PDA

View Full Version : Mesa Boogie Triaxis Class 290 warmte



speedmusic
3 maart 2010, 11:50
Even een vraagje over de warmte ontwikkeling tot op heden heb ik alles in een pro flightcase zitten van 6HE, hierin zat naast de pre en poweramp nog een Korg tuner, Intellifex en 1 blind.

Echter ik ben ook een dagje ouder geworden en wil het wat minder zwaar hebben, dus ben ik voornemens om de Ttriaxis en 290 in een 4he flightcase te plaatsen.

Tot op heden heb ik het niet aangedurfd omdat ik bang ben voor de warmte ontwikkeling, zou het gezamenlijk inbouwen van mijn Triaxis en 290 in een 4he flightcase problemen kunnen geven, of nog mooier heeft iemand dit al gedaan en geen enkel probleem.

Liquid_Metal
3 maart 2010, 15:03
Ik zou zeggen dat de boel ervoor gemaakt is om in een rack te hangen. Als je de voor- en achterkant open laat kan er toch niet zoveel gebeuren?
Het schijnt wel zo te zijn dat de G-Major het niet fijn vind om tussen 2 buizenbakken in te zitten (gaat het beeldscherm van kapot?) Ik heb daar nog niets van gemerkt.

speedmusic
3 maart 2010, 17:00
dat is wat ik ook denk/hoop echter ik vind de warmte-ontwikkeling aan de pittige kant en ook de vin zit aan de zijkant van de 290. Ik hoop dus dat er iemand is die er ervaring mee heeft.

TimS
3 maart 2010, 17:35
In een 4HE rack heb je toch alsnog een 1HE over? Als je dat gewoon leeg laat zou het toch goed moeten gaan?

speedmusic
3 maart 2010, 19:33
Inderdaad dus 1 blind of nog 1he minder en op 3he gaan zitten. Het gaat mij om een zo laag mogelijk gewicht.

Liquid_Metal
3 maart 2010, 21:45
Gewoon 4 HE gebruiken want die lege space wordt binnenkort echt wel gevuld. Mark my words :). Bv een leuk multi fx (praat ik je nu gas aan? :sssh:)

minoin
3 maart 2010, 21:49
Moeilijke situatie, de TriAxis is te diep om alleen te hangen IMO, dus als je er een blindplate onder doet, zorg dan dat de achterkant van de TriAxis ondersteuning heeft. De TriAxis en de 2:90 in een 3HE zou ik nooit doen, daar wordt het naar mijn mening veel te warm voor.
Ik heb een shockmounted case, waar lucht tussen de kooi en behuizing zit. Op die manier kan de warme lucht makkelijker weg, dus misschien een 4 HE shockmounted case? Als je geld hebt voor die set-up is het belangrijk dat je er ook goed voor zorgt en kan een shockmounted case er vast wel vanaf ;)
Anders zou een ventilatortje (geshield) een uitkomst zijn :)

flaintlead
3 maart 2010, 22:58
Probleem van een shockmount is wel dat het weer zwaarder wordt, naar mijn schattig zou je dan net zo goed de 6HE kunnen houden. Misschien is een extra fan iets voor je. Zijn niet zo duur, en denk dat je dan gewoon 3HE kunt gebruiken

groovieguitarguus
3 maart 2010, 22:59
Mijn Triaxis 'Zweeft' al een jaar of 10 bovenin mijn racks.
Volgens mij altijd met een 1he ruimte t.b.v. lucht.
Heb de Triaxis achterin nooit gefixeerd gehad, dus denk dat het wel kan.
Het is wel zo, dat ik nu de output kabels met ty-raps aan een patchpaneel vast heb zitten... dus dat is een 'beperkte' fixatie.
De triaxis is gemiddeld 2x per maand vervoerd de afgelopen 10 jaar...

gr Guus

speedmusic
3 maart 2010, 23:09
Gewoon 4 HE gebruiken want die lege space wordt binnenkort echt wel gevuld. Mark my words :). Bv een leuk multi fx (praat ik je nu gas aan? :sssh:)

Nee hoor geen GAS want de multifx is er al ;), alleen ik wil deze samen met mijn 19"tuner in een ander rack plaatsen, zal morgen wel een plaatje maken van de huidige situatie. Bedoeling is dat het sjouwen wat makkelijker en lichter gaat worden.

minoin
3 maart 2010, 23:15
Mijn Triaxis 'Zweeft' al een jaar of 10 bovenin mijn racks.
Volgens mij altijd met een 1he ruimte t.b.v. lucht.
Heb de Triaxis achterin nooit gefixeerd gehad, dus denk dat het wel kan.
Het is wel zo, dat ik nu de output kabels met ty-raps aan een patchpaneel vast heb zitten... dus dat is een 'beperkte' fixatie.
De triaxis is gemiddeld 2x per maand vervoerd de afgelopen 10 jaar...

gr Guus

Respect, want het is mij veel te link.. Heb op het Boogie board wel eens een TriAxis door de kracht kapot zien gaan en dat is geen mooi gezicht.

Maar goed, het is altijd wel kiezen of delen. Ik ben voorzichtig met mijn dure apparatuur, aangezien ik (als student) nergens ben, mocht de boel kapot gaan.
Dus netjes in een shockmounted case, alles stabiel en netjes met z'n tweeen met een rechte rug tillen :)
Maar de sound.... Oehhhhhh

groovieguitarguus
4 maart 2010, 22:59
@Minion: Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar snap ook jou filosofie...

Dus denk er nu wel over na.... ;-)

Michael AE
5 maart 2010, 01:37
Mijn oude Tri/2:90 combi in een 4HE was één groot drama.

Ik deed in de tijd veel optredens met die set, maar ik had altijd problemen. Ik heb 4/5 2:90's gehad die het begeven hebben. Met de Tri heb ik weinig problemen gehad.

Heb destijds met een hele goede tech al mijn problemen doorgenomen en hij dacht dat het voornamelijk een hitte euvel was.

Het is gevoelige apparatuur en extreme hitte is nooit goed. Bovendien is het helemaal geen handzame set, want mijn 4HE woog twee keer zo veel als een XTC top.

Ik zou het gewoon bij 2 cases houden als ik jou was, tenzij je echt geen zin hebt om twee keer te lopen.

speedmusic
5 maart 2010, 08:50
Thanks allemaal dit zijn de reacties waar ik wat mee kan.
Tot op heden heb ik nog geen problemen gehad met mijn 6he rack, dus misschien toc maar niet overstappen op een 3 á 4 he rack.

Heb ook afneembare Guitlin wielen gezien.
http://www.discokist.nl/data/articles/images/b_541.jpg
Deze monteren op het deksel lijkt mij al een deel van de oplossing voor het sjouwen

Vwb het zwevend hangen van de Tri dit leek mij vanaf het begin al zeer moeilijk gezien het gewicht, deze heb ik dan ook gelijk onderop gehangen met voetjes eronder dit om te voorkomen dat de Tri door gaat hangen. Ook zet ik de flightcase na gebruik zodanig weg dat de apparatuur als het ware hangt.

@ Michael, leuke band moet alleen aan de zang wennen ik mis wat kracht, nu ik wat langer luister denk ik dat de hele mix wat aan kracht mist.

Over groove gesproken zondag naar Madball, spelen samen met Terror en nog wat bands.

Michael AE
5 maart 2010, 16:36
Bedankt man. De originele master klinkt een stuk krachtiger dan de conversie van Myspace.