PDA

View Full Version : Vraagje over line 6 ism TC electronics



LaszloVersteeg
2 maart 2010, 22:40
Ik heb 'n line 6 versterker en het klote daarvan is, is dat effectpedalen van boss, korg, behringer etc. niet goed werken erop. Om de een of andere reden komen de effecten niet goed door. Dit is volgens mij bekent.

Nou heb ik m'n oog laten vallen op een 2e hands TC Electronics Nova System voor 400 euro. Zou dit wel werken voor mijn line 6 (aangezien TC Electronics zo goed is) of krijg ik dan weer hetzelfde probleem?

Nitefly7
3 maart 2010, 09:37
Ik heb 'n line 6 versterker en het klote daarvan is, is dat effectpedalen van boss, korg, behringer etc. niet goed werken erop. Om de een of andere reden komen de effecten niet goed door. Dit is volgens mij bekent.

Nou heb ik m'n oog laten vallen op een 2e hands TC Electronics Nova System voor 400 euro. Zou dit wel werken voor mijn line 6 (aangezien TC Electronics zo goed is) of krijg ik dan weer hetzelfde probleem?

welke Line6 heb je?
voor die 400 euro zou ik eerder een lekkere nieuwe versterker kopen, evt. met ingebouwde effecten (Roland Cube 60 of 80 of Vox Valvetronix).. die Blackstar versterktjes zullen je ook nog verbazen..
met een budget van 400 euro zou ik eerder kijken naar een ZT Amplifiers Club of Hughes & Kettner Attax, of eventueel een Fender Blues Jr....

mijn -extensieve- koop/verkoop/test sessies heeft me 1 ding geleerd; middelmatige effects door een middelmatige amp, klinken vele malen beter dan top-effects door een -iets mindere- amp..

sterker nog: 'basic' effecten door een goede amp, zullen je zoektocht naar 'goed geluid' eerder bevredigen dan alsmaar effecten kopen met een amp die 'net niet' lekker werkt..

-en tussen 2 haakjes: 400 voor 'n 2ehands Nova is VEEL te duur; dat is praktisch de nieuwprijs... !-

ACSlater
3 maart 2010, 20:17
Ik denk ook dat je het beter met een andere versterker kunt proberen. Uit mijn ervaring met de Spider combo's weet ik dat daar weinig goeie geluiden uit zijn te halen.

Comfortably Daniel
3 maart 2010, 21:07
Ik zou ook even verder sparen en een goede versterker aanschaffen, voordat je allerlei effecten koopt en je dan afvraagt hoe het komt dat het toch nog niet helemaal lekker klinkt. De basis van een goede sound is nog steeds de gitaar en de versterker...daarna komt de rest van de "opleukdingetjes". ;)

Liquid_Metal
3 maart 2010, 21:51
welke Line6 heb je?
voor die 400 euro zou ik eerder een lekkere nieuwe versterker kopen, evt. met ingebouwde effecten (Roland Cube 60 of 80 of Vox Valvetronix).. die Blackstar versterktjes zullen je ook nog verbazen..
met een budget van 400 euro zou ik eerder kijken naar een ZT Amplifiers Club of Hughes & Kettner Attax, of eventueel een Fender Blues Jr....

mijn -extensieve- koop/verkoop/test sessies heeft me 1 ding geleerd; middelmatige effects door een middelmatige amp, klinken vele malen beter dan top-effects door een -iets mindere- amp..

sterker nog: 'basic' effecten door een goede amp, zullen je zoektocht naar 'goed geluid' eerder bevredigen dan alsmaar effecten kopen met een amp die 'net niet' lekker werkt..

-en tussen 2 haakjes: 400 voor 'n 2ehands Nova is VEEL te duur; dat is praktisch de nieuwprijs... !-

Maar dan zou ik niet voor een amp met effecten gaan, maar voor een amp die goed is om z'n amp-zijn (want je betaalt toch voor die effecten en veel amps met effecten zijn modulators. nou kan dat tegenwoordig wel goed zijn, maar toch). Bovendien heeft de TS al zo'n amp.
Je voornaamste geluid haal je uit de versterker en persoonlijk zou ik me daar dus eerst op richten.

Wat betreft je vraag, waarschijnlijk zal dit pedaal niet veel beter klinken. TC is een heel stuk beter dan Behringer, maar op een goede amp kun je daar nog best iets redelijks van bakken denk ik. Ik zou het risico niet nemen.

Tankman
3 maart 2010, 22:00
Als je toch perse die Nova System wilt voor 400..zou ik 100 euro bijleggen en een nieuwe kopen, maar dat ben ik.

Je kan anders met die 400 euro een Peavey Valveking scoren (nieuw). Heerlijke buizen versterkertjes.