PDA

View Full Version : Fender Musicmaster Bass amp



hardus
2 maart 2010, 23:10
Ik heb dus deze Musicmaster gekocht (via gitaarmarkt) omdat m'n Vibrochamp net niet hard genoeg gaat i.c.m. drummer.
Blijkt dat deze met 2x6V6 / 12" niet zo luid is als m'n VC op 1 6V6 / 8".
Nu zitten in die VC nog de originele RCA buizen en wil ik best geloven dat ie extreem luid is, maar toch moet de MM veel harder gaan.
Voedingstrafo is niet origineel, maar er zit ook een sticker van een winkel in LA op, was dus 110V, geen probleem (als het een goede is).
Maar toen ik de binnenkant bekeek zag ik heel andere dingen dan op foto's van andere MM's. Zoals bijv een dubbele toonpot en andere rangschikking van componenten.
Is hier iemand aan het knutselen geweest, of is dit gewoon een rare Fender?
En nu?
Het liefst zou ik gewoon een standaard MM willen en dan een simpele mod aan de toonpot doen die ik vond (meer zoals een Harvard).

Serienr A10407 = 1976. Outputtrafo 606 349 (dec 73?). Andere trafo (iets met de rectifier geloof ik?) 606 539 (sept 75?)

http://i43.photobucket.com/albums/e367/hardus/Amplifiers/IMG_2226.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e367/hardus/Amplifiers/IMG_2227.jpg

nico verduin
2 maart 2010, 23:32
Heb je de verkoper nog benaderd?

bert k
2 maart 2010, 23:35
Dat ziet er toch veel te netjes uit voor een Fender? :seriousf:

nico verduin
2 maart 2010, 23:40
Dat zeker. Iemand is wel zorgvuldig te werk gegaan zo te zien.

hardus
2 maart 2010, 23:43
Heb je de verkoper nog benaderd?

Nee, het is al tijdje geleden dat ik 'm kocht, juli 2009.
Om dan nu nog te gaan zeuren...

nico verduin
2 maart 2010, 23:44
Dat is waar....
Hoe zou hij eruit moeten zien? Had je daar een foto van?

Saf
2 maart 2010, 23:49
ik heb er weinig verstand van maar zijn prachtig klinkende versterkertje ben helemaal verliefd op mijn mm amp

nico verduin
2 maart 2010, 23:50
ik heb er weinig verstand van maar zijn prachtig klinkende versterkertje ben helemaal verliefd op mijn mm ampDezelfde? Hebbern we in ieder geval mogelijkheid tot foto's:seriousf::seriousf:

hardus
2 maart 2010, 23:52
http://i43.photobucket.com/albums/e367/hardus/Amplifiers/routewk24h.jpg

Saf
2 maart 2010, 23:52
idd vergelijingsfoto's kan ik wel maken van de mijne. mocht daar intresse in zijn geen probleem.

hardus
2 maart 2010, 23:59
Ken je ze niet, Nico?
Ik heb er ook niet veel verstand van, maar ik dacht dat het wel (voor mij genoeg) kwa volume en sound (zelfde buizen) enigzins in de buurt van een Deluxe zou moeten kunnen komen. Dat valt tot nog toe vies tegen.

Saf
3 maart 2010, 00:14
heel hard gaat hij niet idd. maar een van de mooiste fender cleans die ik ken. Zowel voor bas als gitaar heerlijk.

nico verduin
3 maart 2010, 07:21
Ken je ze niet, Nico?
Ik heb er ook niet veel verstand van, maar ik dacht dat het wel (voor mij genoeg) kwa volume en sound (zelfde buizen) enigzins in de buurt van een Deluxe zou moeten kunnen komen. Dat valt tot nog toe vies tegen.Nooit onder handen gehad. Dus nee.

Chris Winsemius
3 maart 2010, 09:55
Ik krijg ze af en toe binnen.
Klinken anders dan Deluxes/etc.
Wel lekker rauw/middy met enkelspoels elementen.

blindmouse
3 maart 2010, 17:40
Zo te zien GEHEEL gemodificeerd. Ik heb zelf een MMB uit 1974. Ik heb er over geschreven op het Telecaster Discussion Forum - rubriek Amp Owners Clubs. Om de een of andere reden heb ik niet de mogelijkheid foto's te uploaden op het gitaarnet forum. Er bestaat wel een kans dat je moet inloggen op het TDF om de foto's van mijn MBB amp te kunnen zien. Leuke versterker! Gaat stukken harder dan een Champ of Vibro Champ. De MMB heeft een geheel eigen karakter. De 6V6 versie heb ik nooit gehoord, die van mij heeft 6AQ5A (EL90) buizen.

Hier de link van het TDF

http://www.tdpri.com/forum/amp-owners-clubs/184799-music-master-bass-amp-mafia-2.html

Saf
13 maart 2010, 13:20
ik heb de 6v6 veriant. Een van de mooist "fenderclean" klinkende die ik heb gehoord. Gebruik hem zelf voor basgitaar. Heb hem een tijdje terug uitgeleend gehad aan ee nvriend die er zijn solo cd mee opgenomen heeft gitaar en bas dacht ik. Die is helemaal kapot van het geluid van dat ampje.