PDA

View Full Version : Blue Bluebird



Luke-wannabe
4 maart 2010, 23:50
http://farm4.static.flickr.com/3195/2925912563_e9a9a30a20.jpg

Ik wil iedereen hier even attenderen op deze mic. Volgens mij nog geen 300 eu nieuw bij Feedback en het is 1 van de fijnste all-purpose-mics die ik ken.
1 van de jongens van mijn band heeft hem gekocht vlak voor de opnamens van ons album (hij is zelf ook producer en neemt veel bandjes op) en is er echt heel erg blij mee.
We hebben hem voor gitaar, akoestisch gitaar, percussie, backing vocals etc. gebruikt. Voor gitaar vind ik dit echt mooier dan een sm57 en zelfs dan zo'n dunne Telefunken (hebben we er ook nog voor gehad). Die Telefunken was wel heel fijn helder en 'in your face', maar miste body. De Bluebird is echt heel mooi en geeft heel natuurlijk je gitaargeluid weer.
Voor zang was hij ook zéér geschikt, maar niet voor het toch al wat schelle stemmetje van onze zangeres. Ik heb zelf wel alle backingvocals door die mic ingezongen en dat klonk echt prima. Warm en genoeg hoog voor het beter 'S'-werk.
Akoestisch doet -ie ook prachtig. De gitaar die wij gebruikten klonk beter door die mic dan 'akoestisch'. Bizar, maar echt waar.

Voor sommigen misschien een serieuze overweging tot aanschaffen waard!

Ik zou zeggen koop onze plaat als ie binnenkort uit is en doe er je voordeel mee ;)

dennis_rhcp
5 maart 2010, 00:33
grappig ik zag deze mic, op jullie filmpjes en dacht die wil ik hebben!
ik heb gezocht en ik hoor positieve en minder positieve dinger erover
(homerecording.be)

ik vind wel jammer dat hij niet warm klinkt (wat jij dus zegt) ik heb nu een AT2035 is ook vrij schel dat is wel jammer, maar ik denk als mijn budget het toelaat dat ik ook een bluebird ga kopen!

ps waarmee hebben jullie die fimpjes gemaakt in HD ziet er echt heel profesioneel uit!

gr dennis

Luke-wannabe
6 maart 2010, 00:35
Niet warm klinkt? In hoeverre een mic 'warm' kan klinken weet ik niet, maar hij heeft wel een kleine bult in het laag.
Filmpjes weet ik niet :p Iig HD camcorder.