PDA

View Full Version : speciale boost/overdrive?



wouwser
4 maart 2010, 10:37
Hey,

ik ben op zoek naar een nieuwe boost-overdrive pedaal. de functie ervan moet een solo sound zijn met een aardige overdrive eraan, maar die wel net zo warm blijft als je de EQ van de amp hebt ingesteld. voorbeeld: ik hou van een tubescreamer, maar deze geeft tegelijkertijd een midboost en haalt wat ''lowend''(lees bass) eraf, nou wil ik graag hetzelfde type overdrive sound, maar zonder verlies van mijn warme klank. ik probeer te zoeken onder de 100 euro en zat zelf te denken aan overdrives met speciale low en high EQ ipv alleen een tone knop. wie kan mij helpen:satisfie:?

Realeigo
4 maart 2010, 10:40
Probeer de Hardwire Tube Overdrive eens.
Dat is een tubescreamer achtige met meer en een laag en hoog regeling.

5150II
4 maart 2010, 11:41
Of de bad monkey:supercool:

marc_o
4 maart 2010, 11:44
De eerste vraag die we zouden moeten stellen is:

Wat is je huidige setup en welke muziekstijl speel je ermee, voordat we merken gaan roepen.

lindstrom
4 maart 2010, 11:56
De eerste vraag die we zouden moeten stellen is:
.

:stop: dat je dat nog durft te zeggen :stop: wat een bagger ding is dat zeg!

denk eerder aan een tubescreamer of iets in die geest

Mitch
4 maart 2010, 12:33
:stop: dat je dat nog durft te zeggen :stop: wat een bagger ding is dat zeg!

denk eerder aan een tubescreamer of iets in die geest

Verkeerde quote? En topic starter zegt juist dat -ie geen tubescreamer wil. Let volgende keer een beetje op voordat je wat roept :listen:

Het moeilijke hier is dat je meer gain wil, niet alleen meer volume (begrijpelijk voor leads) en dat kleurt al snel, zeker met een hoop pedalen in de klasse lager dan 100E.
Mogelijkheden (nieuw of tweedehands): Boss OD3, Ibanez MT10, een gemodde MS10 of SML (heb ik er nog één van over trouwens), Catalinbread DLS (net boven de 100 tweedehands), afijn... keuze genoeg.

EuroCinema
4 maart 2010, 12:40
Goedkoop en goed zonder veel midhump: Boss BD-2.
(anti-Boss sentimenten zijn voor mensen die minder dan 50 pedaaltjes hebben versleten, daarna kom je tot het inzicht dat die Japanners een paar mooie klassiekers hebben gebouwd ;))

wouwser
4 maart 2010, 14:38
De eerste vraag die we zouden moeten stellen is:

Wat is je huidige setup en welke muziekstijl speel je ermee, voordat we merken gaan roepen.

Vox v845-> line 6 m13 en een epi blues custom 30. op die line 6 gebruik ik de tubescreamer 3 keer voor verschillende gain stages en hij bevalt uitstekend. wil alleen ook een losse overdrive(hoef ik niet altijd dat hele ding mee te nemen) en dan wil ik dus graag een overdrive waarbij de klank grotendeels intact blijft of in ieder gevaal veel aan te passen is;) speel mayer hendrix vaughan

schijnt dat de danelectro transparant overdrive ook een goeie is? COD achtig?

marc_o
4 maart 2010, 15:07
Oef....test zeker eens een Mercuri overdrive van Brunetti. Way boven je budget van 100 (rond de 199,-) maar ik denk wel dat je 'm de moeite waard zult vinden. Barber Direct Drive of als het met iets minder drive mag, de LTD (beide rond de 140).

EuroCinema
4 maart 2010, 15:23
Overigens heb ik veel gespeeld met een RC Booster op die Epi versterker en da's een erg smakelijke combi.

lindstrom
4 maart 2010, 15:33
Verkeerde quote? En topic starter zegt juist dat -ie geen tubescreamer wil. Let volgende keer een beetje op voordat je wat roept :listen:
.

Sorry :makeup:

de haren gaan altijd gelijk rechtop staan wanneer ik iets positiefs lees over de Bad Monkey.

wat een k*tpedaal is dat zeg.



Oef....test zeker eens een Mercuri overdrive van Brunetti. Way boven je budget van 100 (rond de 199,-) maar ik denk wel dat je 'm de moeite waard zult vinden.

dit kan ik zeker beamen, wat een vet pedaal is dit zeg!!! strak accuraat en toch lekker vuig!
articuleert heel erg goed en blijft staan!

Mitch
4 maart 2010, 15:45
schijnt dat de danelectro transparant overdrive ook een goeie is? COD achtig?
COD? OCD?? Nou, daar lijkt -ie in ieder geval voor geen meter op. En echt heel transparant is de OCD ook niet, tenzij je 'm met heel weinig gain gebruikt. De OCD en de Catalinbread DLS zijn wel de betere pedalen van dit moment die je laag overeind houden en die zowel geschikt zijn voor een randje tot stevige scheur. Dus zeker voor het gebruik van "ik wil een pedaal dat ik los kan meenemen en voor meerdere dingen geschikt is" zijn dit wel twee toppers. Maar die zitten, ook tweedehands, nipt boven je budget.

Die transpirerende overdrive is ook wel een aardig ding, maar zit op het niveau van de Bad Monkey. Het is goedkoop, dat in de eerste plaats, het functioneert, het klinkt acceptabel maar het is bij lange na niet zo'n geweldig ding als wordt beweerd. Waarbij de Bad Monkey dan in mijn oren eerder modderig kan worden en de CTO eerder schel en dozig. Een gruizige overdrive hebben ze allebei.
Het hangt er gewoon vanaf wat je eisen zijn qua geluid.

jutter
4 maart 2010, 15:47
Sorry :makeup:

de haren gaan altijd gelijk rechtop staan wanneer ik iets positiefs lees over de Bad Monkey.

wat een k*tpedaal is dat zeg.

Als je nou zou zeggen dat jij dat vind komt anders over dan dat het zo is.....

HaroldA
4 maart 2010, 15:47
de haren gaan altijd gelijk rechtop staan wanneer ik iets positiefs lees over de Bad Monkey.

De Bad Monkey was een hele verademing boven de tube screamers die ik getest/gehad heb.

Heerlijk pedaaltje voor weinig!


Goedkoop en goed zonder veel midhump: Boss BD-2.
(anti-Boss sentimenten zijn voor mensen die minder dan 50 pedaaltjes hebben versleten, daarna kom je tot het inzicht dat die Japanners een paar mooie klassiekers hebben gebouwd ;))

Ik heb denk ik al wel 50 pedalen in mijn bezit (gehad). De BD-2 is het snelst weer weggegaan. Werkte totaal niet icm m'n oude Marshalls en sloeg m'n geluid volledig plat (ook in standby).

De Bad Monkey klonk al een stuk beter!

EuroCinema
4 maart 2010, 16:13
Met Marshalls kan ik sowieso heel weinig, maar met de Epi van de TS klinkt een BD iig erg fijn. Vind ik. De Bad Monkey klinkt mij daarentegen veruit het minst aangenaam in de oren van alle tubescreamer-achtigen die ik ooit getest heb. (zeg ik het zo subtiel genoeg? :chicken:)

In beide gevallen komt de gain op versterker en pedaal bij mij niet boven 9 uur uit, hoe het met gierende scheursounds werkt, kan ik niet zeggen.

Mephistocles
4 maart 2010, 16:23
Sjongejonge wat zijn we aardig voor elkaar...

Ik zou zeggen: toch een tubescreamer. Maar dan niet de ibanez remainingtonescreamer, maar een keeley ofzo.

Rick trodat
4 maart 2010, 16:44
Keeley TS, dan kan je het net zo goed zelf doen. Vervangen van een paar weerstanden/condensatoren kan iedereen.

Het maakt wel een verschil in geluid. Maar de kosten zijn dan maximaal 5 euro meer, als je het zelf doet

Mephistocles
4 maart 2010, 17:13
Inderdaad. En je kunt er zelfs een andere IC in doen dan de 4558... Andere diodes... Creëer je eigen geluid:)

Dirk_Hendrik
4 maart 2010, 19:04
De eerste vraag die we zouden moeten stellen is:

Wat is je huidige setup en welke muziekstijl speel je ermee, voordat we merken gaan roepen.


En misschien moeten we even op het antwoord gaan wachten voor we pedalen afzeiken, mods aandragen, en anderssoortige oplossingen verzinnen.

EuroCinema
4 maart 2010, 19:26
Sjongejonge wat zijn we aardig voor elkaar...

Ik zou zeggen: toch een tubescreamer. Maar dan niet de ibanez remainingtonescreamer, maar een keeley ofzo.

Ik heb een keer in een opwelling zo'n Keeley aangeschaft, maar mwah... hij heeft een beetje meer laag dan een stock TS-9 maar ook wat minder karakter. En dat is het dan. Een relatief goedkoop maxon 808tje vind ik dan mooier klinken. Of een MI Audio Blues Pro.

tomdiedom
5 maart 2010, 01:59
yeah! blues pro. winnen... van lichte drive tot zware en dan ook nog eens een fuzz mode!

Mephistocles
5 maart 2010, 10:04
Tja... de tonesuck is het karakter, zonder geen echte tubescreamer.

Of de Nijboer Real tubescreamer... Kan daar ook een keeleymod op?:D

FruscianteFan
5 maart 2010, 10:48
De pedalen van Blackstar lijken dan niet op de Tubescreamer, en ze zitten boven je budget. Maar ze houden je sound wel warm, en (iig de HT-Drive) doen het goed als je het volume hoog zet en de gain een beetje laag houdt. De Distortionvarianten hebben ook nog een driedelige EQ, maar ik denk dat je dat helemaal niet zo hard nodig hebt als in het doosje sowieso al zit wat je zoekt.

Erg transparant is-ie niet.

marc_o
5 maart 2010, 11:16
De HT dual klinkt in ieder geval goed op de Epiphone 5 watter, en deze versterker heeft zeker hetzelfde basiskarakter, dus zou prima kunnen werken...

dunnoaname
5 maart 2010, 14:19
Ik denk eerlijk gezegd dat de Dano TOD best een goede keuze is voor een lichte overdrive met een redelijk vlakke frequentierespons. Ik heb er een (eerste versie) en ik vind het best een goed pedaal.

Het design is echter verschrikkelijk slecht. De knopjes zijn niet af te lezen en moeilijk af te stellen als het pedaal ingeplugd op de vloer ligt.

Nu gebruik ik een Fulldrive 2 van fulltone. Die vind ik beter klinken, hij is veelzijdiger en bovendien is het een enorm praktisch ontwerp (stevig, goed zichtbaar en redelijk compact). In de flat mids setting is het geluid redelijk evenwichtig.