PDA

View Full Version : oude vox wah



jon-ass
2 maart 2010, 23:13
Haai,

Ik heb een oude Vox wah (van ergens jaren 60) en vroeg mij af als ik deze true bypass maak of dat enige invloed heeft op de klank.

Ook dacht ik er een adapter aan te maken, omdat die batterijen qua kosten nogal opstapelen (heeft dit enige invloed op de klank).
Ik hou nogal van de klank zoals deze nu is, en moest die eronder lijden, laat ik em gewoon zoals hij nu is.

Thanks

Maleco
3 maart 2010, 09:55
Als je de buffer ook verwijdert verandert de klank er wel door, je haalt immers toch wat uit het circuit weg.

Bij mijn Crybaby heb ik ook de buffer verwijderd en true-bypass gemaakt, en ik kan zeggen dat hij nu een stuk opener, dynamischer klinkt. Door het verwijderen van de buffer is de gain wel wat minder geworden maar dat is goed op te lossen door een weerstandje te vervangen volgens mij

HaroldA
3 maart 2010, 10:16
Ik heb een oude Vox wah (van ergens jaren 60) en vroeg mij af als ik deze true bypass maak of dat enige invloed heeft op de klank.

Ja, het heeft invloed op de klank, maar lang niet zoveel als op de waarde!

JeroenP
3 maart 2010, 20:17
Ik zou zeggen vox verkopen voor een verzamelaarprijs, en een wah kopen die bruikbaarder is voor jou. Hou je misschien nog wat ged over!