PDA

View Full Version : snaar op mijn cort



daydream
4 maart 2010, 09:45
Hallo,

De elixer nanoweb customlight phosphor bronze is dat een goede keus om als setje snaren op voorraad te hebben liggen? Volgens mijn leraar moeten die best goed zijn. De snaren van mijn gitaar liggen er sinds november op zeg maar toen ik hem nieuw kocht en ik speel gemiddeld een half uurtje per dag hoe lang kunnen de snaren dan eigenlijk mee?

bedankt alvast.

oh ja nog een vraagje op mijn cort zitten de snaren in e klankast vast met een soort van balletjes.Maar ik heb geen speciaal instrumentje om die er uit te wippen.Wat zou ik dan kunnen gebruiken?

akpolfein
4 maart 2010, 10:19
oh ja nog een vraagje op mijn cort zitten de snaren in e klankast vast met een soort van balletjes.Maar ik heb geen speciaal instrumentje om die er uit te wippen.Wat zou ik dan kunnen gebruiken?

schroevendraaier ;)
en aan die balletjes zullen waarschijnlijk pinnetjes zitten

daydream
4 maart 2010, 10:58
schroevendraaier ;)
en aan die balletjes zullen waarschijnlijk pinnetjes zitten

Maar beschadigt die schroevedraaier niet mijn klankkast?

LaurentB
4 maart 2010, 12:03
Als je een snarenwinder koopt (http://www.benelly.nl/scripts/prodView.asp?idProduct=151125), zit daar vaak ook een uitsparing in om die brugpinnen mee op te wippen. Het is inderdaad lastig om ze niet te beschadigen met ijzeren gereedschap.

En dat zijn goede snaren, ja. Ze hebben een coating waardoor ze ca. 2x zo lang mee gaan (maar zijn ook 2x zo duur als gewone snaren). Gewone snaren vind ik na ca. zes weken meestal toch wel dood klinken, vooral de omwonden snaren worden erg dof van klank.

beruk
4 maart 2010, 12:23
Maar beschadigt die schroevedraaier niet mijn klankkast?
Zeker wel! Het advies van LaurentB opvolgen, spaar je gitaar zou ik zeggen. Schroevedraaier:chicken:

daydream
4 maart 2010, 12:41
Nou super bedankt hoor.Hihi nou dan zal ik geen schroevedraaier gebruiken.Was ik toch al niet van plan.En dan zal ik de snaren maar bestellen dan.Ja ze zijn niet goedkoop maar je.Ze kosten 18.75 euro zonder verzendkosten.

nogmaals bedankt hoor.

akpolfein
4 maart 2010, 13:14
met schroevendraaier bedoel ik dat je natuurlijk ook iets onder je schroevendraaier legt! anders beschadigd hij er nogal van inderdaad.
had ik misschien beter moeten vermelden :soinnocent:

daydream
4 maart 2010, 13:49
met schroevendraaier bedoel ik dat je natuurlijk ook iets onder je schroevendraaier legt! anders beschadigd hij er nogal van inderdaad.
had ik misschien beter moeten vermelden :soinnocent:

Dat had ik ook wel gedacht ;) ik denk die zal toch echt niet zijn gitaar onder de krassen hebben he.

maar bedankt hoor.
Heb nu die elixer snaren bestelt en een snaar opwinder.Maar ja nu alleen nog leren hoe ze erop moeten:seriousf:

Muzieknono
4 maart 2010, 15:48
FF kijken onder gitaar diversen en dan doeweetje, nieuwe wijze van snaren opzetten aanklikken, een kind kan de was doen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Onmeunig Hans
4 maart 2010, 20:35
Nou super bedankt hoor.Hihi nou dan zal ik geen schroevedraaier gebruiken.Was ik toch al niet van plan.En dan zal ik de snaren maar bestellen dan.Ja ze zijn niet goedkoop maar je.Ze kosten 18.75 euro zonder verzendkosten.

nogmaals bedankt hoor.

Da's erg duur. Als je geen bezwaar hebt tegen bestellen in de VS dan kun je ze op nekymusic.com veel goedkoper krijgen. Zijn al meerdere topics over ook met ervaringen. Even zoeken dus.

Je kunt die pinnetjes er trouwens ook heel goed uitkrijgen met een tangetje. Even een doekje tussen de bek van de tang en de pin en niet te hard knijpen, gewoon vasthouden is al genoeg. Maar zo'n snarenwinder is natuurlijk veel makkelijker en handig om te hebben.

Hans

vederlicht
4 maart 2010, 22:43
Die snarenwinder die laurentB bedoelt is echt heel praktisch. ik heb er een die snaren windt, de "snaarknopjes" optilt en de overtollige snaar afknipt. Alles in èèn apparaatje.
Snaren ven Elixer zij erg goed en gaan lang mee. Wel duur, ja,als je ze in Nederland koopt. Kijk eens bij www.nekymusic.com. Veel goedkoper!! Ik koop daar de nanoweb coating phosphor bronze(12/53) voor €9.98 incl. verzendkosten. Koop je meerdere setjes dan betaal je minder.
Vederlicht