PDA

View Full Version : Boss ME70



RoelSmoel
3 maart 2010, 22:53
Hallo Gitaarnet,

Ik zag nog geen topic hierover, dus begin ik er maar een..
Ik heb een paar maanden geleden een Boss ME70 gehad, maar deze weer verkocht omdat dit niet goed ging met mijn versterker toen (Roland Cube 60 + Boss ME70 met LTD EC-256 geeft oversturing op clean preamp), maar nu heb ik een nette Blackstar HT5 versterker, en zou dit geen probleem moeten vormen.
Is er iemand wat dit vaker meegemaakt heeft?
Is er iemand die de ME70 bezit? Ik heb de ME70 maar even in bezit gehad dus heb ik er niet echt een mening van kunnen maken..

Groeten, Roel(Smoel):lp:

Swan
4 maart 2010, 09:40
ik denk dat je een bezeten ME70 had!

RoelSmoel
4 maart 2010, 10:37
Ach, 't zal dan niet de goede woordkeuze zijn geweest, maar ik heb dus een ME70 in bezit gehad..

Swan
4 maart 2010, 11:40
ok even serieus dan: je kan alles op alles aansluiten zolang je de instellingen goed hebt, ook een ME70 op een Cube hoeft geen enkel probleem op te leveren!

RoelSmoel
4 maart 2010, 12:51
Dat deed hij toen dus wel, maar die Cube was een mysterieus ding, effecten die zomaar aan en uit gingen, en nog allemaal van zo'n kleine dingen..

Swan
4 maart 2010, 13:49
dan zal het eerder aan de cube dan aan de ME70 liggen.
maar kijk ook eens naar een Line6 M9, erg mooi multi-effect!

RoelSmoel
4 maart 2010, 14:10
M9 is geweldig, alleen die prijs:(

josan
4 maart 2010, 15:39
Als ik me niet vergis kun je de ME70 ook als pre-amp instellen. Dus met een veel hoger uitgangssignaal dan een normaal multieffect dat in pricipe een signaal van gitaarsterkte levert. Met zo'n pre-amp kun je een normale gitaaringang makkelijk oversturen. Remedie is mastervolume van de pre-am/multieffect sterk terugschroeven of de line-in van je versterker gebruiken als die beschikbaar is.

RoelSmoel
4 maart 2010, 15:52
Op mijn nieuwe versterker (Blackstar HT5) heb ik alleen maar outputs, een FX en een gitaar input..

Verder, denk dat ik mijn akoestische gitaar verkoop en daarna een M9 koop!

guitarkid
4 maart 2010, 18:58
Je kunt 'm in de loop van de Blackstar aansluiten...

Gr. C.

RoelSmoel
4 maart 2010, 20:45
Tja, de loop, maar dan heb ik die mooie buizensound weer niet..
In elk geval; akoestische gitaar gaat niet de deur uit, ik ga morgen wel de ME70 na zo'n 4 maanden tijd weer eens testen!

guitarkid
4 maart 2010, 21:09
Tja, de loop, maar dan heb ik die mooie buizensound weer niet..
In elk geval; akoestische gitaar gaat niet de deur uit, ik ga morgen wel de ME70 na zo'n 4 maanden tijd weer eens testen!

Natuurlijk wel. Je kunt dan alle functies van de HT-5 gebruiken en de processor ander dingen laten toevoegen, incl. evt. oversturing.
Ik heb ook een HT-5 en er een tijdje een ME-50 bij gebruikt ivm delay, chorus en galm. Geen probleem en wel de buizensound van de amp.

Gr. C.

RoelSmoel
4 maart 2010, 21:47
Ik dacht dat je dan de preamp voorbij ging, maar goed, leuk om te weten;)

tomdiedom
5 maart 2010, 02:03
oooh jij bent echt dom. ga nou maar eens eerst goed om leren gaan met je spullen.

guitarkid
5 maart 2010, 07:38
oooh jij bent echt dom. ga nou maar eens eerst goed om leren gaan met je spullen.

Volgens mij is hij daar nou juist mee bezig.....

Gr. C.

RoelSmoel
5 maart 2010, 08:48
Tom heeft weer bier op..
Toch Tom?

HaroldA
5 maart 2010, 09:21
oooh jij bent echt dom. ga nou maar eens eerst goed om leren gaan met je spullen.


Tom heeft weer bier op..
Toch Tom?

Ik hoop voor Tom van wel! Wat een nutteloze en achterlijke opmerking zeg. :stop:


Als je de FX-loop van je Blackstar gebruikt loopt je signaal zo:

Gitaar -> Preamp (buis) -> FX send -> (Effecten) -> FX return -> Eindbuizen

Dus je gebruikt nog steeds alles van de versterker!

RoelSmoel
5 maart 2010, 09:38
Tom is een van de mensen op Gitaar.net die lopen te zeiken over mijn GAS..

Is er verder iemand die de ME25 bezit/getest heeft? Ik heb zelf nog geen tijd gehad maar het lijkt me wel een leuk ding!

guitarkid
5 maart 2010, 09:55
Tom is een van de mensen op Gitaar.net die lopen te zeiken over mijn GAS..

Is er verder iemand die de ME25 bezit/getest heeft? Ik heb zelf nog geen tijd gehad maar het lijkt me wel een leuk ding!

Hallo Roel.

Ik ken de ME-25 (nog) niet maar als het verschil tussen die en de ME-70 net zo groot is als tussen de ME-20 en de ME-50 dan wist ik het wel...
Mijn zoon heeft net zijn ME-20 verkocht en speelt nu met mijn ME-50 en het is echt een wereld van verschil voor hem. Maar gewoon testen, lijkt me.
Qua aansluiten gaf Harold een nuttige aanvulling op mijn verhaal, dus da's ook geen probleem meer... ;)

Gr. C.

RoelSmoel
5 maart 2010, 11:14
Dat wordt dan testen morgen..

In elk geval bedankt voor de info!

Cheers, Roel.

Henri H
5 maart 2010, 11:18
Waarom zou je je beperken tot de Me70/Me25/M9/13?
Afhankelijk van je behoeftes zijn er nog zoveel ander opties.
Welke effecten wil je gebruiken? Wat is je budget, etc. ?
De Me70 heeft modelling amps, iets wat je waarschijnlijk niet zult gaan gebruiken bij je Blackstar, dus een 19" multi-effect i.c.m. met een midi-controller zou het ook goed voor jou kunnen doen.
Bijvoorbeeld een G-Major of een Replifex.
De M9/13 hebben ook modelling, maar dat zijn, voor zover ik begrepen heb, vooral de effecten zelf, geen preamps e.d.(?).

RoelSmoel
5 maart 2010, 11:34
Goed, dan maar even zo:
Budget is zo'n 270 euro, zou ik een M9 willen, kan ik nog altijd wat langer sparen.
Ik gebruik vooral distortion, delay, reverb en wah.
Nu zit ik zwaar te denken of ik weer terug zal gaan op losse pedaaltjes, of verder gaan met een multi-effect..

Het liefst iets dat simpel te bewerken is, óf op het apparaat zelf, óf via een interface.

Henri H
5 maart 2010, 11:47
Voor de delay en reverb kun je prima een G-Sharp genruiken: €90,- nieuw las ik vanmorgen ergens.
Voor distortion en wah zou ik gaan voor pedaaltjes.

RoelSmoel
5 maart 2010, 11:50
@ H.Huisjes:

Als je deze http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/TC-Electronic-G-Sharp-Multieffekt/Reverb-15-Reverbs-15-Delays/art-GIT0008457-000 bedoelt, die is uitverkocht/wordt niet meer gemaakt..

Henri H
5 maart 2010, 12:01
http://www.maxguitarstore.com/SALELIST1.0.pdf

€99,-

RoelSmoel
5 maart 2010, 13:41
Ik ben wat dat betreft niet zo van het over internet kopen, en al helemaal niet als ik het nog niet uitgeprobeerd heb.. Maar bedankt voor de tip!:)

LesPas89
6 maart 2010, 20:32
Hoi Roel
Ik heb geen ME70, maar een ME50. Ook in combinatie met de Blackstar HT5 combo. En hoewel velen zeggen dat die ME50 nogal wat gebreken heeft, ben ik er retetevreden mee. Ik vind sowieso dat de HT5 goed reageert op pedaaltjes (heb ook losse pedaaltjes gehad).

Maar als jouw budget het toelaat, dan zou ik toch ook zeker een nieuwer model multifx uitproberen. Maar mijn ervaring met ME icm de HT5 is iig goed/zeer goed.

RoelSmoel
7 maart 2010, 15:00
Hoe dan ook, ik beperk me tot de Line 6 M9, zit toch al veel in zo'n klein dingetje..
En nu maar sparen, flink sparen..