PDA

View Full Version : Rack Wah



flaintlead
5 maart 2010, 00:07
Heey mensen,

Ik zit al een tijdje te kijken naar een vervanging voor mijn cry-baby. Wil het liefst alleen een Midi-controller voor me hebben liggen met een(of twee) expressie pedaal.

Weet iemand een rack-wah, of een Fx-unit met een wah erin, die ik midi kan aansturen en die ook nog goed klinkt.
Ik weet dat Dunlop een rackwah maakt, maar die is me veelste duur.

Las laatst ergens dat iemand een Boss GX700 gebruikte voor de wah, en de Roland GP100 (De opvolger) zou nog iets beter klinken.
Wat zijn jullie bevindingen, en weten jullie er nog meer?

Ik snap dat een digitale processor waarschijnlijk nooit mn cry-baby zal kunnen dupliceren, maar hoop toch iets te vinden waar ik een acceptabel geluid uit kan krijgen.


groeten

Flaintlead

Liquid_Metal
5 maart 2010, 07:52
G-Major 2 en de Boss GT Pro hebben er eentje. Bij de GT Pro kun je de fx chain helemaal customizen dus kun je de rachwah ook voor je preamp zetten. Bij de G-Major 2 is dat niet mogelijk dus moet je wel van postgain wah houden. Ik gebruik zelf ook een Dunlop Wah omdat die gewoon prima klinkt. En ik gebruik 'm niet veel dus overgaan naar een rackwah is voor mij ook veel te duur. Op dit moment speel ik niet draadloos dus staat 'ie ook niet in de weg. Wie weet, als ik ooit veel gigs heb en draadloos ga spelen...

Ga bij jezelf na of het je echt stoort, maar digitale wahs klinken volgens mij nooit zo goed als the real deal.

Nitefly7
5 maart 2010, 14:18
een andere optie, zij het wat rigoreuzer, is een evt. ombouw:
ik heb ooit contact gehad met 'Ed' van Ed's Custom Shop, en hij vertelde mij dat hij een wah via een speciale ombouw/controller kan 'racken'; alles zit dus in een 19"doosje, en je stuurt het aan via een speciale DIN-kabel o.i.d.

als je tevreden bent met je wah, maar deze optie zou willen hebben, zou je eens contact op kunnen nemen; of DIY zoeken op Google !

flaintlead
5 maart 2010, 22:28
Heey nitefly7, bedankt voor de tip, ga gelijk kijken.

Ed Lauwerens
10 maart 2010, 07:24
Jongens,
er is toch gewoon de Dunlop DCR-S2R Rack Wah?
Die heb ik ook in mij rack en is perfect. Veel instelmogelijkheden, je kunt zelf 2 pedalen eraan hangen, en het gitaarsignaal blijft in je rack.
Ben er erg tevreden mee.

Gr.,

Ed

Nitefly7
10 maart 2010, 08:04
Jongens,
er is toch gewoon de Dunlop DCR-S2R Rack Wah?
Die heb ik ook in mij rack en is perfect. Veel instelmogelijkheden, je kunt zelf 2 pedalen eraan hangen, en het gitaarsignaal blijft in je rack.
Ben er erg tevreden mee.

Gr.,

Ed

zie quote van TS




Ik weet dat Dunlop een rackwah maakt, maar die is me veelste duur.

Liquid_Metal
10 maart 2010, 08:12
Is voor mij ook de reden om niet die rackwah te kopen. Mijn wah (Dunlop JH-1) was 50 euro en met true bypass mod een tiente duurder. Gezien de frequentie waarmee ik wah gebruik is die rackwah écht niet gerechtvaardigd.
Daarom ben ik erg geïnteresseerd in de ontwikkelingen die de TS doormaakt :seriousf:.

qwertyuiop
10 maart 2010, 21:35
de digitech gsp1101 heeft volgens mij ook een midi aanstuurbare wah in z'n effects zitten.
ik vind de rackwah van dunlop overigens ook veels te duur hoor, je krijgt er maar 1 effect voor...
de gsp1101 is geloof ik iets van 500 maar dan krijg je er nog een zooitje andere efx bij!

Liquid_Metal
10 maart 2010, 22:31
Dan zou je ook voor een G-Major 2 kunnen gaan (de 1 heeft 'm niet!). Maar die is dus eigenlijk alleen postgain, en ik vind wah pregain een stuk lekkerder. Heb 'm postgain vergeleken met de Dunlop JH-1 pregain en wat mij betreft wint de Dunlop. Maar het is dus geen eerlijke vergelijking.

flaintlead
11 maart 2010, 14:41
Idd, zoals ik al zei vind ik een dunlop rackwah, op dit moment, belachelijk duur.

Klopt, vind een wah pre-gain ook veel beter klinken, organischer, als wanneer je hem post-gain gebruikt.

Had ergens gelezen dat de Boss GX700 en Roland Gp100 voor dit doeleinde gebruikt kunnen worden. Probleem is dat dit soort apparaten veel tonesuck hebben, maar het apparaat in een looper gooien moet daarvoor de oplossing zijn.

Het mooie hiervan is dat je, in tegenstelling van de dunlop rackwah, 128(Midi) verschillende wah-geluiden kunt programmeren. Maar weet niet hoe de geluidskwaliteit is van de wah's.

Vogens mij gebruikte Ateng de Boss gx700 op deze manier, maar kon het niet meer terug vinden.

greets

ateng
12 maart 2010, 19:27
Ik gebruik inderdaad een GX-700 maar nog nooit de wah geprobeerd :)
Heb de GX-700 post gain geschakeld maar zal het een keer checken hoe de wah klinkt.

LordRiffenstein
12 maart 2010, 19:53
Ik had jaren geleden een GX700 en gebruikte toen de wah ervan en vond die prima klinken. Het kost je wat tijd om hem in te stellen maar hij moest zeker niet onderdoen voor een Dunlop.

flaintlead
14 maart 2010, 11:28
Ok gaaf om te horen dat de wah uit de boss GX700 de cry baby kan evenaren, dit maakt het toch wel een erg aantrekkelijk product.

Greets