PDA

View Full Version : ESP LTD Viper deluxe vs Gibson SG standard



Sinner1980
4 maart 2010, 18:16
Hey allemaal,

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/espltdviper.jpg

Mooi he...het liefst zou ik deze plank gewoon bestellen. De pest is dat ik geen ervaringen heb met het model en deze gitaar nergens kan testen in de buurt.
Ik kan de gitaar voor een mooie prijs krijgen dus ben erg 'tempted' zeg maar...

De andere optie is een Gibson SG standard,deze is wel een tikje duurder maar kwalitatief misschien ook wel een tikje beter. Deze kan ik wel testen in de buurt (uiteraard,allemansgitaar).

Qua looks zeg ik de viper maar looks zijn het minder belangrijk als bespeelbaarheid,kwaliteit en sound. Ook is de viper niet kopzwaar dus dat is ook wel een pluspunt.

Ik vraag me af of er iemand is die wel ervaring heeft met de LTD deluxe viper en mij wat meer kan vertellen over de kwaliteit van deze gitaar. Nog mooier als er iemand ervaring heeft met beide gitaren. Ik weet dat ze qua sound verschillend zijn maar het gaat mij nu dus puur om kwaliteitsverschillen.
Ik hoop dat er iemand is die mij er wat meer over kan vertellen

Sinner1980
4 maart 2010, 18:23
Oh ja,nog een pluspuntje voor de SG: Deze heeft wel een case,de LTD niet;)

HaroldA
4 maart 2010, 18:44
Oh ja,nog een pluspuntje voor de SG: Deze heeft wel een case,de LTD niet;)

Dus wel een case, betere verkoopwaarde en je kunt 'm uitvoerig testen in een winkel...

Ik zou de Viper kiezen! :seriousf:

Sinner1980
4 maart 2010, 18:44
Dus wel een case, betere verkoopwaarde en je kunt 'm uitvoerig testen in een winkel...

Ik zou de Viper kiezen! :seriousf:

Grapjas...:seriousf:
Hij is een stukje duurder ook dan de viper dus voor dat geld kan ik er een case bijkopen,elementen wisselen (niet nodig denk ik) tuners en brug zelfs ook...flink modden dus en een case voor hetzelfde bedrag als een SG standard...geen nitrolak,das dan wel weer jammer

Robdop
4 maart 2010, 18:46
allebij prachtige gitaren!:makeup:

als ik nieuwschierig mag zijn, wat is die mooie prijs voor die viper?

joelvereycken
4 maart 2010, 18:47
Ik hou zelf ook wel van het SG model, maar zit alleen met de vraag: Hoe is het speelcomfort? Geen neckdive? En omdat de strap attachment aan de achterkant zit, gaat de gitaar dan neit vreselijk naar voren hangen?

Sinner1980
4 maart 2010, 18:47
allebij prachtige gitaren!:makeup:

als ik nieuwschierig mag zijn, wat is die mooie prijs voor die viper?

Dat mag,€750, best schappelijk lijkt me

Sinner1980
4 maart 2010, 18:49
Ik hou zelf ook wel van het SG model, maar zit alleen met de vraag: Hoe is het speelcomfort? Geen neckdive? En omdat de strap attachment aan de achterkant zit, gaat de gitaar dan neit vreselijk naar voren hangen?

Als ik speel houd ik meestal de hals van de gitaar vast dus dat scheelt...
De body van de viper schijnt een stukje zwaarder te zijn dan die van de SG dus duikt de gitaar ook minder snel naar beneden

Robdop
4 maart 2010, 18:52
dat is een vreselijk mooie prijs, dan was ik (spreekwoordelijk) meteen in de auto gestapt om te testen. maar zo makkelijk is het waarschijnlijk niet.

ik ken het probleem want ik zou ook allebij de gitaren willen testen maar vind ook nergens ltd's.

succes:)

Sinner1980
4 maart 2010, 18:55
dat is een vreselijk mooie prijs, dan was ik (spreekwoordelijk) meteen in de auto gestapt om te testen. maar zo makkelijk is het waarschijnlijk niet.

ik ken het probleem want ik zou ook allebij de gitaren willen testen maar vind ook nergens ltd's.

succes:)

Wie weet mag je m eerdaags bij mij komen testen,bloedmooi ding vind ik het

Robdop
4 maart 2010, 18:59
inderdaad, looks zitten wel snor:)

HaroldA
4 maart 2010, 19:13
Als ik speel houd ik meestal de hals van de gitaar vast dus dat scheelt...
De body van de viper schijnt een stukje zwaarder te zijn dan die van de SG dus duikt de gitaar ook minder snel naar beneden

Gewoon een fatsoenlijke band kopen met stroeve binnenkant en je hebt nergens meer last van.

http://www.hieber-lindberg.de/images/product_images/popup_images/levys_mss3blk.jpg

Sinner1980
4 maart 2010, 19:16
Gewoon een fatsoenlijke band kopen met stroeve binnenkant en je hebt nergens meer last van.

http://www.hieber-lindberg.de/images/product_images/popup_images/levys_mss3blk.jpg

Mooi ding,Levy's toch? Wat kost da?

HaroldA
4 maart 2010, 19:20
Mooi ding,Levy's toch? Wat kost da?

4 of 5 tientjes? Ik heb de XL versie want een SG hoort niet zo hoog te hangen + de strap zit niet op de bovenste hoorn vast...



Edit:
De onderste op deze pagina: http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d473.html

Levy's MSS3XL-BLK voor €41.95.

Braindead
4 maart 2010, 21:48
Ik schat dat de Viper iets lekkerder speelt maar ik heb er geen ervaring mee.....
Qua looks zijn ze allebij mooi. Doen niet echt voor elkaar onder.... Als je wat conservatiever bent neem je de Gibson SG, anders de Viper...

ER!K
4 maart 2010, 22:05
ik zou voor de LTD gaan. Zeker bij die prijs is dat de beste keus. De Gibson heeft ook een veel dikkere nek als de LTD en de LTD ziet er gewoon veel mooier uit vind ik :) Ik geloof wel dat de positie van de strapholder bij de LTD een beetje onhandig is geplaats, waardoor die een beetje kopzwaar is. Maar als je geen moeite hebt met een gat boren in je gitaar, zou je die heel gemakkelijk kunnen verplaatsen naar de plaats waar de nek in de body komt. Kwalitatief zijn de LTD Deluxe gitaren echt zeer goed. Ik heb laatst mijn ESP Eclipse direct vergeleken met een EC1000 en zo heel veel verschil was er niet.

Jasper.
4 maart 2010, 22:24
Om heel eerlijk te zijn vind ik een gewone SG veel en veeeel mooier. Vind die LTDs allemaal zo uit zen verband getrokken, helemaal niet symetrisch meer. Ik heb het ook niet zo op de LP's van LTD.

ThomasL
4 maart 2010, 22:30
4 of 5 tientjes? Ik heb de XL versie want een SG hoort niet zo hoog te hangen

O. En stond dat in de handleiding? Of waar?

HaroldA
4 maart 2010, 23:30
O. En stond dat in de handleiding? Of waar?

Jep, dat stond bij mij in de papieren die erbij zaten: "Best not hang too high, others you look like a gay"

Dus dat hebben we dan maar gedaan...

geert1976
4 maart 2010, 23:33
Jep, dat stond bij mij in de papieren die erbij zaten: "Best not hang too high, others you look like a gay"

Dus dat hebben we dan maar gedaan...

Yep een SG hoort niet hoog hangen, speelt niet fijn, hij moet met de onderkant van de body, precies voor je lul hangen

Braindead
5 maart 2010, 00:47
LTD's uit zijn verband getrokken? Tja en niet symmetrisch zijn ze inderdaad maar dat maakt het nou net een viper. Gewoon een variatie op de SG en eentje die goed gelukt is mijns insziens.


Om heel eerlijk te zijn vind ik een gewone SG veel en veeeel mooier. Vind die LTDs allemaal zo uit zen verband getrokken, helemaal niet symetrisch meer. Ik heb het ook niet zo op de LP's van LTD.

Jasper.
5 maart 2010, 00:50
LTD's uit zijn verband getrokken? Tja en niet symmetrisch zijn ze inderdaad maar dat maakt het nou net een viper. Gewoon een variatie op de SG en eentje die goed gelukt is mijns insziens.

Ik vind hem spuuglelijk, maarja, smaken verschillen ;)

Sinner1980
5 maart 2010, 17:51
Ik denk dat ik de gok gewoon ga nemen. Ik kan de gitaar niet weerstaan...;)

Maleco
5 maart 2010, 19:02
Ik zeg Doen! (En wel pics posten straks he) :cheerup:

RedBuell
5 maart 2010, 19:14
De andere gitarist in mijn oude bandje had een Viper 400. Best een fijn ding, maar ik vond hem wat kopzwaar. Als je hem hangend aan de gitaar band los liet zakte de hals naar beneden. Of dat bij een SG ook zo is weet ik niet, ik geloof dat hij het destijds had verholpen door de band vast te maken aan de bovenste hoorn.

Sinner1980
5 maart 2010, 19:41
Ik zeg Doen! (En wel pics posten straks he) :cheerup:

Ik zeg gedaan!!! Topic met pics volgt:cooler:

Maleco
5 maart 2010, 20:13
We wachten met spanning (ik dan) :)

Braindead
5 maart 2010, 20:16
Waar blijven die kiekjes

casper innosence
5 maart 2010, 20:23
Ik zeg gedaan!!! Topic met pics volgt:cooler:

nice, hoef ik mijn afwegingen niet meer neer te zetten ;)

Sinner1980
6 maart 2010, 16:54
Waar blijven die kiekjes

Net besteld dus duurt nog even,ergens volgende week waarschijnlijk

DaveItUp
6 maart 2010, 19:10
Hondslelijk die Viper. Een mongolide sg :D

vulvasonic
6 maart 2010, 19:46
Je koopt dus een gitaar waar je nog nooit op hebt gespeeld?
Een gitaar in een prijsklasse waarbij je altijd een beetje mazzel moet hebben, waar prima plankjes zij aan zij liggen met stapels brandhout. Een gitaar waarvan je absoluut geen weet hebt of ze je bevalt. Je hebt geen flauw benul of de gitaar een dikke hals heeft, of een platte. Een brede of een smalle. Je hebt niet gehoord hoe de elementen klinken. Je weet helemaal niets van die gitaar.

Ergo, je laat jezelf voor de volle 100% leiden door het uiterlijk...



Cool. :D

Justinschut
6 maart 2010, 23:20
LTD's FTW! :D

Divine
6 maart 2010, 23:25
Gefeliciteerd, maar was het niet zo dat je een paar weken geleden nog interesse had in een classic player strat? Vanwaar de 'switch'?

Sinner1980
7 maart 2010, 22:01
Je koopt dus een gitaar waar je nog nooit op hebt gespeeld? Klopt als een bus

Een gitaar in een prijsklasse waarbij je altijd een beetje mazzel moet hebben, waar prima plankjes zij aan zij liggen met stapels brandhout. -Ik ben gek op gokken.

Een gitaar waarvan je absoluut geen weet hebt of ze je bevalt. Mwa,ik heb een LTD deluxe eclipse in mijn handen gehad en die beviel prima;eigenlijk net zo goed als een ESP standard eclipse die er ter vergelijkingsmateriaal naast stond.

Je hebt geen flauw benul of de gitaar een dikke hals heeft, of een platte.

Integendeel.Het is een vrij dunne U vormige hals;zelfde als op een eclipse en dat beviel prima

Je hebt niet gehoord hoe de elementen klinken. Jawel hoor,wat soundclips op youtube,SD site enz. Prima voor wat zwaardere rock en lekkere rauwe blues;fijne cleans ook.

Je weet helemaal niets van die gitaar. Meer als jij denkt blijkbaar.

Ergo, je laat jezelf voor de volle 100% leiden door het uiterlijk...
Uiterlijk speelt uiteraard mee maar we gaan natuurlijk niet helemaal onbezonnen ter werk.



Cool. :D Ja,vind ik ook wel. Wie niet waagt,wie niet wint

Sinner1980
7 maart 2010, 22:03
Gefeliciteerd, maar was het niet zo dat je een paar weken geleden nog interesse had in een classic player strat? Vanwaar de 'switch'?

Klopt,ik heb de Classic Player strats gecheckt,zowel 50's als 60's maar die vielen toch wel een beetje tegen in verhouding met mn vintage hot rod.
Bijkomend feit is dat ik voor een paar nummers met mijn band wel een wat dikker (lees 'humbuckers') geluid kan gebruiken,zodoende