PDA

View Full Version : Nieuwe combo of toch een top cabinet erbij?



snip
3 maart 2010, 14:06
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe buizencombo of een top cabinet combo. Deze moet geschikt zijn voor repetitie en optredens. Ik heb al een London City top en cabinet waarmee ik altijd repeteer en optreed met een hardrock coverband. Nu zit ik sinds kort ook in een tweede band waar we een eigen repetoire mee aan het opbouwen zijn in het genre pop/funk met een vleugje rock. Het probleem is dat ik met de London city totaal niet uit de voeten kan wanneer ik met deze band speel! Daarom ben ik dus opzoek naar een tweede versterker met een lekkere vintage buizen sound. Maar ik kom er even niet meer uit.

Dus een buizencombo of cabinet top combo. Met genoeg vermogen om lekker te kunnen optreden!
Mijn budget is rond de 800 euro.

alvast bedankt

JeroenP
3 maart 2010, 20:28
Ik heb zelf voor 1000 euro 2e hands een jtm45 + 2x12 cab gekocht. Je moet hem natuurlijk maar net tegenkomen, maar dit is echt een aanrader!

Owja, hij is ook nog een mooi om naar te kijken!

Comfortably Daniel
3 maart 2010, 21:11
hmm...lastige vraag zo. Wat voor een vintage buizen zoek je naar? Marshall(wat je eigenlijk al aardig hebt met de London City), Fender, Vox. Ze hebben allemaal een andere sound.
Wil je niet een versterker met een goed clean geluid, waar je met pedalen de verschillende sounds uit kunt toveren? Dit doe ik overigens zelf en ik kan allerlei kanten uit, pop, rock, blues, funk, etc...

snip
3 maart 2010, 23:14
Ik ben voornamelijk opzoek naar een warm vintage geluid aangezien ik veel slaggitaar speel. En ik ben niet zo heel erg van allemaal effecten. Een beetje reverb, delay of chorus is oke maar dan houdt het bij mij wel op. De London City heeft gewoon geen lekker clean geluid zit altijd een rauw randje aan vooral wanneer de volume knop open gaat! Ik ben dus opzoek naar een versterker met een echt eigen sound!

Niekiejoo
8 maart 2010, 19:25
Koch Twintone II misschien. Heb deze versterker zelf ook en ben er zeer tevreden over. Een zeer helder en warm clean wat ook clean blijft, een vintage drive kanaal en een drive+ kanaal voor de echte leadsounds. En een prachtige reverb. Dit is niet de eerste amp die ik heb (gehad), wel de eerste die me echt bevalt. Heb hiervoor o.a. Fender Hotrod, H &K Tube 50, Mesa Subway Blues, Mesa DC3 en DC5, Cornford Harlequin en diverse Marshalls, Crates en zelfs een handwired Fender gehad. Allemaal mooi maar toch weer geruimd. De Koch vind ik zelf een allrounder. Veel headroom en niet al te zwaar gewicht en bovendien prima geconstrueerd. Maar goed, Koch schijnt wel een geluid te hebben dat je pakt of niet. Dat ligt dus aan je smaak.

groovieguitarguus
8 maart 2010, 20:05
Er staan op Marktplaats nu 2x Een Mesa Boogie MKIII combo.

Zelf heb ik kortgeleden ook zo'n combo gekocht. Door de vele aansluitingen op de achterzijde, ook goed door te koppelen naar een extra speakercab. Of zelfs de speaker uitschakelen en meteen door naar een cabinet.
Voor repeteren mooi handzaam. Met optredens kan je het cabinet meenemen.
Looks misschien wat minder 'cool' dan een mooie top... maar goed.

Het clean van deze versterker is heel mooi. Zeker ook de overstuurde geluiden zijn heel goed. Wel zoeken naar de juiste instelling - (ook in combi met een Overdrive pedaal) - .
Denk dat je voor 800 / 900 euro in het bezit komt van zo'n combo.
Blijft een geliefde amp, dus ook goed door te verkopen als de amp niet bevalt.