PDA

View Full Version : Irritante Input - Epiphone dot



Scrollcock
3 maart 2010, 22:03
Hallo, ik ben opzoek naar een stukje advies over mijn gitaar de Epiphone dot (ES 355 model). De jack valt soms in mijn gitaarkast, dit is heel iritant, ben je een kwartier bezig om de input-jack terug te vinden (heb het zelf een keer tijdens een optreden gehad, is nogal ***). wat is hier de beste oplossing voor? De input wordt boven de kast gehouden door een ringetje en een dun moertje.
http://www.reverb-store.co.uk/images/large/Epiphone%20Dot%20Cherry.jpg

dit is de gitaar, ik hoop dat het duidelijk is.

alvast bedankt,
Mart

Orbis
3 maart 2010, 22:08
Zit het dunne moertje met de juiste kant boven? Dat was bij mijn cheapo-strat de oorzaak van het probleem dat de input steeds in de gitaar viel. En anders, als je het aandurft, een drupje lijm om de handel vast te zetten?

geert1976
3 maart 2010, 22:09
nagellak over de tap en dan de moer er weer opdraaien, schiet die niet meer los:ok:

TDZH
3 maart 2010, 22:14
So stel dat je je plectrum in die F-gaten laat vallen... dat moet een gekloot weze om eruit te krijgen zeg

tostiapparaat
3 maart 2010, 22:18
een soort ringetje van papier tussen het moertje het hout werkt ook,

rozh
3 maart 2010, 22:26
druppeltje seconde lijm of een beetje loctite (google t maar) is het beste

HaroldA
3 maart 2010, 22:59
Is er ruimte voor een 2e moertje? Ander die er ook op draaien en daarmee de 1ste vastzetten.

Hiro
4 maart 2010, 08:39
nou genoeg manieren om t op te lossen.
Ik neem aan dat je er nu wel mee vooruit kan ;)

hezz
4 maart 2010, 11:08
So stel dat je je plectrum in die F-gaten laat vallen... dat moet een gekloot weze om eruit te krijgen zeg

Gitaar ondersteboven houden en rammelen maar, happens to me quite a lot...

Scrollcock
4 maart 2010, 13:30
bedankt voor alle reacties ik ga denk ik niet met locktite doen, dat zij mij vader ook al maar bij de gitaar winkel rade ze dat af maar er zijn nog genoeg andere oplossingen zo te horen.

mart

rozh
4 maart 2010, 14:59
bedankt voor alle reacties ik ga denk ik niet met locktite doen, dat zij mij vader ook al maar bij de gitaar winkel rade ze dat af maar er zijn nog genoeg andere oplossingen zo te horen.

mart
en waarom dan wel?
loctite is in mijn ogen zelfs het beste, als je de blauwe gebruikt kan je em nog makkelijk losmaken ook

lindstrom
4 maart 2010, 15:04
sorry, correct me if i'm wrong maar het gaat hier toch om de output van de gitaar?

signaal gaat uit de gitaar naar de input van de versterker.

rozh
4 maart 2010, 15:07
sorry, correct me if i'm wrong maar het gaat hier toch om de output van de gitaar?

signaal gaat uit de gitaar naar de input van de versterker.

nee man er zitten speakers in de gitaar :P

Rutger Molenberghs
4 maart 2010, 15:20
Je moet het niet met secondelijm gaan vastplakken. De Loctite die hier bedoeld wordt, is Loctite schroefdraadborging. Die zorgt ervoor dat de moer niet (zo snel) meer loskomt. Met een moersleutel kan je ze nog altijd losdraaien.