PDA

View Full Version : Akoestische gitaar



Exile
4 maart 2010, 18:23
Ahoy!

met de zomer die het Belgenland begint op te warmen begint alles weer te kriebelen ^^ En wat is er nu geweldiger dan op een avondje buiten op het terras wat drinken, praatje etc. :cooler:

Om dus deze zomer buiten te kunnen 'spelen' zou ik graag een akoestische gitaar willen kopen. De mogelijkheid om ze te kunnen aansluiten op een versterker is zeker wel een voordeel naar later toe, maar belangrijkste is dat ze akoestisch goed klinkt.

Heb wat rondgezocht en ben tot het besluit gekomen dat ik een gitaar wil met massief bovenblad. Vooral om deze reden ben ik bij Ibanez AEL terechtgekomen.

Budget is om en bij de €400 (nieuwprijs)

zijn er eventuele opmerkingen of bedenkingen die mij zouden kunnen helpen?

groentjes,

Christophe :speed:

vederlicht
4 maart 2010, 22:51
Hoi Exile,
Heb je al rondgeneusd op dit forum? Jouw vraag wordt regelmatig gesteld (tenminste in die richting). Je zult veel adviezen aantreffen waar je wat aan hebt.
groet,
Vederlicht

martwest
4 maart 2010, 23:30
akoestisch goed klinken - kijk dan eens naar een Yamaha FG730

Muzieknono
5 maart 2010, 12:08
akoestisch goed klinken - kijk dan eens naar een Yamaha FG730

Helemaal mee eens, ook de FG 700 heeft al een massief bovenblad en klinkt fantastisch.
Mvgr. Dirk Jan :B

ANGC
5 maart 2010, 12:59
ik heb t vaker gezegd, en zeg t gwoon weer: Eastman AC320 !! die is €500 en klinkt Echt Te Gek! en je krijgt er ook nog es een mooie kist bij.

LaurentB
5 maart 2010, 14:50
ik heb t vaker gezegd, en zeg t gwoon weer: Eastman AC320 !! die is €500 en klinkt Echt Te Gek! en je krijgt er ook nog es een mooie kist bij.

Tegenwoordig proberen ze je ook overal een begrafenisverzekering bij aan te smeren.

ANGC
13 maart 2010, 22:43
haha idd! vervelend he. probeer die gitaar maar eerst, voor dat geld heb je (volgens mij) niet snel een betere gitaar