PDA

View Full Version : HNGD: Indie IPR



Rinze
3 maart 2010, 22:02
http://img521.imageshack.us/img521/8474/indiea.jpg

Vanmiddag deze tweedehands winkeljuffer opgepikt bij Tonika, lekker gitaartje. Mahonie body met massieve esdoorn top (maar volgens mij wel met een fineerlaagje flame), esdoorn hals met ebben toets, Grover tuners. Net een setje .011 erop gezet, nu nog even de lineaire volumepot vervangen door een logaritmische en dan testen op huiskamervolume. Zaterdag mag ie mee naar de repetitie.

Ik was toch wat uitgekeken op de PRS SE (hou ook echt niet van trems), dus die gaat in de verkoop. De Framus en de zelfbouwstrat met p90's ook denk ik. Daarna maar eens verder kijken (SG? Les Paul?)..

O ja, de foto is nog van de site van Tonika, kan mijn camera even niet vinden :???:

geert1976
3 maart 2010, 22:23
Zo op dat plaatje ziet dat eruit als een mooie betrouwbare gitaar:ok:

macwilliams
3 maart 2010, 22:25
Gefeliciteerd:ok:

pasqual
3 maart 2010, 22:28
mooie plank Rinze. heeft toch wel veel van PRS weg. klinken de elementjes ook een beetje?

groeten Pasqual.

Dweezman
3 maart 2010, 22:32
PRS, indeed. Mooi ding.

Hendriks
3 maart 2010, 22:43
Mooi Rinze , beetje goede deal kunnen maken bij Tonika?
Ik val ook altijd op winkeljuffers.

JeroenSchaaf
3 maart 2010, 23:07
Gefeliciteerd!

Rinze
3 maart 2010, 23:35
Thnx. De elementen lijken redelijk, maar ik zit toch al te broeden op een elementenstoelendans in de zeer nabije toekomst, dan kan ik hier ook mooi even een paar mogelijke vervangers in gooien en kijken wat dat doet. Het zijn PAF-achtige elementen qua output en klank, geen brulboeien. Hoewel ik er vanmiddag bij Tonika een aardig stukje Slayer uit kon persen :crazyhappy: gaan Thin Lizzy en AC/DC-achtige geluiden wel makkelijker, clean is ook mooi.

Hij kostte driehonderd euro, vond ik niet gek voor zo'n ding, praktisch in nieuwstaat. Het speelt in ieder geval lekker met de dikkere snaren erop. Lekker dik, toch helder en knallend. Ik wilde ook graag eens zo'n eendelige brug proberen en geloof dat ik dat wel fijn vind. Vind deze plank wel erg netjes uitgevoerd voor een gitaar die nieuw iets van 500-600 euro kostte. Electronikavak is ook helemaal netjes afgeschermd, goeie stemmechanieken, netjes gebouwd en afwerkt, frets zijn heel keurig afgerond, ook de uiteinden en daarna goed gepolijst.

De ellende is dat als je een keer toe gaat geven aan GAS het meestal van kwaad tot erger gaat :chicken:

FruscianteFan
3 maart 2010, 23:40
Mijn Indie was ook absoluut niet duur, maar dat is een zeer degelijke gitaar. Gefeliciteerd!

Hiro
4 maart 2010, 08:33
IPR = Imitation Paul Reed?

gefeliciteerd, ziet er vet uit

bad65
4 maart 2010, 08:53
Indie is gewoon veel gitaar voor weinig geld...

Rinze
4 maart 2010, 11:24
Zonet de afstelling nog even verder bijgewerkt na een nachtje acclimatiseren, de intonatie gaat maar net met de .011 set erop. Maar hij speelt lekker en klinkt over de POD X3 erg fijn. Als ik tijd heb zal ik een paar clipjes opnemen en posten. Ben erg benieuwd hoe de IPR er in bandverband door komt.

Enige nadeel is dat ie nogal glimt en mijn kat helemaal gek wordt van de reflecties op muur en plafond :chicken: Het beest is nu net weer uitgejojood.

Nicks
4 maart 2010, 12:11
prachtig ding, gefeliciteerd!

AgileGhost
4 maart 2010, 17:55
Ik heb ook een IPR, ben er nog steeds erg blij mee! Net iets frisser dan een Les Paul, net iets meer body dan een Strat... heeft wel iets!

Rinze
6 maart 2010, 23:00
Nou, dat viel niet tegen. De Indie klonk goed, veel opener dan de Lag met Jeff Beck. De elementen zijn vrij bescheiden qua output, het halselement blijft voor mij iets muffigs houden maar het brugelement klinkt mooi. Alleen het echt heavy spul lijkt wat moeilijk te gaan, daar is de Lag beter in: strakker in het laag en betere attack.

Dus nu zit ik weer te broeden op de vraag of ik niet moet gaan zoeken naar goede elementen met een gematigde output voor mijn andere gitaren.. Eerst maar eens een nachtje over slapen.

De Indie is in ieder geval met vlag en wimpel geslaagd en ik begin me er al aan te hechten :hippie:

vulvasonic
6 maart 2010, 23:42
Gefeliciteerd Rinze!
Wanneer komen de foto's? :)

Rinze
7 maart 2010, 10:04
Gefeliciteerd Rinze!
Wanneer komen de foto's? :)
Tja, ik ben mijn fototoestel een beetje kwijt. Zal het bij het opruimen wel weer tegen komen. Hoop ik :chicken:

FruscianteFan
7 maart 2010, 11:23
Nou, dat viel niet tegen. De Indie klonk goed, veel opener dan de Lag met Jeff Beck. De elementen zijn vrij bescheiden qua output, het halselement blijft voor mij iets muffigs houden maar het brugelement klinkt mooi. Alleen het echt heavy spul lijkt wat moeilijk te gaan, daar is de Lag beter in: strakker in het laag en betere attack.

Dus nu zit ik weer te broeden op de vraag of ik niet moet gaan zoeken naar goede elementen met een gematigde output voor mijn andere gitaren.. Eerst maar eens een nachtje over slapen.

De Indie is in ieder geval met vlag en wimpel geslaagd en ik begin me er al aan te hechten :hippie:
Op mijn Rick-kopie zitten ook elementen met heel weinig output. Inmiddels heb ik de volumeknop van het halselement eruit gemold en ik heb de indruk dat die nu wat scherper en opener is. Maar wat echt best een goede oplossing is: de EHX LPB-1. Die werkt echt geweldig om de distortion/overdrive (bij mij een Rat en een Blackstar) met de Indie strak te trekken!

Rinze
8 maart 2010, 12:22
Camera terug gevonden, alsnog twee fotootjes:

http://img29.imageshack.us/img29/8632/ipr1.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/2807/ipr2.jpg

AgileGhost
8 maart 2010, 17:02
Mooi hoor! Valt zo'n brug nog een beetje te intoneren?

Rinze
8 maart 2010, 19:52
Mooi hoor! Valt zo'n brug nog een beetje te intoneren?
Thmx.

Krap aan, met de .011 set erop wil het vanaf de g-snaar naar beneden maar net. Maar deze gitaar is qua bespeelbaarheid en akoestische resonantie eventueel wel een upgrade (Schaller, Tone Pro ?) waard. Het speelt wel erg lekker met zo'n eendelige brug, je merkt echt dat er niet nog een stukje snaar achter de brug zit.

AgileGhost
8 maart 2010, 21:00
Gek, die van mij (de linkshandige versie) heeft wel een TOM-brug. Scheelt dat dan zo veel, wat extra snaarlengte?
http://i301.photobucket.com/albums/nn41/agileghost2/IMG_4117.jpg

Rinze
8 maart 2010, 22:53
Het voelt anders en je hebt geen stukje snaar achter de brug wat toch invloed heeft op de klank. De hoek die de snaren maken achter de brug naar het tailpiece toe maakt uit net als bij de kop de hoek van de snaren naar de stemmechanieken toe. Te zeer rechtdoor levert te weinig druk op de brugzadels/topkam en daardoor een vaag geluid, te grote hoek kan een minder geluid opleveren en drukt moeilijker op, ook hier is weer een optimum wat gezocht moet worden.

Ze hebben volgens mij de IPR zowel met eendelige als met standaard TOM geleverd..

Die van jou ziet er ook lekker uit trouwens..

AgileGhost
9 maart 2010, 18:41
Die van jou ziet er ook lekker uit trouwens..

Thanks! Die van mij is ook echt een blijvertje.