PDA

View Full Version : welke moddeling amp ? line6, h&k of vox ?



sjaaky
19 april 2003, 09:33
ben me aan het orienteren op een moddelingamp, heb in een winkel vetta, zentera vergeleken en daar komt zentera (voor mij) als vetste uit. vooral de fender en vox achtige zijn niet van echt te onderscheiden, ook op lagere volumes. de vetta vond ik qua effecten wel indruk wekkend maar als je zonder effecten de amps gaat beluisteren mis je toch wel een heel hoop t.o.v. de h&k. de vox heb ik alleen over gelezen, moet ik nog gaan checken.

wie heeft er ervaring op het podium met deze amps ? is immers heel anders als in de winkel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sjaaky op 2003-04-19 09:34 ]</font>

Arjan D.
19 april 2003, 11:13
Dat vind ik ook niet gek, heb je dat prijskaartje van die zenTera al wel eens gezien?

V!N
19 april 2003, 12:48
"vooral de fender en vox achtige zijn niet van echt te onderscheiden"

.. je begeeeft je op glad ijs knakker

FragDaddy
22 april 2003, 22:06
ook op lagere volumes.


dat geloof ik best, maar hoe klinkt het op hoge volumes, hoe klinkt het in een live situatie, prikt het nog een beetje door de mix heen op het podium??

maargoed, als je al die verschillende geluiden nodig hebt, is het wel handig ja. ikzelf hou het gewoon bij mijn Marshall JCM800 buizenmonstertje. 1 goed geluid is genoeg..

PeteRS
23 april 2003, 08:08
Heb goede ervaringen met een line6 flextone HDII (2x50w stereo). Ik heb dat ding gekocht omdat ik destijds in een kofferband speelde, en dus veelzijdigheid een must was. Er zitten een hoop geloofwaardige geluiden in dat ding (vooral de "Engelse" geluiden)en komt ook goed door in de mix, heeft power zat etc. Toch, als ik in een band speel die 1 genre speelt zou ik wellicht weer een buizenbak nemen al weet ik zeker dat de meeste "deskundigen" in live situaties geen verschil horen.

guitar
23 april 2003, 08:35
Schijnt dat die Zentera helemaal te gek is. Heb ff op internet gekeken op http://www.zentera.net. Staan wat geluidssamples. Die zijn best indrukwekkend vind ik. Maar ja dat mag ook wel voor ruim 3000 euro als ik het goed heb. Misschien de Zenamp een optie (d8 1300 pleuro´s bij Feedback).