PDA

View Full Version : Ibanez Valbee stoort



GeHa
4 maart 2010, 00:25
Heb ik vanavond een Valbee op de kop getikt, klonk gewoon goed (binnen de beperkingen van zo'n kleine amp/speaker) toen ik hem bij de verkoper probeerde.

Kom ik thuis en daar stoort dat ding heel erg. Zolang ik er geen kabel inprik is het een heel klein beetje storing, maar wanneer ik er een kabel met gitaar in prik dan geeft ie heel veel storing.:dontgeti:

Allerlei gitaren geprobeerd, enkel spoels dubbel spoels, andere kabels, verschillende wandkontaktdozen. Niets helpt. Het enige wat een beetje verlichting brengt is de tone regelaar op mijn gitaar dichtzetten.

Ligt het dan aan mijn stroomvoorziening?

Iemand enig idee hoe ik deze storing tot een acceptabel niveau kan terugbrengen?

Af en toe hoor ik zelfs een radiostation :confused:(als ik de volumeregelaar van mijn PRS helemaal open draai).

HaroldA
4 maart 2010, 00:32
Is je wandcontactdoos geaard?

GeHa
4 maart 2010, 00:36
Is je wandcontactdoos geaard?

Ja die is geaard. Het lijkt ook niet uit te maken of ik een geaarde of niet-geaarde wandcontactdoos gebruik. In beide gevallen stoort ie even erg.

HaroldA
4 maart 2010, 00:42
Ja die is geaard. Het lijkt ook niet uit te maken of ik een geaarde of niet-geaarde wandcontactdoos gebruik. In beide gevallen stoort ie even erg.

Heb je TL verlichting op dezelfde groep zitten?

GeHa
4 maart 2010, 00:47
Heb je TL verlichting op dezelfde groep zitten?

Nee ik heb helemaal geen TL verlichting. Allerlei apparatuur heb ik uitgezet, maakte ook niets uit.

Outline
4 maart 2010, 01:58
Enige andere niet-standaard apparatuur in je huis? Heb het probleem hier namelijk ook en ik kan er niet uit komen...

Waar ik hier nog aan zit te denken, is netvervuiling door een van de buren. Een paar deuren verderop hebben ze zo'n energie-terugleverende ketel hangen. Zou dus kunnen. Of iemand met een illegale plantage. Die armaturen zijn ook niet altijd helemaal zuiver met zooi op het net gooien...

cluseau
4 maart 2010, 08:42
Lijkt mij toch een afscherming probleem. Als je ook last hebt van hoogfrequent instraling (radio) pik je dus allerlij rotzooi op uit de lucht. Toch ergens een verkeerd kabeltje of een fout in de amp aansluiting. Is het geaarde stopcontact wel officieel, ik bedoel weet je zeker dat die geaard is. Normaal gesproken moet het wel degelijk hoorbaar verschil opleveren.

Frans.

GeHa
4 maart 2010, 12:52
Lijkt mij toch een afscherming probleem. Als je ook last hebt van hoogfrequent instraling (radio) pik je dus allerlij rotzooi op uit de lucht. Toch ergens een verkeerd kabeltje of een fout in de amp aansluiting. Is het geaarde stopcontact wel officieel, ik bedoel weet je zeker dat die geaard is. Normaal gesproken moet het wel degelijk hoorbaar verschil opleveren.

Frans.

Ik heb 3 verschillende stopcontacten:
1. officeel geaard
2. zelf geaard (daar staan ook mijn andere amps op aangesloten, zonder enig probleem)
3. ongeaard.

Ik heb ze alledrie geprobeerd en bij alledrie blijft ie storen. Ik ga hem maar eens ergens anders proberen om te kijken of ie daar ook stoort. Dan moet het in de versterker zitten.(lijkt me logisch toch?)

Ibanez666
4 maart 2010, 13:53
Heb je een dimmer in de buurt?

cluseau
4 maart 2010, 14:25
Ik heb ze alledrie geprobeerd en bij alledrie blijft ie storen. Ik ga hem maar eens ergens anders proberen om te kijken of ie daar ook stoort. Dan moet het in de versterker zitten.(lijkt me logisch toch?)

Daar lijkt het idd op. Misschien kun je een sample maken en dat ff mailen. Had zo'n ding niet een plastic kast, ook niet echt bevorderlijk voor het onderdrukken van storing. Echt bevestigen kun je pas na onderzoek dus ff naar een tech ermee anders blijf je ergernis houden.

Frans.

Ibanez666
4 maart 2010, 15:29
Ik heb ook wel eens een storend geluid gehad, beetje krakend-achtig en toen was er gewoon een voorversterkerbuizje niet helemaal goed meer. Misschien heb je er nog een liggen om even te checken?

josan
4 maart 2010, 15:33
Ik heb ook wel eens een storend geluid gehad, beetje krakend-achtig en toen was er gewoon een voorversterkerbuizje niet helemaal goed meer. Misschien heb je er nog een liggen om even te checken?

Ik zat ook aan buisrot te denken.

GeHa
4 maart 2010, 20:49
Ik heb ook wel eens een storend geluid gehad, beetje krakend-achtig en toen was er gewoon een voorversterkerbuizje niet helemaal goed meer. Misschien heb je er nog een liggen om even te checken?

Ander voorversterker buisje lost het niet op (jammer). Toch maar even ergens anders op de stroomvoorziening proberen.

Als ik zijn gain ver open draai en boost indruk, dan drukt ie de irritante storing weg. Laat ik het gitaargeluid rustig wegsterven dan begint ie heel rafelig weer te storen totdat ik allen nog de storing hoor (hmmm misschien straks toch maar even een sampel maken).

GeHa
5 maart 2010, 17:21
Ik heb de Valbee ergens anders geprobeerd, zelfde storing, dus het moet wel in de versterker zitten. Geen idee of dat op te lossen valt. Mij lukt dat iig niet.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
(de Valbee kan voor een paar jaar naar zolder of gelijk naar de afvalverwerkers:seriousf: )