PDA

View Full Version : Blackouts ...



Arvoitus
3 maart 2010, 13:26
Ik sta op het punt om twee blackouts voor mijn Rhoads (poplar body) aan te schaffen. Nu blijkt het dat er 3 versies van zijn:

SAHB1 = Normale versie
http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sahb1s.htm

SAHB2 = "metal" versie (vernieuwde livewire pickup).
http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sahb2b_blk_blackout_metal.htm

SAHB3 = Mick Thomson signature (Tighter bottom end, searing top end cut, etc).
http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sahb_3s_blk_blackout_set.htm

Nu zit ik te twijfelen tussen de AHB-1 en AHB-3.

Aan de ene kant denk ik: Die reviews zijn toch altijd gekleurd, meer is niet altijd beter, gewoon lekker simpel de normale versie pakken, signature versie zijn toch altijd duurder ivm naam, etc.

Maar aan de andere kant denk ik: Strakker laag e.d. lijkt me wel fijn, waarom niet als het beter klinkt?

Ik weet het niet, hoe denken jullie erover?

Wiellem
3 maart 2010, 13:29
Ik heb de standaard en ben daar zeer tevreden over net als velen. dus ik zou gewoon voor de normale gaan.

Overigens is die signature qua uiterlijk ook minder mooi :P

SRV2000
3 maart 2010, 13:52
Ik heb de standaard en ben daar zeer tevreden over net als velen. dus ik zou gewoon voor de normale gaan.

Overigens is die signature qua uiterlijk ook minder mooi :P

Hallo hallo Macwilliams wakker worden.........
Als er iemand een liefhebber is van blackouts ben jij het wel toch ???

Liquid_Metal
3 maart 2010, 15:11
Hallo hallo Macwilliams wakker worden.........
Als er iemand een liefhebber is van blackouts ben jij het wel toch ???

Waar zie jij MacWilliams?!

Ik heb hetzelfde probleem een beetje. Ik zou in een nog aan te schaffen gitaar wellicht DiMarzio pickups willen steken, maar met al die reviews kun je zo weinig. En om nou maar gewoon meerdere pickups te kopen en uit te proberen. Ik weet het niet...

Gothra
3 maart 2010, 15:27
Ik heb ook de normale SHB1, en in de neck een livewire classic II. De blackout klinkt harstikke goed hoor! Alleen de clean is minder, vandaar die livewire.

Ik denk dat de SHB2 alleen maar beter klinkt (maar geen ervaring mee) en de SHB3 heb ik nog niet gehoord.

rozh
3 maart 2010, 15:41
hoe klinken deze dingen eigenlijk op clean? kan je er ook gewoon rock mee spelen? en hoe zou een liedje als under the bridge ofzo klinken?

Tho
3 maart 2010, 15:42
alles waar 'metal' in de merknaam staat ben ik zeer sceptisch over.

Ik heb heb gewoon die eerste versie, prima ding, vet geluid. Strakker laag krijg je toch niet alleen uit het element, er zijn veel belangrijkere factoren.

macwilliams
3 maart 2010, 15:55
Goeiemorgen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945

SRV2000
3 maart 2010, 15:58
Goeiemorgen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945

Goeiemorgen lekker uitgeslapen ;)
zie daar was ie al

@ mac williams: als je hier komt zou je dan de soldeergun even mee willen nemen.
mijn voorste element van de Greb bennet begint de storen. ( maakt niet goed contact:S )

macwilliams
3 maart 2010, 16:18
Goeiemorgen lekker uitgeslapen ;)
zie daar was ie al

@ mac williams: als je hier komt zou je dan de soldeergun even mee willen nemen.
mijn voorste element van de Greb bennet begint de storen. ( maakt niet goed contact:S )

Is goed. Ik neem binnenkort contact met je op.

Arvoitus
3 maart 2010, 16:33
Nou, zoals mijn gevoel ook al zei: Dan ga ik voor de gewone versie.

Wiellem
3 maart 2010, 16:38
hoe klinken deze dingen eigenlijk op clean? kan je er ook gewoon rock mee spelen? en hoe zou een liedje als under the bridge ofzo klinken?

Speel er ook zat clean en rock mee gaat erg goed hoor :)

macwilliams
3 maart 2010, 17:38
Speel er ook zat clean en rock mee gaat erg goed hoor :)

Even de volume pot een beetje dicht en het gaat prima.

Terminus
3 maart 2010, 17:46
Het punt van de Metal-versie begrijp ik niet: mensen die moderne metal spelen spelen toch gewoon op moderne metalversterkers met moderne metal distortionknoppen? Waarom heb je dan zoveel output nodig dat je geen clean meer hebt en multieffecten waarschijnlijk gaan clippen?

Gothra
3 maart 2010, 18:14
Het punt van de Metal-versie begrijp ik niet: mensen die moderne metal spelen spelen toch gewoon op moderne metalversterkers met moderne metal distortionknoppen? Waarom heb je dan zoveel output nodig dat je geen clean meer hebt en multieffecten waarschijnlijk gaan clippen?

Dat is..... METAALLLLL

Mr Orange
3 maart 2010, 19:04
all men play on 10

of beter nog 11 :rockon:

Jeroen_K
5 maart 2010, 13:05
Dat is..... METAALLLLL

Held!!!!!!

Chocola
5 maart 2010, 14:25
Het punt van de Metal-versie begrijp ik niet: mensen die moderne metal spelen spelen toch gewoon op moderne metalversterkers met moderne metal distortionknoppen? Waarom heb je dan zoveel output nodig dat je geen clean meer hebt en multieffecten waarschijnlijk gaan clippen?

Metal ftw :blast::blast::blast:

Me_bigboy
5 maart 2010, 15:19
Ik heb de metal versie en geloof mij, die is al super strak. Heel vol geluid ivm Emg 81's.
De mijne zitten in een epi les paul. Een echte aanrader. Clean is wat minder maar is goed te doen om af en toe clean te spelen.

Terminus
5 maart 2010, 16:48
Ik had het kunnen zien aankomen...

macwilliams
5 maart 2010, 17:23
Ik heb bijvoorbeeld liever een gitaar met blackouts dan een gitaar met passieve elementen en een tube screamer er tussen. Met blackouts blijft het dynamiescher dan met een drive pedaal. Hoe het kan weet ik eigenlijk niet eens maar ik ervaar dat zo.

Terminus
5 maart 2010, 22:44
Ik heb bijvoorbeeld liever een gitaar met blackouts dan een gitaar met passieve elementen en een tube screamer er tussen. Met blackouts blijft het dynamiescher dan met een drive pedaal. Hoe het kan weet ik eigenlijk niet eens maar ik ervaar dat zo.

Een Tubescreamer is echt een stuk strakker dan welk element dan ook zonder, het is maar wat je zoekt. Nu heb ik geen ervaring met Blackouts noch EMG's (jammer genoeg) maar als je ergens een Tubescreamer tussen pleurt krijg je een midhump die je niet bij je clean wilt hebben.

Arvoitus
9 maart 2010, 15:13
Blackouts zijn binnen! Maar ... de volumepots passen niet door mijn pickguard (en ik heb geen vijl), de draden zijn te kort (en ik heb geen extra draad) en ik heb geen tin (want die ligt ergens anders).

Wordt wachten tot morgen/donderdag :(

rozh
9 maart 2010, 16:14
en wat nou als ik een blackout in de brug doe en het std neck element erin laat?
klinkt ie dan op clean nog lekker en scheurt ie op metal?

weet iemand btw waar je blackouts met gouden cover kan krijgen

Chocola
9 maart 2010, 16:19
en wat nou als ik een blackout in de brug doe en het std neck element erin laat?
klinkt ie dan op clean nog lekker en scheurt ie op metal?

weet iemand btw waar je blackouts met gouden cover kan krijgen

1. Ja
2. www.google.com

edit: Ik heb ook even op google ingetypt en heb er meerdere gevonden, lijkt me dus geen probleem.

superken_nl
9 maart 2010, 16:23
ik heb het niet helemaal meegekregen,

welke zijn het nou uiteindelijk geworden?

Gothra
9 maart 2010, 16:26
en wat nou als ik een blackout in de brug doe en het std neck element erin laat?
klinkt ie dan op clean nog lekker en scheurt ie op metal?

weet iemand btw waar je blackouts met gouden cover kan krijgen

Dat kan alleen als je std element ook actief is, passief en actief gaat niet samen.

Chocola
9 maart 2010, 16:28
Dat kan alleen als je std element ook actief is, passief en actief gaat niet samen.

Waarom niet?










Mijn vraag mag je semi-retorisch opvatten want ik weet heel zeker dat het zonder problemen wel kan ;). Ben alleen benieuwd naar de reden waardoor het niet zou kunnen :D.

Arvoitus
9 maart 2010, 16:51
ik heb het niet helemaal meegekregen,

welke zijn het nou uiteindelijk geworden?
De standaard blackouts :)


Dat kan alleen als je std element ook actief is, passief en actief gaat niet samen.
Actief kun je makkelijk met passief mengen:

Blackout -> 25k pot -> switch \
-------------------------------> Jack
Passief -> 500k pot -> switch /

macwilliams
9 maart 2010, 17:27
Een Tubescreamer is echt een stuk strakker dan welk element dan ook zonder, het is maar wat je zoekt. Nu heb ik geen ervaring met Blackouts noch EMG's (jammer genoeg) maar als je ergens een Tubescreamer tussen pleurt krijg je een midhump die je niet bij je clean wilt hebben.

Dan zou je wanneer je de kans krijgt dit soort elementen eens moeten proberen.

Jasper.
9 maart 2010, 17:31
Ik zou ook wel eens een blackout willen vergelijken met men EMG, hoewel ik de laatste tijd ook wel weer lekkere geluidjes uit men EMG krijg.

@Mac: Ben jij zaterdagavond toevallig in Wolvega geweest?

UnDefined
9 maart 2010, 17:44
Vergelijking nodig?

http://www.youtube.com/watch?v=BoSvdirNK2o

pannekoek
9 maart 2010, 17:52
Hallo hallo Macwilliams wakker worden.........
Als er iemand een liefhebber is van blackouts ben jij het wel toch ???

volgens mij ben ik een grotere liefhebber van blackouts :seriousf:


ik heb ze in m'n 2 belangrijkste gitaren zitten. en het 3de setje komt er binnenkort aan!:blast:

Gothra
9 maart 2010, 18:36
Waarom niet?










Mijn vraag mag je semi-retorisch opvatten want ik weet heel zeker dat het zonder problemen wel kan ;). Ben alleen benieuwd naar de reden waardoor het niet zou kunnen :D.


Hmm mij werd lang geleden door een forumlid toch zeker duidelijk gezegd dat dit vrijwel onmogelijk was:makeup:
Maar ach..:P

rozh
9 maart 2010, 18:40
1. Ja
2. www.google.com

edit: Ik heb ook even op google ingetypt en heb er meerdere gevonden, lijkt me dus geen probleem.

ik heb me echt scheel gezocht en ik kan geen gouden covers vinden voor blackouts

macwilliams
9 maart 2010, 18:44
Ik zou ook wel eens een blackout willen vergelijken met men EMG, hoewel ik de laatste tijd ook wel weer lekkere geluidjes uit men EMG krijg.

@Mac: Ben jij zaterdagavond toevallig in Wolvega geweest?

Ja maar ik ben de auto niet uit geweest.

macwilliams
9 maart 2010, 18:51
volgens mij ben ik een grotere liefhebber van blackouts :seriousf:


ik heb ze in m'n 2 belangrijkste gitaren zitten. en het 3de setje komt er binnenkort aan!:blast:

Ik ben echt een liefhebber ook van jou! :D

Ik heb voldoende aan één setje black outs.
Verder heb ik geen band waar ik in speel dus geef m'n gitaren niet te veel van hetzelfde mee.

Heb je die gouwe ringer nog er om heen?

pannekoek
9 maart 2010, 18:58
Ik ben echt een liefhebber ook van jou! :D

Ik heb voldoende aan één setje black outs.
Verder heb ik geen band waar ik in speel dus geef m'n gitaren niet te veel van hetzelfde mee.

Heb je die gouwe ringer nog er om heen?

jep! nog steeds! en ze zijn heel baas :lp:



http://94.100.120.220/819300001-819350000/819316701-819316800/819316767_6_UJEM.jpeg

macwilliams
9 maart 2010, 19:14
jep! nog steeds! en ze zijn heel baas :lp:



http://94.100.120.220/819300001-819350000/819316701-819316800/819316767_6_UJEM.jpeg

Zwarte customs zijn da BOM!!

Arvoitus
9 maart 2010, 19:24
Heeft niemand problemen gehad dat de volumepots niet door de body/pickguard heen konden?
En heeft iemand daar een slimme oplossing voor, of gewoon een vijl pakken?

pannekoek
9 maart 2010, 19:25
Heeft niemand problemen gehad dat de volumepots niet door de body/pickguard heen konden?
En heeft iemand daar een slimme oplossing voor, of gewoon een vijl pakken?

gewoon seymour duncan bellen/smsen en vragen om verlengde pots voor een les paul:)


en anders de vijl :)

Arvoitus
9 maart 2010, 19:45
Mm, ik heb geen les paul. Ik heb een Jackson RR (vergelijkbaar met de RR1), en hij moet door een 2mm dunne slagplaat heen.
Het probleem is dat ze te dik zijn. De lengte is wel goed.

Ik heb SD een email gestuurd voor nieuwe pots, maar ik twijfel of die wel goed zijn.

Chocola
9 maart 2010, 19:49
Beetje vijlen dan. Wat een vage slagplaat :P. Is niet zo aardig van Jackson om zich niet aan de standaard maten te houden, foei foei foei :D

macwilliams
9 maart 2010, 20:00
Mm, ik heb geen les paul. Ik heb een Jackson RR (vergelijkbaar met de RR1), en hij moet door een 2mm dunne slagplaat heen.
Het probleem is dat ze te dik zijn. De lengte is wel goed.

Ik heb SD een email gestuurd voor nieuwe pots, maar ik twijfel of die wel goed zijn.

Boren, vijlen of met een platenruimer/trappenboor.

Jasper.
9 maart 2010, 21:25
Ja maar ik ben de auto niet uit geweest.

Oh ok, dan is dit een bevestiging dat mijn intuitie niet zo best is.
Je had al eens verteld dat je dan naar een manege ging, en nu zag ik in de winkel bij ons een meisje binnenstappen met paardrijspul aan, en daarachter liep de vader. Echt zo'n rocker. (weet niet of jij er zo uitziet maja) En toen dacht ik hé!

Jasper.
9 maart 2010, 21:33
Vergelijking nodig?

http://www.youtube.com/watch?v=BoSvdirNK2o

Hierop vind ik de blackout clean beter klinken, maar met distortion heb ik liever de EMG. Raar? Vind hem veel strakker klinken. Vooral met de Palmmutes

Hoewel ik nu verder in het filmpje met sommige stukjes de blackout ook weer beter vind. Ik denk dat je het het beste zelf een keer kunt testen.

macwilliams
9 maart 2010, 21:36
Oh ok, dan is dit een bevestiging dat mijn intuitie niet zo best is.
Je had al eens verteld dat je dan naar een manege ging, en nu zag ik in de winkel bij ons een meisje binnenstappen met paardrijspul aan, en daarachter liep de vader. Echt zo'n rocker. (weet niet of jij er zo uitziet maja) En toen dacht ik hé!

:seriousf: Ik zie er voor een rocker nogal tam uit.
M'n dochter heeft gelukkig nog geen ambitie richting knolhobbelen.

Arvoitus
11 maart 2010, 01:21
http://i535.photobucket.com/albums/ee355/arvoitus/DSC07485.jpg?t=1268266803
En ja dat is een reflectie van een lamp ;)

Ik heb helaas geen versterker om ze uit te proberen, maar ik heb ze getest dmv een DI op te nemen met Impulses en dat klinkt helemaal TOP.

Chocola
11 maart 2010, 08:39
GEIL! Ziet er mooi uit :)

Arvoitus
11 maart 2010, 17:53
Wel grappig, toen ik de blackouts ging testen luisterde ik naar het signaal wat ik direct uit de gitaar kreeg. Dat was gewoon helemaal overstuurd/geen clean meer aan.

Totaal anders vergeleken met een strat die ik heb.

Jasper.
11 maart 2010, 18:04
Haha, toen ik snel ff naar die foto keek dacht ik:
He!, zit er zo'n rare barst in die slagplaat van het boren?????

Een paar seconden later realiseerde ik me pas dat de slagplaat aan de andere kant hoort :P Dat ''iets'' dat op de body spiegelt lijkt net een dikke barst.

Maar het staat wel vet hoor! (dat pickupsetje dan hé!)

macwilliams
11 maart 2010, 18:34
Die barst lijkt mij op een lamp die eigenlijk aan het plafond hangt.

Arvoitus
18 maart 2010, 20:56
Hier een heel minimaal en snel in elkaar geknutseld soundclipje:
http://dl.dropbox.com/u/3822426/blackouttryout.wav

Grover Jackson Poplar met twee SD Blackouts AHB1:
Riffje 1: Bridge pickup - full volume - Lead Channel (Metal riffje)
Riffje 2: Bridge pickup - 60% volume - Lead Channel (Dio - holy diver)
Riffje 3: Neck pickup - full volume - Clean channel ("One" en tot einde)

Nog verzoekjes om iets te laten horen?

Opmerkelijk dat de pickups enorm veel dynamiek hebben, bij "One" is het gewoon helemaal clean en als ik wat harder aansla daarna dan is het lekker overstuurd.

macwilliams
18 maart 2010, 21:40
Nou? Is het wat je zocht?

rozh
18 maart 2010, 21:46
ik moet nog tot eind april wachten op me gouden blackout...(ik doe er maar 1 in de gitaar, namelijk in de brug, dan hou ik nog een mooi clean geluid over in de std neck pickup vd epiphone) ik zal wel een review plaatsen als ik em heb

ik denk dat ik dan ook de pickupcover van de epiphone pickup vervang met deze http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_65&products_id=1439 weet iemand of dit past?

Arvoitus
18 maart 2010, 22:36
Nou? Is het wat je zocht?
Ja en nee, ik denk dat ik dat pas kan beantwoorden als ik hem in een leuke buizenversterker prik. Wat ik helaas nog niet gedaan heb en waarschijnlijk nog lang op kan wachten.

Chocola
18 maart 2010, 22:59
Ja en nee, ik denk dat ik dat pas kan beantwoorden als ik hem in een leuke buizenversterker prik. Wat ik helaas nog niet gedaan heb en waarschijnlijk nog lang op kan wachten.

Dude, je hebt V30's, JMP, JCM... wat wil je nog meer? :D.

macwilliams
18 maart 2010, 23:06
Alssikutnogsnap:???:

in je sig staat toch aardig spul tussen?

vulvasonic
18 maart 2010, 23:30
jep! nog steeds! en ik spetter als ik blaas :lp:

http://94.100.120.220/819300001-819350000/819316701-819316800/819316767_6_UJEM.jpeg

Nou nou meneer Pannekoek. Ik ben geen liefhebber van actieve elementen en die zwarte covers vind ik normaal kotslillik, maar met die goudkleurige elementringetjes, volume- en tonepots oogt je gitaar absoluut zeer smaakvol!

Ik vind 'm van de coole. Uch. :cooler:

Arvoitus
18 maart 2010, 23:40
Dude, je hebt V30's, JMP, JCM... wat wil je nog meer? :D.


Alssikutnogsnap:???:

in je sig staat toch aardig spul tussen?
Jep, die spullen staan bij mijn ouders aangezien ik een tijdje geleden verhuisd ben. Ik woon nu in een appartement en het zou niet echt vriendelijk zijn om een halfstack marshall te gaan bespelen ;)

Ik zou een keer mijn Rhoads moeten meenemen, zodra ik tijd heb in het weekend :makeup:

rozh
16 april 2010, 00:06
kheb de goude blackout besteld hoor!:P:blast::blast:

macwilliams
16 april 2010, 06:23
Dathej moai e'doan :ok:

Wiellem
16 april 2010, 11:31
Goede keus :)