Inloggen

View Full Version : Fender Super Champ 1984, reverb probleem



robbierodeo
2 maart 2010, 19:23
De reverb van mijn superchamp doet het niet, ik had een stille hoop, dat als ik de buizen zou vervangen, dit probleem ook voorbij zou zijn. Mooi niet dus.
Ik heb alle buizen vervangen, behalve de 6c10 (deze brand nog volop en zijn pokke duur, vandaar).
Mijn vraag, hebben de 6c10 en de reverb wat met elkaar te maken en zal ik ook deze moeten vervangen?
of hebben jullie een ander idee, wat het probleem kan zijn.

alvast bedankt.

G.G.
2 maart 2010, 19:28
EDIT: Blbalablabla verwijderd. Ik zat ernaast, maar misschien heb je hier iets aan.
http://www.ampwares.com/schematics/SuperChampSch.pdf

JBdV
3 maart 2010, 11:04
En laat de 6C10 nou wel met de reverb te maken hebben....
Mijn advies: breng hem naar iemand die er verstand van heeft.
In het algemeen zijn buizen amps zo eenvoudig van opzet dat het een ervaren reparateur nooit veel tijd zal kosten om de fout te vinden en te verhelpen.

don marco
3 maart 2010, 11:16
brandende buizen zijn geen garantie op een goede werking.. een niet brandende buis namelijk wel..

de 6C10 is een driedubbele triode die doorheen heel het circuit verspreid zit.. Dus die buis heeft er zeker wat mee te maken, maar of het aan de buis ligt, moeilijk te zeggen natuurlijk. Kan zijn dat uw reverb tank zelf defect is, kan zijn dat dat niet is..
Wat jacky zegt; naar de techneut ermee ;)

cluseau
3 maart 2010, 16:12
Mijn vraag, hebben de 6c10 en de reverb wat met elkaar te maken en zal ik ook deze moeten vervangen?

De 6C10 is oa je reverb ontvanger. Als dat riode deel net stuk (V3-c) is heb je pech. Je kan het controleren door pin7 even aan te raken en daardoor een bromsignaal te injecteren. Wel de reverb op max zetten. En let op de spanningen, slecht voor je gezondheid. Overigens staat er geen spanning op pin7 dus als je een kleine schroevedraaier neemt moet er wat te horen zijn (brom) als je die aanraakt. Had je V2 al gehad? Dit is je reverb driver.

Frans.

robbierodeo
4 maart 2010, 23:40
Ik heb, als laatste hoop op een goedkope oplossing, de tulpkabel tussen de amp en de reverb can vervangen en voila, we hebben weer reverb.
Nu de leadswitch van het pedaaltje nog zien te fixen, bij inschakelen brand het ledje heel zwak en er gebeurt bijna niets qua geluid.

De sound van de champ is werkelijk heerlijk, vooral het clean vind ik super.
Die 18 wattjes gaan ook nog hard zat. Ik vermoed dat mijn hot rod binnen de kortste keren op marktplaats staat en dat ik van de opbrengst een 2x12" speakerkast bouw.

iedereen bedankt voor de info over de super champ, een goed forum blijkt wederom toch handig.

Roberto

robbierodeo
8 maart 2010, 10:05
Het pedaalprobleem is inmiddels ook weer opgelost, er bleek een aarde draad slecht contact te maken met de behuizing, even opnieuw gesoldeerd en hij schakelt weer van lead naar clean en andersom.