PDA

View Full Version : Vintage Fender



the feable
3 maart 2010, 00:11
Ik heb een telecaster uit eind jaren 70 op het oog. Hij is verre van origineel maar zelf vind ik verzamelaarswaarde niet zo interessant.

Het volgende is niet meer origineel:

De electronica. Elementen zijn vervangen voor fender custom shop pickups. Ook alle potmeters zijn vervangen.
Daarnaast heeft in de neckpositie een humbucker gezeten, en hier is dus een stuk hout weggefreest.
Ook de lak is helaas niet meer origineel De gitaar is overgespoten in een andere kleur. Dit is wel netjes gedaan.

Wat is de waarde van zo'n gitaar nog?

geert1976
3 maart 2010, 00:27
tja wat is de waarde.....

simpel: wat de gek ervoor geeft.

De originaliteit is volledig weg, dus geen verzamelaarswaarde meer.

indien die goed speelt en het DE gitaar is wat jij zoekt in een gitaar, zul je er grotendeels zelf een waarde aan moeten geven.

indien die op MP komt zal het mij niet verbazen dat die NIET boven de E 800,0 a E 900,00 uitkomt

Jay75
3 maart 2010, 00:30
Ja, meer valt er niet te zeggen, wat is íe waard voor jou, want als verzamelobject is het niet meer interessant. Maar als jij 'm verder tof vind, prima toch!

barno
3 maart 2010, 00:32
eind jaren 70 vintage noemen is ook al tamelijk optimistisch ... ofwel wordt ik oud natuurlijk :)

JeroenP
3 maart 2010, 00:34
Een 1000 euro levert hij nog wel op. Als hij tiptop was rond de 1500 denk ik. Als is de player waarde (het praktisch nut) van de gitaar wel een stuk hoger. Dus als je hem niet in een vitrine hangt (wat mij wel duidelijk leek) dan is 1000 max wel een redelijke prijs.

geert1976
3 maart 2010, 00:37
eind jaren 70 vintage noemen is ook al tamelijk optimistisch ... ofwel wordt ik oud natuurlijk :)

Geef nu geen voorzet Barno:)

spirit
3 maart 2010, 07:12
Natuurlijk klopt het, wat er allemaal al is gepost, (verzamelwaarde, wat de gek er voor geeft).

Maar......, vergeet niet dat de onderdelen die nog wel orgineel zijn ook nog een behoorlijke waarde kunnen hebben. Zo kom ik net op Ebay een '73 tele neck tegen voor bijna 700,- euro, een 30 jaar oude tele brug voor ruim 300,- euro. Kijk voor de gein eens op Ebay (wereldwijd), en sta versteld wat voor mega prijzen er gevraagd (EN gegeven) worden.

Vaak is het daardoor interesanter om zo'n gitaar in onderdelen te verkopen. Dus, hou daar een beetje rekening mee, bij een evt. bod.

humbucker
3 maart 2010, 08:58
Natuurlijk klopt het, wat er allemaal al is gepost, (verzamelwaarde, wat de gek er voor geeft).

Maar......, vergeet niet dat de onderdelen die nog wel orgineel zijn ook nog een behoorlijke waarde kunnen hebben. Zo kom ik net op Ebay een '73 tele neck tegen voor bijna 700,- euro, een 30 jaar oude tele brug voor ruim 300,- euro. Kijk voor de gein eens op Ebay (wereldwijd), en sta versteld wat voor mega prijzen er gevraagd (EN gegeven) worden.

Vaak is het daardoor interesanter om zo'n gitaar in onderdelen te verkopen. Dus, hou daar een beetje rekening mee, bij een evt. bod.

tja, een nek van een Tele uit eind jaren 70, gaat nooit 700€ opbrengen imo. Daarnaast is de body totaal niet meer origineel en is de elektronica ook vervangen. Blijft enkel nog de brug en controlplate over. Als je die voor 300€ verkocht krijgt, amai!

guitarkid
3 maart 2010, 11:25
tja, een nek van een Tele uit eind jaren 70, gaat nooit 700€ opbrengen imo. Daarnaast is de body totaal niet meer origineel en is de elektronica ook vervangen. Blijft enkel nog de brug en controlplate over. Als je die voor 300€ verkocht krijgt, amai!

Maar op zich heeft Spirit wel een punt...
Ik zou de gitaar gewoon gaan proberen en er evt. een (voor jou) redelijk bod op doen. Ik sluit me qua prijs aan bij Geert, maar zou dus zeker lager bieden.
En Barno, eind 70, ach een beetje Vintage mag dan toch wel...? ;)

Gr. C.