PDA

View Full Version : Jaja-Nieuwe amp



future2future
3 maart 2010, 17:26
2 jaar geleden was mijn laatste nieuwe amp thread, dus ik dacht dat mag wel weer is ;p


http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs463.snc3/25460_1395977983104_1341863459_31145027_3354491_n. jpg

Remork1970
3 maart 2010, 17:33
Zoow heee....!!

alfred
3 maart 2010, 18:22
Stond bij HAAR te koop toch ?, lijkt me wel een super amp !
De HOOK Captain weggedaan ?

Thiez
3 maart 2010, 18:28
Deze amp heb ik ook een tijdje naar gekeken. Het lijkt me echt geweldig gaaf ding.
Hoop ook zeker dat je over tijdje spelen een uitgebreide review kan geven over de amp.

future2future
4 maart 2010, 11:40
Ja deze stond bij vd Haar. Hook is idd de deur uit, deze is gewoon meer geschikt voor mijn speelstijl, ik vind de hook te braaf,wel een goede amp, maar te braaf

marc_o
4 maart 2010, 11:45
Oh wow, te gek zeg, daar ben ik wel benieuwd naar! Proficiat met je aankoop.

Liquid_Metal
4 maart 2010, 12:07
Kicken, ziet er strak uit!
Ik ben benieuwd hoe hij klinkt.

lindstrom
4 maart 2010, 12:20
nice!!! mooi hoor!

macwilliams
4 maart 2010, 12:35
Een kleine omschrijving is hier wel op zijn plaats, gefeliciteerd.

Hell's Engl
4 maart 2010, 12:36
Gefeliciteerd!

Had 't al op HRI gelezen...

Zat zelf eigenlijk ook op 'n PT100 te gassen, om de zelfde reden als jij.... maar ja... zit net in 'n nieuw huis, tuin moet nog gedaan worden e.d., 2e kind op komst.... m.a.w.... no money!


Have fun!!


Joost

future2future
4 maart 2010, 13:03
Een kleine omschrijving is hier wel op zijn plaats, gefeliciteerd.

Haha komt ie

PT-100 3 kanalen. Eigenlijk 2 met 2e gain en master op 2e kanaal, dus eigenlijk hetzelfde als de hook.

Hook wa sik in het begin heel erg tevreden over, en is zeker geen slechte amp, maar ik miste gewoon wat. Mijn absolute voorbeelden qua sound is MIke Landau, en die ruigheid, die voicing haal j gewoon niet uit de hook. Ik wilde iets wat wel gebaseerd is op een vintage amp, maar dan wat agressiever gevoict. Eerst zat ik te kijken naar een OD-100 Classic +, maar toen kwam deze langs en deze is hele veelzijdig, je kan van een crunchie sound naar echt full on scheur.

Clean is heel sprankelend, vind ik zelf beter dan van de hook die naar mijn mening wat "platter" is, als je begrijpt wat ik bedoel. Gain kanalen zijn gewoon een stuk agressiever en in your face dan de hook. Meer ballen, echt heel veel druk in deze amp. Verder zitten er een paar interessante dingen op zoals de Whomp switch, die extra laag toevoegt. en de feedback knop, die volgens mij de negatieve nog iets in de poweramp bedient, waardoor je de amp wat meer vintage dan wel moderner kan laten voelen, qua punch en attack.

Zoals ik al zei; de hook is zeker geen slechte versterker, maar voor mijn gevoel gaat deze gewoon een stap verder.

future2future
4 maart 2010, 13:03
Gefeliciteerd!

Had 't al op HRI gelezen...

Zat zelf eigenlijk ook op 'n PT100 te gassen, om de zelfde reden als jij.... maar ja... zit net in 'n nieuw huis, tuin moet nog gedaan worden e.d., 2e kind op komst.... m.a.w.... no money!


Have fun!!


Joost

haha kee dan. Tja je kan niet alles hebben he ;)

erwin_ve
4 maart 2010, 13:17
Gefeliciteerd een erg toffe amp; de clips die ik er van gehoord heb klinken erg goed.
Gebruik je ook nog pedaaltjes of is dat overbodig geworden?

Riky
4 maart 2010, 13:39
Gaaf zeg! Qua looks ben je er niet op vooruit gegaan, maar lekker boeiend:D

Tof ding!

marc_o
4 maart 2010, 13:50
Haha komt ie

PT-100 3 kanalen. Eigenlijk 2 met 2e gain en master op 2e kanaal, dus eigenlijk hetzelfde als de hook.

Hook wa sik in het begin heel erg tevreden over, en is zeker geen slechte amp, maar ik miste gewoon wat. Mijn absolute voorbeelden qua sound is MIke Landau, en die ruigheid, die voicing haal j gewoon niet uit de hook. Ik wilde iets wat wel gebaseerd is op een vintage amp, maar dan wat agressiever gevoict. Eerst zat ik te kijken naar een OD-100 Classic +, maar toen kwam deze langs en deze is hele veelzijdig, je kan van een crunchie sound naar echt full on scheur.

Clean is heel sprankelend, vind ik zelf beter dan van de hook die naar mijn mening wat "platter" is, als je begrijpt wat ik bedoel. Gain kanalen zijn gewoon een stuk agressiever en in your face dan de hook. Meer ballen, echt heel veel druk in deze amp. Verder zitten er een paar interessante dingen op zoals de Whomp switch, die extra laag toevoegt. en de feedback knop, die volgens mij de negatieve nog iets in de poweramp bedient, waardoor je de amp wat meer vintage dan wel moderner kan laten voelen, qua punch en attack.

Zoals ik al zei; de hook is zeker geen slechte versterker, maar voor mijn gevoel gaat deze gewoon een stap verder.

Zou 'm graag eens horen naast m'n Bogner XTC Classic...kan best eens in diezelfde hoek zitten, want je beschrijft precies waarom ik hier de voorkeur aan gaf t.o.v. de Hook.

Thiez
4 maart 2010, 14:06
Wat is nou precies het verschil tussen de OD-100 en de PT-100? Ik kan over de PT-100 bijna niks vinden..

caliban
4 maart 2010, 14:29
Knappe versterker!

Hell's Engl
4 maart 2010, 15:15
Wat is nou precies het verschil tussen de OD-100 en de PT-100? Ik kan over de PT-100 bijna niks vinden..


PT staat voor Pete Thorn, gitarist van o.a Chris Cornell en Daniel Powder.

Zoals Michael al zegt, is de PT100 agressiever... Verder ken ik 'm ook alleen van de filmpjes..


Joost

future2future
4 maart 2010, 15:45
Wat is nou precies het verschil tussen de OD-100 en de PT-100? Ik kan over de PT-100 bijna niks vinden..

PT-100 is eigenlijk gewoon een versie van de OD-100. Er zijn meerdere versies; Standard, Classic, Classic +, SE+ en de PT past ook gewoon in dat rijtje.

Als je de prijslijst van de amps bekijkt op suhrguitars.com staat er een heel korte beschrijving bij elke amp, hoe die gevoict is etc.

Thiez
4 maart 2010, 18:07
Ok gevonden. wist niet dat er zoveel verschillende series waren. Had alleen de od100 series op de site zelf gezien. Niet die 'signature' modellen.

Luke-wannabe
4 maart 2010, 19:02
Oh my god dude! Dé ultieme Landau amp!
Ben zelf weer helemaal into de Landau op het moment. Samen met de 2 gitaristen uit m'n band. Hij is zo absurd, die man..
Congrats! Zou deze wel eens willen 'voelen' ;)