PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Les Paul Studio



hielos
4 maart 2010, 23:39
Jaja hier ben ik toch een partijtje blij mee zeg! Ik had hem maandag al opgehaald, maar hij was toen niet te bespelen. Dus hem dinsdag langs de winkel gebracht, goed laten afstellen en vandaag eindelijk in huis:D! Ik was al een tijdje op zoek naar een studio (mijn eerste Gibson!) en toen ik deze op marktplaats zag staan kon ik hem niet laten liggen. De gitaar komt uit februari 2009, de verkoper had hem in april 2009 gekocht en hem vervolgens alleen maar in zijn koffertje laten liggen, omdat hij direct daarna een standard tegenkwam. En hij speelt hemels, vergeleken met mijn "oude" epi (standard plus) die ik overigens wel gewoon hou:)... Had ik trouwens niet verwacht, bij mij lijkt het verschil gibson-epiphone toch wel groter te zijn dan de meeste mensen zeggen.

Maar goed, foto's! Sorry voor de niet zulke fantastische foto's, ze zijn genomen met mijn telefoon. Kleur is wine red, met golden hardware.

Later!

http://img13.imageshack.us/img13/9962/gibson1m.jpg

http://img651.imageshack.us/img651/7155/gibson3.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/4566/gibson4.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/3420/gibson2i.jpg

Braindead
4 maart 2010, 23:43
Waar zijn de niet zoŽn fantastische fotoŽs? Trouwens, dat forum gelul over epi en Gibson moet je niet allemaal geloven. Er zit duidelijk verschil in maar je kunt soms wel eens een goede epiphone treffen. Maar dan nog heeft ie goedkopere hardware enzo natuurlijk.

hielos
4 maart 2010, 23:47
Hier zijn ze. De foto's waren eerst een beetje groot uitgevallen;)

mesaman
5 maart 2010, 00:24
kijk!mooie gitaar zeg! en zo zie je maar weer dat er toch mensen zijn die het verschil ook horen en voelen!veel plezier er mee!

macwilliams
5 maart 2010, 06:28
Dat sommige geen verschil merken ligt vaak niet aan de gitaar maar meer aan parels voor zwijnen verhaal.

Veul plezier d'r met:ok:

Riky
5 maart 2010, 10:26
Mooie aanwinst! Als nieuw!

LaurentB
5 maart 2010, 11:12
Ja, prachtig! Die kleur zou ook mijn voorkeur hebben!

Chocola
5 maart 2010, 11:36
Leuk dingetje :). Have fun.

The Running Man
5 maart 2010, 11:37
Plaatje!

En studio's spelen echt lkkr....



Dat sommige geen verschil merken ligt vaak niet aan de gitaar maar meer aan parels voor zwijnen verhaal.

Veul plezier d'r met:ok:

+1
Zelfs de beste Epi die ik tot nu in handen heb gehad, voelt en klinkt net even minder dan een Gibbie (LP studio).
En de klank is zeker anders, echt niet slecht vaak

JeroenP
5 maart 2010, 16:10
Nice! Proficiat met je eerste gibson! Ervaring leert dat het niet je laatste zal zijn...:crazyhappy:

JP074
5 maart 2010, 17:56
Erg mooi, deze zomer gaat er bij mij ook een komen.

En het gewicht?

Braindead
5 maart 2010, 19:18
Hmm, ik heb 1 Gibson maar zou inderdaad nog wel een Gibson Flying V willen voor erbij... Maar ff geen geld helaas... Net nu de koersen zo gunstig zijn... grrrrr

Mooie gitaar trouwens! Studiootjes zijn veel voor weinig. Goede gitaar van goed hout sonder overbodige plastic tierelantijntjes maar met een dik vet geluid. En de pickups zijn ook zeker niet verkeerd.


Nice! Proficiat met je eerste gibson! Ervaring leert dat het niet je laatste zal zijn...:crazyhappy:

JBdV
5 maart 2010, 19:32
quanta costa?

macwilliams
5 maart 2010, 19:49
Ongeveer €1100,-(nieuw)
€700,- tot €900,- tweedehands.
€500,- tot €700,- met evt beschadiginen.

Prijzen kunnen door invloeden als vraag en aanbod, staat en uitvoerind tamelijk schommelen.

hielos
6 maart 2010, 13:02
En het gewicht?

Valt reuze mee. Ik verbaasde me er eerst echt over het gewicht, aangezien les pauls natuurlijk normaal vrij zwaar zijn. Maar na een beetje zoeken op de gibson site, kwam ik op een pagina waar ze uitlegden dat ze bij de nieuwe studio's (deze komt uit 2009) gaten in de body hebben gemaakt, zonder in te leveren op het geluid, om de les paul wat lichter te maken.


quanta costa?

Ik heb er 700 voor betaald, ze liggen voor ongeveer 1000 nieuw in de winkel. Ik vond het een goede deal, hij is in nieuwstaat aangezien er niet op gespeeld is.:)

Braindead
6 maart 2010, 14:43
Is wel mooi dat je door die tranparante finish nog de licht flametop ziet. 700 euro is wel okay hoor voor een studio in goede staat.

EGH
6 maart 2010, 16:36
Gefeliciteerd, en nu snel gaan spelen :lp: