PDA

View Full Version : Big Muff settings



Velter
2 maart 2010, 20:44
Ik ben op zoek naar goede big muff settings, met weinig hoog, maar degene die ik vind herleiden bijna alles tot een grote ongedefinieerde brei. Hebben jullie enig idee wat goed klinkt? Ik gebruik een LP met Seymour Duncan humbuckers en een marshall head.

Comfortably Daniel
2 maart 2010, 20:50
Waarom ben je op zoek naar settings als je zelf aan de knoppen kunt draaien en uitvinden wat je lekker vind klinken? :???:
Als je weinig hoog wilt...tone knop wat verder dicht draaien...

Fuhgawz
2 maart 2010, 22:31
Het zijn drie knoppen!! Dat moet je toch echt zelf kunnen uit kunnen zoeken. Stel je je versterker wel clean in? In een overstuurde amp wordt een Big Muff inderdaad een brei. Je zou minder gain en meer treble kunnen proberen. Als je er geen goed geluid uit kunt krijgen is de Big Muff misschien niet het pedaal voor jou.

rocker_71
3 maart 2010, 10:52
Let er in dit geval ook op of er geen buffers voor staan....

Check anders hier voor allerlei Big muff versies en sounds: http://www.kitrae.net/music/music_big_muff.html

Comfortably Daniel
3 maart 2010, 15:24
Let er in dit geval ook op of er geen buffers voor staan....

Check anders hier voor allerlei Big muff versies en sounds: http://www.kitrae.net/music/music_big_muff.html

En waarom zouden er geen buffers voor mogen?

De site van Kit is inderdaad wel leuk om eens door te nemen...aanrader! :ok:

Fuhgawz
3 maart 2010, 15:53
En waarom zouden er geen buffers voor mogen?

Het mág wel, maar hij klinkt dan minder goed. Een beetje levenloos vergeleken met een Big Muff zonder buffer ervoor.

Comfortably Daniel
3 maart 2010, 19:20
Het mág wel, maar hij klinkt dan minder goed. Een beetje levenloos vergeleken met een Big Muff zonder buffer ervoor.

Hmm...nooit last van gehad...met geen enkele Big Muff variant.
Met fuzz pedalen...jep, dan wel.

guitarkid
4 maart 2010, 19:24
Let er in dit geval ook op of er geen buffers voor staan....

Check anders hier voor allerlei Big muff versies en sounds: http://www.kitrae.net/music/music_big_muff.html

Wat een waanzinnige mooie site...! Ik had altijd een V2 Ramshead, maar ja: verkocht, kwijt, weet ik veel... Kan mezelf nu wel voor de kop slaan, maar toen vond ik het ineens een piep/knars-ding en die multi-effects waren zoooo handig...
Ik ga d'r weer één kopen! Maar welke weet ik nog niet. Testen dus.
Dave Gilmour, here I come...!!! ;)
@TS: wat betreft die afstellingen, gewoon proberen, trial and error!!!! Alles hangt af van je vingers, amp, gitaar en inderdaad die drie knoppen op je Muff!

Gr. C.

Comfortably Daniel
4 maart 2010, 20:31
Dave Gilmour, here I come...!!! ;)

oh jee...Laat 'm dat maar niet horen :soinnocent:

guitarkid
4 maart 2010, 21:12
oh jee...Laat 'm dat maar niet horen :soinnocent:

Natuurlijk wel, dat houdt 'm scherp !!!! :seriousf:
Iets zegt mij dat jij niet voor niets "Comfortably" Daniel heet.! ;)
En let op de smiley bij mijn statement...
Ik moet wel zeggen dat ik na lang experimenteren toch redelijk tevreden ben over het mijn gitaargeluid als ik eens wat van Floyd speel.
Gilmour is voor mij wel de Stratocaster-Master! (Nou ok, één van...)

Gr. C

Comfortably Daniel
5 maart 2010, 12:31
ghehehe...de naam is inderdaad niet voor niets ;)

Mijn reactie was eigenlijk over "Dave". Quote:[Q]"Does David mind if I call him Dave?" [A]"Yes!! He does!!!"
Oftewel...hij houd er niet van Dave genoemd te worden...;)

Hij's ook mijn nummer één gitaarheld. :strat:

guitarkid
5 maart 2010, 13:06
ghehehe...de naam is inderdaad niet voor niets ;)

Mijn reactie was eigenlijk over "Dave". Quote:[Q]"Does David mind if I call him Dave?" [A]"Yes!! He does!!!"
Oftewel...hij houd er niet van Dave genoemd te worden...;)

Hij's ook mijn nummer één gitaarheld. :strat:

Ik mocht Dave zeggen van 'm..... :crazyhappy:
Maar ok, vanaf nu David !!!

Gr. C

FruscianteFan
5 maart 2010, 13:43
Hmm...nooit last van gehad...met geen enkele Big Muff variant.
Met fuzz pedalen...jep, dan wel.
big muff ís een fuzz ;)

Niettemin, grote held John Frusciante gebruikt altijd een buffer voor zijn fuzz. Of dat nou een big muff, FZ-3, fuzzrite, muff'n of Afroboy is...