paardenvrouw ? met die broken leg


nee, dat is die "beroemde" paardrij trut.
(let op de " :wink: )

skabouter
22 april 2003, 17:17
huh ? dus wel of niet ?

Wouter J
22 april 2003, 19:18
Op 2003-04-22 14:59, schreef bas ragger:
Afgelopen zaterdag in Dongen moeten spelen. Sta ik lekker te head bangen. Krijg ik in eens last van een enorme loop neus. Da's niet fijn. Ik was er verder wel van af. Alles was er toch al uit.


Dat doet me denken aan een interview met de gitarist van crazy town, hem werd gevraagd wat zijn meest memorabele optreden was, hij antwoordde: "Dat was met een van mijn eerste bands toen ik nog bas speelde, we hadden van te voren een beetje te veel gezopen en ik was kots misselijk, toen we eenmaal bij het vijfde nummer kwamen kon ik het niet langer in houden en begon te kotsen. Het publiek dacht waarschijnlijk dat het erbij hoorde want ik bleef maar door spelen terwijl het braaksel langs mijn bas afliep. Het was gewoon Gwar maar dan echt."

Venomer
23 april 2003, 10:48
Ik heb wel eens vol overtuiging het verkeerde nummer ingezet. Pas na een paar maten zat ik weer op het juiste spoor.

Ik had eens na het laatste nummer de mute-knop van mijn versterker ingedrukt. Daarna speelden we nog een toegift, maar ik was vergeten de mute-knop weer uit te zetten. De bas werd via de PA nog wel versterkt, maar ik hoorde mezelf bar slecht. En maar draaien aan die knoppen! Ik snapte er niets van. Pas na afloop van de toegift kwam ik erachter wat er mis was. Balen!

Elaine
23 april 2003, 12:28
onze toetsenist had ooit 15 cetimeter podium om op te staan, achter hem was twee meter ravijn......... raad maar hoe dat afgelopen is :razz:

basswasp
23 april 2003, 12:51
Hmmm...

Voor een nummer met een andere band had ik een keer een halve toon terug moeten stemmen. Toen kwam ik weer bij mijn band terug, voor een niet terug gestemd nummer. En je raad 't al... 'k heb door slechte monitoring en zo dat nummer lekker alles een halve toon te laag gespeeld :S

skabouter
23 april 2003, 12:51
2 meter ? WTF, waar speelde je ?

ik heb een keer steevast een solo die een heeeeel nummer lang was in de verkeerde ladder gespeelt. en dat staat op video, en is ook erg goed te horen. het is zoooooo erg. prachtig nummer, maar dan zo`n solo over een verkeerde grondnoot :sad: schaam schaam

john.3001
24 april 2003, 11:35
Op 2003-04-21 12:33, schreef Wouter J:


Op 2003-04-21 10:47, schreef skabouter:
ohwww, dat noemen we meestal moonwalken.....


Ah, ik dacht dat de moonwalk dat gene was wat Michael jackson doet in de "Smooth criminal" nummer, voorover buigen zonder op zijn vreet te gaan. Dat doet hij overigens echt, ik heb hem live gezien en daar doet hij het ook.


Dude, meen je echt serieus dat je niet wist wat moonwalken is?


In welk jaar ben jij geboren?

John P
24 april 2003, 11:45
Oh ja, nog eentje! Tijdens een optreden was ik verschrikkelijk aan de schijt! Je weet niet half hoe erg het is als je moet spelen, zingen en je kringspier beheersen tegelijk! Het was een vreselijke avond met remsporen in de onderbroek!

John P
24 april 2003, 11:48
Leuke topic!! Lacheee!!

bassopotmus
24 april 2003, 12:39
AHHAHA die is meesterlijjk!!!!

bathmutz
24 april 2003, 14:47
was het niet gewoon plankenkoorts?
dat je een raar gevoel in je maag kreeg en toen in eens vreselijk moest poepen? :smile:

BathMutZ

John P
24 april 2003, 17:14
Nee, was de hele dag al niet zo lekker; maar ja, je kunt niet zo maar even afzeggen op iemands 121/2 jarig huwelijksfeest.
Ik heb ook al eens gespeeld met een knoert van een kaakontsteking; da's ook lekker! En maar vrolijk doen! Maarruuu.. dit is wel errug leuk, hoor, maar gaat dit over basgitaren? We zijn behoorlijk off-topic, geloof ik! Nou ja, moet ook eens kunnen.

basswasp
24 april 2003, 19:36
Bij zo'n leeftijd kan je dat inderdaad moeilijk afzeggen :wink:

john.3001
25 april 2003, 11:19
inderdaad, 121/2 = 60,5 jaar...