PDA

View Full Version : Hier ben ik dan...



London City Fan
3 maart 2010, 15:46
Naam: Patrick Kusters
Gitaren:
- London City Dakota Gold (Les Paul)
- London City Spitfire Blonde (Strat)
- Art & Lutherie Western met Fishman piezo
- Charvel Model 6 (net verkocht)

Amp:
- Marshall VS200 Bischorus, stereo valvestate 2x100W

Processor:
- Boss GT6

Bands:
- Minus56 (eigen werk) www.minus56.nl
- Echoes Of Industry (covers) www.echoesofindustry.nl

See you at one of my next gigs!!!!

beruk
3 maart 2010, 15:49
Welkom!
Maar goed dat je die charvel net verkocht hebt!
Wat een trol van een ding....:soinnocent:
http://www.minus56.nl/sites/minus56.nl/files/images/PICT0040%20klein.jpg

Ukeloeder
3 maart 2010, 16:11
Welkom Patrick, is die Dakota met humbucker of met P90s?

lindstrom
3 maart 2010, 16:23
welkom hier!!!

London City Fan
4 maart 2010, 10:35
Welkom!
Maar goed dat je die charvel net verkocht hebt!
Wat een trol van een ding....:soinnocent:


Ach ja, smaken verschillen. Ik hem em zelluf ge-airbushed in zwart met gold to purple flipflop tribals. Komt er op de foto niet uit.

Die Charvel speelt heel lekker, alleen....
Ik baalde van die zwevende Floyd Rose brug: Snaartje stuk = einde spel bij optredens.
Ik baalde van de lege batterij als je de plug erin laat zitten.

Ben veel happier met de London City's

London City Fan
4 maart 2010, 10:44
Welkom Patrick, is die Dakota met humbucker of met P90s?

http://www.gitaartabs.nl/shop/bmz_cache/9/9af71d529368c5d83cf709ee26e6a20f.image.100x300.gif

Deze Dakota heeft P90's. Klinken echt geweldig...maar.....

Ik heb toch een Dimarzio ToneZone DP210 (humbucker in P90 vorm) besteld op ebay (65 dollar).
Dan verandert er niets aan de looks (ja, 12 pickupjes ipv 6), maar krijg ik minder noise op de brug en VEEL meer output. Aangezien ik toch ook wel van humbuckersound hou...

http://www.drumza.com/images/DiMarzioDP210ToneZoneP90BridgePickup.jpg

Het pakje is nog niet binnen uit Amerika, maar zodra ik de DP210 erin heb gezet (en flink gespeeld) zal ik een review schrijven....

Ukeloeder
4 maart 2010, 11:32
OK, je had ook kunnen gaan voor een stacked P90, maar als je meer van de humbucker sound bent... Maar hoe kom je er dan bij om een P90 Dakota te kopen? Looks? Dat snap ik goed.
Ben benieuwd naar je review van de DP210.

London City Fan
4 maart 2010, 12:50
OK, je had ook kunnen gaan voor een stacked P90, maar als je meer van de humbucker sound bent... Maar hoe kom je er dan bij om een P90 Dakota te kopen? Looks? Dat snap ik goed.
Ben benieuwd naar je review van de DP210.

Ik wilde perse een Les Paul Goldtop.
Ik heb andere merken gespeeld en bekeken, maar zo goed als de LC was er geen een (althans, niet rond de prijs van 500 euro).
De LC kostte maar 385, maar de afwerking, fabrieksafstelling, materiaalkeuze (hout e.d) en sound is voor die prijs gewoon top.

Ik speelde ooit op een geleende (nieuwe) Gibson van 2800 euro, OK, klinkt super, maar deze ontstemde, de plug kraakte en zelfs een volume knop kraakte ietswat. Daar heb ik tot nu toe nog geen last van met de LC.

Ik heb de LC Dakota eerst bespeeld in de muziekwinkel (op een vergelijkbare Marshall) en was meteen weg van de rhytm stand op het clean kanaal. GEWELDIG. Hele mooie blues.

Het brugelement op het OD kanaal klinkt ook goed, maar ik mis net het scherpe randje van een humbucker pickup.
Nou weet ik: 1 gitaar = geen. Ik heb die strat voor superclean en effecten. De LP gebruik ik voor blues en rock. Een vette humbuckergitaar erbij zou ook mooi zijn, maar ik ga het eerst eens proberen met het uitbreiden van mijn Dakota (met de DP210).

En de looks??? Zeg nou zelf....

London City Fan
22 maart 2010, 13:11
Vorige week de DP210 ontvangen en meteen gemonteerd.
Ik hem em serieel geschakeld.

Ik moet toegeven dat de sound niet veel anders is dan van de originele P90 van London City.
Er zit iets meer power in het middengebied. Hij is iets warmer.
Wel merk ik dat de humbucker - zoals verwacht - muisstil is. Geen brom, geen ruis. Dat is met die P90s wel anders. Maar die zijn dan ook single coil.

Kortom, de P90 van London City is goed genoeg, hoeft niet vervangen te worden.
Ben je echter iemand die in studios opneemt dan is de humbucker van Dimarzio aan te raden vanwege de lage noise.

Groeten,
Patrick

Ukeloeder
22 maart 2010, 14:04
Goed te horen dat je dik tevreden bent. Met de vraag waarom je voor deze GoldTop was gegaan bedoelde ik dat de Dakota GT ook met humbuckers geleverd wordt. Met P90 wel veel mooier, maar da's een kwestie van smaak. Mooi dat de DiMarzio een drop-in replacement was. Het uiterlijk van de gitaar wordt zo ook geen onrecht gedaan.
Heb je pics of samples?