PDA

View Full Version : jcm800 crunch/distortion, fender clean; Rivera?



Orpheo
2 maart 2010, 19:21
Het is al zo vaak voorbij gekomen, maar ik wil 't nu eens voor mij specifiek weten.

Ik wil/zoek een amp (voor op kamers) die qua drive de jcm800 benaderd: dat lekker agressieve mids, zingend hoog en knorrende, strakke laag: doet u dat maar!

Qua clean zoek ik iets smooth,warm, helder, transparant; beetje fender-style...

Ik weet dat Rivera zeer goede amps maakt wat dit betreft, maar ik heb geen idee welke rivera geschikt zou zijn. Andere merken kenik niet, eigenlijk, die dit zouden kunnen. Orange vind ik veel te...stug, taai. koch te hifi, Mesa is natuurlijk een totaal ander beest... is de clubster wat?

Chroxy
2 maart 2010, 19:25
ik heb een jcm800/vox/ac15/jmp en heb een rivera chubser 40 (2 jaar lang) gehad..

eerlijk, iemand die zo let op tone als jij doet, gaat moeite krijgen om die echte jcm800 scheur ergens anders uit te krijgen.. Ondanks alle amps die ik geprobeerd heb, inclusief Rivera, heb ik het niet gevonden.

De rivera komt dicht bij, maar uiteindelijk toch net niet, en dat net niet is na een week spelen 'heel erg' niet..

Orpheo
2 maart 2010, 19:33
ik heb een jcm800/vox/ac15/jmp en heb een rivera chubser 40 (2 jaar lang) gehad..

eerlijk, iemand die zo let op tone als jij doet, gaat moeite krijgen om die echte jcm800 scheur ergens anders uit te krijgen.. Ondanks alle amps die ik geprobeerd heb, inclusief Rivera, heb ik het niet gevonden.

De rivera komt dicht bij, maar uiteindelijk toch net niet, en dat net niet is na een week spelen 'heel erg' niet..

ja, tja, dat speelt ook wel door m'n hoofd. Ergens speel ik met 't idee om eens te kijken of ik 2 ceriatone-ontwerpen kan combineren tot 1 combinatie...jcm800 als tweede kanaal, JTM45 als eerste. die vind ik toch wat lekkerder klinken dan de meeste anderen.


maar dat dan als 1 amp...wat een crime.

iWishmaster
2 maart 2010, 19:36
Rivera is prima als een amerikaanse clean en een britse crunch wilt. Het is geen JCM800 en geen Twin Reverb. Van de amps waar ik zelf over gespeeld heb, is het één van de weinige die voor mij de feel van beide in 1 doosje heeft weten te stoppen. Maar dat is zeer persoonlijk: Rivera heeft wel echt een eigen 'sausje'. Niet zo sterk als de Engl of Koch saus (die ik beide niet lus :P), maar wel een eigen saus die je maar lekker moet vinden.

Tot zover mijn rampzalige poging tot metaforen ...

Als je gaat testen, probeer zeker de Fandango! Ik heb de Rake, wat de voorganger van de Fandango is. Ik zou er geen minuut over twijfelen mijn Rake in te ruilen tegen een Fandango ...

the sure thing
2 maart 2010, 19:51
Eigenlijk zit in je vraag al de onmogelijkheid om het op te lossen... Je wilt de sound van 2 verschillende amps in een ander merk amp. Het zou hetzelfde zijn als: "ik wil de ruimte van een Opel Zafira en het rijgenot van een Alfa Romeo GT". Dat kan beiden niet samengaan, hoe graag je dat ook wilt.

Ik ben al 20 jaar op zoek naar "vox clean" en " 1959 brown sound scheur" en uiteraard nooit beiden in 1 amp gevonden. Uiteindelijk heb ik dit losgelaten en gezocht naar een amp die ik "gewoon heel erg lekker vind klinken". Die heb ik uiteindelijk gevonden en de rest met overdrive-pedaaltjes opgelost.

Als ik ooit nog een roadie heb die alles voor mij sjouwt, komt er weer een VOX ac30TB en een 1959 plexi met een 4x12 Marshall. Tot die tijd: HOOK :)

Orpheo
2 maart 2010, 19:58
@the sure thing; hook, heb ik over na gedacht, maar ik vind hook te uhm... taai. engl, en mijn jcm888, m'n cmw, die zijn veel soepeler dan de hook.daarom koos ik uiteindelijk ook voor de Engl, en niet voor de hook :)

Toaster
2 maart 2010, 20:00
Waarom ga je niet voor een goede (blackface) fender en koop je een paar goeie crunch pedalen.

Ik ben super tevreden over mijn blackface Pro Reverb icm met mijn T-rex Moller. Laatst ge-ab't met een jcm800 combo. Snel weer over mijn fender gaan spelen.

Binnenkort ga ik nog een signadrive kopen. Heb ik bij mijn weten een berg crunch geluiden die je niet snel tegenkomt.

Heavy leads gaan verzorgd worden door een tonefreak severe en een barber direct drive.

Ik ben een gelukkig man.

Mitch
2 maart 2010, 20:05
Ik heb er twee gehad en meerdere gehoord en ik vind niet dat ze het waarmaken.

Orpheo
2 maart 2010, 20:08
@mitch: ah, thnx, jou smaak is redelijk toonaangevend voor mij. heb wel geleerd dat ik redelijk blind kan varen op jou ervaring (raar maar waar).

Testen zal ik natuurlijk nog wel, maar goed...alle input word gewaardeerd.

E-J
2 maart 2010, 20:19
Ik ga mee met The Sure Thing en Toaster... een versterker met een leuk clean en daar dan pedaaltjes op. Er zijn vast een hoop pedaaltjes die aardig als een overstuurde JCM800 kunn klinken. Ik noem maar wat... een MI Audio Crunchbox, Tonebone Hot British, Marshall Shredmaster.

AoDf
2 maart 2010, 20:20
Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in de ceriatone dumble clones. Wil zelf denk een "Overtone Special", maar je zou eens de "overtone special bluesmaster" kunnen checken, enige nadeel is dat je dan waarschijnlijk wel op youtube filmpjes moet orienteren. Het clean is Fender-achtig, de scheur meer marshall georienteerd.

Jasper.
2 maart 2010, 21:00
En zoiets dan?

http://www.erikhansen.net/diy-projects/jcm800-emulation

DIY pedaaltje dat een JCM800 moet simuleren.

humbucker
2 maart 2010, 21:38
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/24521834/Marshall_4001_Studio_15_zeldzame_lampenverster.htm l

lange link, maar misschien wel iets wat je zoekt. 6L6 en toch Marshall. Het kan blijkbaar :)

Orpheo
2 maart 2010, 21:46
Die marshall combo is leuk, maar totaal mijn ding niet. Ik heb immers m'n cmw private paisley om het terrein te dekken van die amp...

caliban
2 maart 2010, 22:08
Ik heb hook zien staan in het topic, is hetgeen jij zoekt niet zowat hoe zij hun amps ongeveer definiëren?

Les Paul R8
2 maart 2010, 22:09
Die Marshall is een buitenkansje. Één van de beste Marshalls ooit. Het is de enige Marshall die ik niet weggedaan heb en zelfs als ik zou stoppen met spelen gaat deze niet weg.
Heeft overigens 6V6 buizen, geen 6L6.
De Studio 15 (4001) heeft een mooi clean en een heerlijke scheur. En hard gaat hij ook. Haalde met zijn 15 Watt op een meeting in Groningen het hoogste aantal Db's. Hoger dan een 100W Engl Powerball full stack......

@Orpheo: Ik zou hem toch eens goed overwegen.....

Orpheo
2 maart 2010, 22:16
Die Marshall is een buitenkansje. Één van de beste Marshalls ooit. Het is de enige Marshall die ik niet weggedaan heb en zelfs als ik zou stoppen met spelen gaat deze niet weg.
Heeft overigens 6V6 buizen, geen 6L6.
De Studio 15 (4001) heeft een mooi clean en een heerlijke scheur. En hard gaat hij ook. Haalde met zijn 15 Watt op een meeting in Groningen het hoogste aantal Db's. Hoger dan een 100W Engl Powerball full stack......

@Orpheo: Ik zou hem toch eens goed overwegen.....

ik weet dat jij er helemaal gek van bent :) ik heb 'm eens gehoord, tis echt een miniatuur-marshallstack :P maar ik vind mijn private paisley beter... raar maar waar ;)

besides, waarschijnlijk gaat ie voor veel meer weg dan dat ik er voor over heb :)

marc_o
2 maart 2010, 22:20
Orph:
Wanner je zoekt naar een Rivera in jouw speelstijl kun je het best op zoek gaan naar een Knucklehead reverb.
De oude, eerste versie van de Knucklehead is super, maar 2 kanalen met ieder een boost. Je ziet ze haast nooit te koop staan en dat is niet zonder reden...mensen houden ze graag.
Blijf weg van de R55, R100 (kan net) Clubster,chubster, pubster, M-series en TRB's (goed, maar gedateerd) maar vanaf de Rake, Fandango, Quiana (toch wel, al lijkt ie tammer) en de Knucklehead, kun je weinig miskopen.
Let wel: Ik ben zelf van 10 jaar Engl naar Rivera gegaan...de toonregeling werkt echt, dus niet zoals marshall een beetje, niet zoals Engl een beetje, maar echt....een slechte sound ligt dus ook om de hoek.
Ik heb mijn 2 Rivera's uiteindelijk na een jaar of 7 verkocht en ben gegaan voor de enige versterker die ik boven dat segment de moeite waard vind...de Bogner XTC classic class A option.

Gezien jouw speelstijl en elementkeuze zou ik voor de Knucklehead reverb 100 watt-versie gaan en dan niet voor het volume, want dat is bij de 55 watt al echt belachelijk hoog, maar voor de clean headroom op je cleane kanaal.
Ieder van de 3 kanalen heeft een boost, dus je hebt 6 basissounds en tevens is het beest midi-bestuurbaar.

Orpheo
2 maart 2010, 22:31
Orph:
Wanner je zoekt naar een Rivera in jouw speelstijl kun je het best op zoek gaan naar een Knucklehead reverb.
De oude, eerste versie van de Knucklehead is super, maar 2 kanalen met ieder een boost. Je ziet ze haast nooit te koop staan en dat is niet zonder reden...mensen houden ze graag.
Blijf weg van de R55, R100 (kan net) Clubster,chubster, pubster, M-series en TRB's (goed, maar gedateerd) maar vanaf de Rake, Fandango, Quiana (toch wel, al lijkt ie tammer) en de Knucklehead, kun je weinig miskopen.
Let wel: Ik ben zelf van 10 jaar Engl naar Rivera gegaan...de toonregeling werkt echt, dus niet zoals marshall een beetje, niet zoals Engl een beetje, maar echt....een slechte sound ligt dus ook om de hoek.
Ik heb mijn 2 Rivera's uiteindelijk na een jaar of 7 verkocht en ben gegaan voor de enige versterker die ik boven dat segment de moeite waard vind...de Bogner XTC classic class A option.

Gezien jouw speelstijl en elementkeuze zou ik voor de Knucklehead reverb 100 watt-versie gaan en dan niet voor het volume, want dat is bij de 55 watt al echt belachelijk hoog, maar voor de clean headroom op je cleane kanaal.
Ieder van de 3 kanalen heeft een boost, dus je hebt 6 basissounds en tevens is het beest midi-bestuurbaar.

Dank voor je input. Je hebt heel veel ervaring met rivera's, en in combinatie met engls ook, dus ik luister er zeer zeker naar.

Echter, de knucklehead is echt too much. Ik wil een 'klein' bakkie voor ernaast hebben...

De Bogner xtc... tja, ik vind 't een rotding. no offence ;) Ik heb 'm 3 jaar geleden getest, 2 jaar geleden, vorig jaar, en nu weer, en keer op keer haal ik mijn tone er niet uit. Ik vind 't laag te zompig, het hoog te gruizig. het mid was wel lekker. Ik snap dat mensen 'm geweldig vinden, maar ik vond 'm niet super... helaas.

ik zoek echt een amp met een goed clean en een leuke drive, in de lijn van respectievelijk fender en marshall. hoeft geen superhighgain monster te zijn... daar heb ik dan de mk4 voor. de mk5 heeft nog teveel kuren om daar volledig voor te gaan (op te vertrouwen).

Ander idee: wat denken jullie van budda?

edit:

marc, wat vind je dan zo uhm... 'slecht' aan de chubster en clubster? te losjes in t laag?

Thiez
2 maart 2010, 22:38
Om maar eens iets op te gooien. Zelf nooit op gespeeld maar van wat ik heb gelezen.
Een blackstar? De artisan schijnt aardig marshall plexi te zijn. Maar de series one schijnen een geweldige clean te hebben en lekkere scheur. Het is een merk wat is opgezet door medewerkers van marshall dus ik vermoed dat ze daar ook wel dik op gebasseerd zijn.
Of misschien een van de nieuwe venue series?

En de soldano lucky 13 misschien. Staat er al een tijdje een te koop 2e hands. Word neergezet als the best of both worlds. Vintage warme clean sounds en scheurende rock en lead tones.

marc_o
2 maart 2010, 22:54
Dank voor je input. Je hebt heel veel ervaring met rivera's, en in combinatie met engls ook, dus ik luister er zeer zeker naar.

Echter, de knucklehead is echt too much. Ik wil een 'klein' bakkie voor ernaast hebben...

De Bogner xtc... tja, ik vind 't een rotding. no offence ;) Ik heb 'm 3 jaar geleden getest, 2 jaar geleden, vorig jaar, en nu weer, en keer op keer haal ik mijn tone er niet uit. Ik vind 't laag te zompig, het hoog te gruizig. het mid was wel lekker. Ik snap dat mensen 'm geweldig vinden, maar ik vond 'm niet super... helaas.

ik zoek echt een amp met een goed clean en een leuke drive, in de lijn van respectievelijk fender en marshall. hoeft geen superhighgain monster te zijn... daar heb ik dan de mk4 voor. de mk5 heeft nog teveel kuren om daar volledig voor te gaan (op te vertrouwen).

Ander idee: wat denken jullie van budda?

edit:

marc, wat vind je dan zo uhm... 'slecht' aan de chubster en clubster? te losjes in t laag?

Tja, de Bogner moet je wel aanspreken, ik weet niet of je de " gewone" XTC heb getest, daar zitten wel wat verschillen in. Ook de mini-switches kunnen je geluid te bombastisch in het laag maken, en gelukkig wist de vorige eigenaar me precies te vertellen wat ik moest doen om dat te voorkomen, anders had ik je mening kunnen delen. Van de Plexi-mode loopt het kwijl letterlijk door je woonkamer..

Ik vind de genoemde Rivera's niet slecht, maar wanneer je die befaamde crunch zoek, high gain of iets minder, dan zijn dat niet de gewenste modellen, die blinken weer meer uit in low tot medium-gain. Wel reageren ze allen goed op pedalen.....goedkoop zijn ze geen van allen, dus dan kun je beter voor het betere werk gaan. het " makkelijke spelen" van een Engl hebben ze niet echt, alleen word je naar mijn mening beloond met een ' echter" geluid, eerlijker en meer in your face, meer gitaar en minder een laagje scheur, als je begrijpt wat ik bedoel.
Klein bakkie....uhm...de 1 keer 12 versie van de Fandango misschien...die is er namelijk ook. Er is ook een 112 combo-versie van de Knucklehead reverb trouwens.

Orpheo
2 maart 2010, 23:09
ik weet nog wel dat de bogner die ik testte, in de plexi mode stond, in 't rode kanaal, ofzo. het was de zoveelste anniversary edition, in 't wit.

lk kon er echt niks mee, helaas. had 'm graag tof gevonden;)

ik zie een andere leuke, kleine amp. de VHT pitbull 30... ik denk dat ik die eens aan den tand ga voelen! ook reverb, wat ik echt een pre vind, el84 buizen geloof ik, ik ben benieuwd. tis niet helemaal brits, maar tis 't proberen waard lijkt me.

en goed te weten dat die xx uster van rivera medium gainerig zijn. dus geen jcm800-terrein. zeker niet mijn jcm888. dat ding brult als de ziekte. Ik heb mijn Jcm888 gehad naast die eerder genoemde bogner, maar mijn marshalltje blaast als hurricane katrina de bogner weg... heb echt een schot in de roos gehad met die marshall, niet normaal meer.


maar je hebt gelijk, btw. de engls zijn heel 'vriendelijk' als 't gaat om spelen. heel erg plug and play,en dan maar shapen he, je sound. als je hard werkt, komt er geweldig werk uit je amp. speel je moah moah, is je sound redelijk. bij lange na niet zo afstraffend in kwaliteit (maar wel in precisie!) als bv bepaalde ouwe marshalls en voxen, om maar wat te noemen. heb vrij weinig ervaring met fenders... raar, ik wil wel 't fender clean, maar de amp moet ook enorm over z'n nek kunnen gaan, anders is de amp niet interessant voor mij :P

marc_o
2 maart 2010, 23:19
ik weet nog wel dat de bogner die ik testte, in de plexi mode stond, in 't rode kanaal, ofzo. het was de zoveelste anniversary edition, in 't wit.

lk kon er echt niks mee, helaas. had 'm graag tof gevonden;)

ik zie een andere leuke, kleine amp. de VHT pitbull 30... ik denk dat ik die eens aan den tand ga voelen! ook reverb, wat ik echt een pre vind, el84 buizen geloof ik, ik ben benieuwd. tis niet helemaal brits, maar tis 't proberen waard lijkt me.

en goed te weten dat die xx uster van rivera medium gainerig zijn. dus geen jcm800-terrein. zeker niet mijn jcm888. dat ding brult als de ziekte. Ik heb mijn Jcm888 gehad naast die eerder genoemde bogner, maar mijn marshalltje blaast als hurricane katrina de bogner weg... heb echt een schot in de roos gehad met die marshall, niet normaal meer.


maar je hebt gelijk, btw. de engls zijn heel 'vriendelijk' als 't gaat om spelen. heel erg plug and play,en dan maar shapen he, je sound. als je hard werkt, komt er geweldig werk uit je amp. speel je moah moah, is je sound redelijk. bij lange na niet zo afstraffend in kwaliteit (maar wel in precisie!) als bv bepaalde ouwe marshalls en voxen, om maar wat te noemen. heb vrij weinig ervaring met fenders... raar, ik wil wel 't fender clean, maar de amp moet ook enorm over z'n nek kunnen gaan, anders is de amp niet interessant voor mij :P

Nou, test dan zeker eens een Prosonic van Fender. Ik heb zo'n customshopcombo gehad en de gain is qua hoeveelheid vergelijkbaar met een 5150 of engl op volle gain en je hebt ook nog een fenderclean kanaal....60 watt, maar ook schakelbaar naar 45 en 30 watt....kan oorverdovend hard.
Die witte Bogner heb ik niet gehoord, maar wel gezien. De verkoper van de mijne had ze beide, en beide te koop. Hij vond ze wel op elkaar lijken hier en daar, maar de classic beter, voila, maar je zoekt iets anders, en dan geen top van 4700 euro, die die Bogner gaat het sowieso niet worden.

Orpheo
2 maart 2010, 23:25
hm de prosonic. veel over gehoord, nog nooit getest eigenlijk. ga ik eens naar kijken, thnx.

en de supersonic? is dat een beetje high gain, of is dat een slap aftreksel van de pro?

Puerco
2 maart 2010, 23:38
Ik kan hier alleen mijn bescheiden menig geven, maar ik denk dat hoe veeleisender men word men meer terug grijpt naar een amp die in alle eenvoud zijn werk niet gewoon goed maar uitermate uitstekend doet. En dan vooral de sound geeft die we op de opnames horen waar we mee opgegroeid zijn en vertrouwd mee geraakt zijn. Zo een moderne bak met heel veel opties en kanalen is heel leuk maar al deze opties gaan vaak snel vervelen en is het net niet.
Het mooiste clean en de meest organische overdrive die een Marshall kan leveren is nog altijd het allereerste model dat Jim Marshall bouwde naar het voorbeeld van de Fender bassman en ouwe Jim's eigen favoriet: de JTM45.
Deze heeft 5881/KT66 buizen en een heerlijke romige sound maar kan op zijn staart getrapt ook aardig brullen. En dat allemaal te regelen met de volume/tone knoppen op de gitaar. Het is even wennen om op deze manier met de amp om te gaan misschien maar dat maakt de amp al een instrument op zich.
Gooi er een Marshall guv'nor pedaaltje voor of mod de preamp geheel of gedeeltelijk naar 800 specs en je zult gelijk iets hebben van "jcm-watte..??"
Maar nogmaals omdat jij nou eenmaal Orpheo bent en ERG eigenzinnig bent (in positieve zin bedoelt!) zou ik niet durven om je hierin te adviseren, alleen mijn bescheiden mening hierover te uiten.:chicken:
Oh en Ceriatone is een heel leuk ding maar er zijn zeker nog wat betere opties, als je geïnteresseerd bent lees dan DIT (http://digital.premierguitar.com/premierguitar/200905_1/?folio=102&fm=2) artikel eens waar een Metro kit, Metropoulos (George's eigen lijn), Germino, Mojave en Wallace (van Marstran) met een oude en nieuwe Marshall JTM45 worden vergeleken.

Orpheo
2 maart 2010, 23:45
@puerco: thanks, je mening staat genoteerd, en is gewaardeerd. ik apprecieer echt alle meningen, inputs, etc etc. kan ik een mooi, compleet plaatje in m'n hoofd maken van alle opties.

wat zeker afvalt: amps boven de 1300E. het moet echt een leuk apparaat voor 'ernaast' zijn. niet te fancy....de fender-amps vallen ook af, omdat ik niet gecharmeerd ben van enkel clean, of de fender-drive.

wat ik in gedachten houd, lekker eigenwijs, zijn de rivera-combootjes. de marshall-feel/vibe, maar desnoods met minder gain, en fender clean, vind ik al best.

Ik ga morgen of overmogen weer eens testen. Ik ben echt benieuwd naar die VHT, overigens. ik kwam 'm net tegen. Enig nadeel: 30 watt, dus totaal geen headroom.

Thiez
2 maart 2010, 23:46
De prosonic of supersonic (weet niet precies welke) staat hier in de lokale muziekzaak in het testhok. Moet eerlijk zeggen dat daar best een lekkere scheur uitkomt. Heb welleens op wat fenders gespeeld zoals deville en fender twin maar vond de scheur van de ...sonic zeker wel vetter.

caliban
2 maart 2010, 23:56
Een vriend van me heeft een redknob twin, en daar komt ook een behoorlijke overdrive uit, meer boogie-achtig dan marshall weliswaar :) Ik denk dat die '-sonic's vergelijkbaar zullen zijn qua drive

marc_o
3 maart 2010, 13:44
Een vriend van me heeft een redknob twin, en daar komt ook een behoorlijke overdrive uit, meer boogie-achtig dan marshall weliswaar :) Ik denk dat die '-sonic's vergelijkbaar zullen zijn qua drive


Caliban, met alle respect, dat kun je gewoon vergeten.

Er zijn maar 2 fenderversterkers waar een dergelijke drive uitkomt dat je er zeer overtuigend mee in een metalband zou kunnen spelen en dat zijn de Prosonic en de Supersonic.

Zet een prosonictop op een 4 keer 12 en je weet niet wat je hoort.
De supersonic kan erg goed mee en heeft als bijkomend voordeel dat de effectloop ook als 3e kanaal kan dienen....erg handig voor je solomomentjes.
Het cleane kanaal van de supersonic is ook erg cool, waarin je kunt kiezen voor een bassmansound of een Blackface cleansound....ook een echte aanrader.

marc_o
3 maart 2010, 14:00
Het is een beetje zoeken, maar deze man speelt straight into een Prosonic.
Deze gain krijg je niet uit een Twin, ongeacht de kleur van de knopjes...


http://www.youtube.com/watch?v=x4NeHWe5gEc

Henri H
3 maart 2010, 14:12
Mesa Boogie Stiletto: Fender/Mesa clean, Marshall Crunch, en als je wilt haal je er ook een overtuigende Plexi sound uit, echt wel! :)

Staat er één voor €1100,- op MP. (http://link.marktplaats.nl/319328712)

marc_o
3 maart 2010, 14:32
Hier een wat saaie maar goede uiteenzetting betreffende de Supersonic combo, welke ook reverb heeft, in tegenstelling tot de head versie. Ik vind deze ook erg goed klinken en was ook kandidaat om te wisselen voor m'n Fandango destijds.

http://www.youtube.com/watch?v=NGVXO9G8T9k

En de bijzonder getalenteerde en best grappige Greg Koch met de Supersonic

http://www.youtube.com/watch?v=kqWvw9QmxsQ&feature=related

iWishmaster
3 maart 2010, 14:42
Mesa Boogie Stiletto: Fender/Mesa clean, Marshall Crunch, en als je wilt haal je er ook een overtuigende Plexi sound uit, echt wel! :)

Staat er één voor €1100,- op MP. (http://link.marktplaats.nl/319328712)

Er staat ook een Stage II, nieuw van Maxguitars Den Haag voor 1499. Ze houden grote opruiming daar!

Orpheo
3 maart 2010, 16:00
ik heb vandaag de chubster geprobeerd... tis geen high gain monster, maar dat hoeft ook niet. wat ie produceert, ik ben echt onder de indruk! klinkt waanzinnig lekker.

grootste nadeel: hij gaat gelijk heel HARD. tis OF niks, OF hard. niks tussenin. de engl, en ook alle mesa's en marshalls die ik ken, kennen nog wel iets van 'ertussenin". maar de rivera totaal niet. nogmaals, ik ben echt onder de indruk. Wellicht gaat 't toch die worden, als ik mijn Engl sov. aan de straatstenen kan slijten :D

de stiletto is absoluut mijn ding niet. no way. ik vond 'm niet lekker klinken, nooit gedaan. veel te gruizig, te flubberig, om ook maar in een zin met marshall genoemd te mogen worden ;) : D

marc_o
3 maart 2010, 16:10
Ah, mooi dan.
Volgens mij is er door een versterkerbouwer/verbouwer wel iets aan te doen. Het uit/HARD euvel hebben veel Fenderversterkers namelijk ooken daar zijn schijnbaar heel simpele potmetermods voor...vraag me niet naar de technische details, maar iemand als ons aller Chris W kan je daar vast bij helpen.

Die Rivera gaat trouwens ontzettend goed samen met een Tubescreamer met alles op standje 12 uur. Wat dat betreft reageert ie net zoals een goede Marshall.


Ik heb al mijn drivepedalen gekocht op samenwerking met Rivera's, dus mocht je op dat vlak info willen, hoor ik het graag.

Henri H
3 maart 2010, 16:10
"gruizig en flubberig"???? :???: :dontgeti:

Dat zijn nou juist termen die ik echt niet herken in de Stiletto, eerder tegenovergesteld.
OK, misschien dat ie in de spongy stand wat gruiziger wordt, maar da's dan juist de bedoeling volgens mij.

iWishmaster
3 maart 2010, 16:35
Waar heb je de Rivera getest eigenlijk? Ik zou wel eens een aantal Rivera's naast mijn Rake willen zetten, vooral de Fandango. Ik ben tevreden met mn sound, maar ik kan ook wel een paar verbeterpuntjes noemen ...

Orpheo
3 maart 2010, 17:05
"gruizig en flubberig"???? :???: :dontgeti:

Dat zijn nou juist termen die ik echt niet herken in de Stiletto, eerder tegenovergesteld.
OK, misschien dat ie in de spongy stand wat gruiziger wordt, maar da's dan juist de bedoeling volgens mij.

volgens mij hoort ie juist op de spongy setting wat smoother te zijn, maar goed. flubberig in 't laag n beetje, maar vooral gruizig. ik vond er niks an, helaas.


@marc: tja, Rivera. je hebt 't al eerder gezegd, maar tis echt n topding. Zo lekker dynamisch en vol en precies... Het kan aan de potmeter liggen, ik hoop 't echt. anders is 't n dealbreaker, nja, dealbreakertje...

Nu nog m'n sovereign kwijtraken, anders is 't inruilen en bijlappen.

Ik heb ze getest bij max guitars.

marc_o
3 maart 2010, 18:10
Waar heb je de Rivera getest eigenlijk? Ik zou wel eens een aantal Rivera's naast mijn Rake willen zetten, vooral de Fandango. Ik ben tevreden met mn sound, maar ik kan ook wel een paar verbeterpuntjes noemen ...


Je ziet ze niet vaak, je had ook bij mij langs kunnen komen.

Thiez
3 maart 2010, 22:42
Staat een custom made hook op marktplaats met fender clean en marshall/soldano leads. Net als eerder genoemde soldano lucky 13.
Lijkt me aardig wat je zoekt, misschien alleen wat boven budget?

Orpheo
4 maart 2010, 01:58
Staat een custom made hook op marktplaats met fender clean en marshall/soldano leads. Net als eerder genoemde soldano lucky 13.
Lijkt me aardig wat je zoekt, misschien alleen wat boven budget?
te duur. het moet een klein bakkie zijn.

eigenlijk heb ik al mijn zinnen gezet op de rivera chubster. god wat een fjine amp is dat... Instant 'winger'! :D

Henri H
4 maart 2010, 09:35
volgens mij hoort ie juist op de spongy setting wat smoother te zijn, maar goed. flubberig in 't laag n beetje, maar vooral gruizig. ik vond er niks an, helaas.....Smoother, gruiziger, 't is allemaal "in the eye of the beholder" natuurlijk.
Het kan goed zijn dat jij hem gewoon echt niet lekker vindt, het kan ook zijn dat je wellicht een "foute" cab heb gebruikt.
Ik merk b.v. dat hij over m'n 2x12 met half open back perfect klinkt, maar op m'n 4x12 closed back met dezelfde speakers (G12-65) krijg ik hem ook niet zo lekker klinkend.

Maar goed, ik zie dat je je zinnen al op een Rivera hebt gezet. :) :ok:

iWishmaster
4 maart 2010, 09:56
Je ziet ze niet vaak, je had ook bij mij langs kunnen komen.

Mjah ... Nu te laat helaas, maar bedankt :)

Zojuist even gebeld met Max Guitars en Nederland Muziek Almere. Beide hebben ze geen Fandango en die krijgen ze waarschijnlijk ook niet :(.

marc_o
4 maart 2010, 09:57
te duur. het moet een klein bakkie zijn.

eigenlijk heb ik al mijn zinnen gezet op de rivera chubster. god wat een fjine amp is dat... Instant 'winger'! :D


Nou, tof hoor! Heb je de 40 Watt of de 50 Watt versie getest?
EQ werkt goed op die dingen en een prima uitgangspunt is alle pots op 5, zowel clean als overdrive en dan een beetje bij draaien hier en daar. Je zult wel even moeten wennen aan de ninjaboost (vreselijke naam, maar voila) op het cleane kanaal. Aangezien jij doorgaans met humbuckers speelt zul je die boost weinig gebruiken, maar als je het doet, zet dan je preamp van je clean op 1 of 2 en draai de master van je clean naar 5 of 6, alnaargelang het volume dat je thuis kunt produceren en dan zal het werken. Met een strat kun je met de ninjaboost aan je preamp wel op 3 of 4 zetten en je volume ietsje lager voor die dikke clean-attack-SRV-sound.

Veel plezier ermee!

marc_o
4 maart 2010, 10:03
Mjah ... Nu te laat helaas, maar bedankt :)

Zojuist even gebeld met Max Guitars en Nederland Muziek Almere. Beide hebben ze geen Fandango en die krijgen ze waarschijnlijk ook niet :(.

Ik denk dat ze zich meer gaan richten op de Venus-serie (ook te gek!) en de Knucklehead Tre, die is pas echt sick qua highgain.

iWishmaster
4 maart 2010, 10:06
Ik ben eigenlijk heel tevreden met mijn Rake, maar het zou ietsje moderner en ietsje strakker mogen, misschien zelfs wel te modden, maar daar ga ik zelf niet aan beginnen. En ik ben niet zo tevreden over de fx-loop (niet echt lekker transparant ...), maar die gebruik ik weinig, dus geen groot probleem.

Misschien maar eens een dagje Den Haag doen voor de lol ...

marc_o
4 maart 2010, 10:32
Neem je Rake, zet er een TS en een EQ voor en wellicht een goede compressor en je kunt absoluut de Fandango benaderen. Die klinkt inderdaad iets moderner, maar zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet. Neem een openback cabinet met G12-T75's die in de Fandango zitten en dan scheelt dat ook weer in je sound.

iWishmaster
4 maart 2010, 10:47
Neem je Rake, zet er een TS en een EQ voor en wellicht een goede compressor en je kunt absoluut de Fandango benaderen. Die klinkt inderdaad iets moderner, maar zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet. Neem een openback cabinet met G12-T75's die in de Fandango zitten en dan scheelt dat ook weer in je sound.

Rake met een TS gebruik ik ook wel eens, EQ met een hele lichte mid-dip (2-3 dB ofzo) en dan heb ik zowat mijn perfecte sound. Maar da's teveel gedoe met schakelen vind ik, vandaar dat ik de sound zonder voor lief neem ...

Ik houdt markplaats wel in de gaten, ik heb geen haast en er zal er vast ooit één voorbij komen :).

marc_o
4 maart 2010, 11:39
Rake met een TS gebruik ik ook wel eens, EQ met een hele lichte mid-dip (2-3 dB ofzo) en dan heb ik zowat mijn perfecte sound. Maar da's teveel gedoe met schakelen vind ik, vandaar dat ik de sound zonder voor lief neem ...

Ik houdt markplaats wel in de gaten, ik heb geen haast en er zal er vast ooit één voorbij komen :).


Wat voor speakerkast gebruik jij bij je Rake dan?

Orpheo
4 maart 2010, 12:00
ik vond dat de chubster 40 wat smoother was dan de 55. alsof de eindpitten iets harder staan te blazen zeg maar. beiden verdomd lekker hoor, daar niet van.

Ik vind die EQ echt bruikbaar, echt meesterlijk gaaf. Maar ik vind de knucklehead tre of die ene vna die knakker van slipknot, niet mooi. rivera is imho alleen ' mooi' in looks in een vintage format; rood tolex, wicker cane front :D echt, ganz geil ;)

Ik vond dat de chubster zo lekker reageerde; veel precieser dan marshall, maar toch de tone en ergens die flexibiliteit van marshall. niet flexibel qua tone (ja dat ook) maar eerder flexibel als echt, flexibel, soepel, elastiekerig, maar toch een beetje 'korrel'. ik zal 't zo zeggen: de Reb Beach tone was makkelijk eruit te halen, en hij speelt op audio custom 100 of hoe dat merk ook heten mag (zie t logo zo voor me, Interessanter heeft nu zo'n amp) en op ouwe JMP's.

ik denk dat met een pedaaltje de amp nog strakker kan worden; tis echt een fijne springplank voor andere tones.

iWishmaster
4 maart 2010, 12:01
Wat voor speakerkast gebruik jij bij je Rake dan?

Bogner OS 2x12" met V30's. Dat maakt het lichte gebrek aan laag van rake goed en door de V30's klinkt het wat aggressiever. G12-T75's heb ik getest (in oa een Bogner 4x12") maar vond ik niet lekker klinken. Moeilijk te omschrijven waarom precies, maar die speaker vind ik nooit echt lekker klinken, ook niet met andere versterkers. Heb ook ooit G12-65's geprobeerd (Marshall cab van Harold geleend) maar die vond ik niet punchy genoeg. Wel lekker smooth voor solo's, dat mis ik weer een beetje aan de V30's eigenlijk.

Liquid_Metal
4 maart 2010, 12:06
Ik weet niet of het al gezegd is (heb niet zoveel tijd om het hele topic door te lezen) maar wat let je om gewoon beide versterkers te gebruiken? Mooi loopsysteem en je kunt alle kanten op. Als je bv een GCX gebruikt kun je zelfs met de preamp van de JCM800 op de poweramp van de Fender spelen en andersom :). Geen compromises dus.
Ik heb op dit moment nog een Groove Tubes Trio en een Engl E530 preamp staan en ze doen allebei hun eigen ding goed: Trio voor clean en solo, Engl voor overdrive. Voor mij werkt het atm heel goed.

Orpheo
4 maart 2010, 12:43
@liquid metal: ik wil graag 1 combootje. het moet een ampie worden voor 'erbij' niet als main-ding. Mijn special edition engl is mijn beestie. dat ding gaat never ever ever meer weg. per 'kanaal' heb ik 24 modes; dus 24 high gain smaken, 24 lead, 24 crunch (van old school marshall tot vox tot JMP 100 watt achtig). en ook 24 'smaken' voor clean, hoewel dat minder effectief en efficient is.


oh nee... 48; alles kan nog gedubbeld worden met de high/lowgain knop. niet dat alles bruikbaar is, maar het kan er wel mee. Simpel voorbeeld: bright+ultra bright + presence2 is gewoon pijnlijk, zo schel is dat (mijn 2e presence, ja ik heb schakelbare presence op de SE, staat hoger dan de eerste). maar bright+ultra bright+presence1 is weer fantastisch; romig met een fel randje eraan. en andersom, met de brightswitches uit en presence2 aan, is 't weer een compleet andere feel en tone. Om maar te zwijgen over vintage/modern of de high/low power modes.

het blijft natuurlijk engl, en een fender twin clean, jcm800 distortion, mesa mk4 lead en ac30 crunch, jtm45 crunch (met ppimv aub ;) ) krijg je er nooit uit. logisch. Het gaat mij ook om de associaties met bepaalde amps (zo staan ze ook met stickers op m'n pedalboard).

Ik heb een jcm800, een 'echte' fender voor clean komt er ook ooit nog, idem dito voor de ac30. een mk4 komt er ook. maar een amp waarmee ik een te gek clean kan maken, en jcm800 sounds er ook uit kan pompen, is nog altijd wel een wens. en de sovereign mag daarvoor het veld ruimen :)

En ik heb mijn keus gemaakt, by the way. Rivera chubster :) Nu nog de engl verkopen. zo duur is ie toch niet? ;)

PS: lijkt me wel gaaf hoor... Straks heb ik een engl, mesa, marshall en rivera. Een VHT pittbull 30 kan ook nog, als ie lekker klinkt, ipv de rivera, maar ik denk 't niet. ben niet echt zo'n fan van de vht. Later, ooit, komt er nog wel een ac30 en een fender twin reverb. ik heb zelfs ook al jaren een echte boutique-amp; vox meets marshall; m'n CMW private paisley. dat ding klinkt zo bruut, die gaat ook niet weg.

en als ik echt n grote jongen ben, wil ik nog een 50ies style strat, 60ies style strat, 52 style tele, 54 style tele (ash vs alder), tele custom (met binding!), tele thinline (met binding), een sg met p90's en een sg met humbuckers, een goldtop LP met p90's, sunburst LP met humbuckers ala jimmy page, en een witte custom (nja....transparant wit).

hopen dat warmoth nog bestaat tegen die tijd :D

Henri H
4 maart 2010, 12:52
Godsamme! Da's een beste partij GAS bij elkaar. :D

Riky
4 maart 2010, 13:50
Zeg dat wel:dontgeti:

Toch heb ik ook stiekem het gevoel dat Orpheo een custom versterker laat bouwen.
Dit is toch wel weer de zoveelste zoektocht naar iets heel erg speciafiek dat ook weer uitloopt op de aankoop van een middenweg. Ik denk dat je er best een tijd mee vooruit kunt, maar dat toch het net niet gevoel blijft.
Maar dat is maar ene voorspelling:)

Succes met de koop en verkoop!

marc_o
4 maart 2010, 13:56
Bogner OS 2x12" met V30's. Dat maakt het lichte gebrek aan laag van rake goed en door de V30's klinkt het wat aggressiever. G12-T75's heb ik getest (in oa een Bogner 4x12") maar vond ik niet lekker klinken. Moeilijk te omschrijven waarom precies, maar die speaker vind ik nooit echt lekker klinken, ook niet met andere versterkers. Heb ook ooit G12-65's geprobeerd (Marshall cab van Harold geleend) maar die vond ik niet punchy genoeg. Wel lekker smooth voor solo's, dat mis ik weer een beetje aan de V30's eigenlijk.


Met open back heb je een beter laag hoor. In een fandango horen die G12-T75's en daardoor klinkt ie zoals ie klinkt. Ik zou jouw versterker zeker eens testen op een Bogner Shivasized openback, en dan denk ik dat je een stuk meer tevreden zult zijn.
Op verschillende meetings kon niemand ooit raden wat voor speakers erin zaten, puur omdat ze op internet wijsheden hadden opgedaan over dat het niet echt goede speakers zouden zijn, of in ieder geval te kil enzo...de meesten gokten dan ook op V30's...zo zie je maar.

Orpheo
4 maart 2010, 14:09
Zeg dat wel:dontgeti:

Toch heb ik ook stiekem het gevoel dat Orpheo een custom versterker laat bouwen.
Dit is toch wel weer de zoveelste zoektocht naar iets heel erg speciafiek dat ook weer uitloopt op de aankoop van een middenweg. Ik denk dat je er best een tijd mee vooruit kunt, maar dat toch het net niet gevoel blijft.
Maar dat is maar ene voorspelling:)

Succes met de koop en verkoop!

nee, geen custom amp. wel vaak over nagedacht, maar het blijft een compromis. ik wil daar eigenlijk toch vanaf. ja verstand komt met de jaren ;) en nee,, geen spijt van de engl se. neemt niet weg dat ik wel merk dat 'alles in 1' niet werkt. het karakter van de mk4 is te uniek om samen te pakken. ja dat vette, grove laag trekt de se, en dat gruizige mid van de jcm800 trekt de se ook. maar t blijft de se. t is niet een jcm800.

ik ben dus op zoek naar amps om de 'gaten' te dichten, de gaten die de se laat vallen. en langzaam maar zeker kom ik er wel.


het is niet perse gas, omdat ik t niet supergraag wil, voor de muziek. alleen voor de verzameling :) net als de vox ac30 en de twin. niet dat ik zal settlen voor een mindere ac30; ik wil dan wel een te gekke vox, en te gekke twin,en te gekke strat. maar als 't nie tkomt, dan niet. liever namelijk, les pauls ;)

iWishmaster
4 maart 2010, 14:20
Met open back heb je een beter laag hoor. In een fandango horen die G12-T75's en daardoor klinkt ie zoals ie klinkt. Ik zou jouw versterker zeker eens testen op een Bogner Shivasized openback, en dan denk ik dat je een stuk meer tevreden zult zijn.
Op verschillende meetings kon niemand ooit raden wat voor speakers erin zaten, puur omdat ze op internet wijsheden hadden opgedaan over dat het niet echt goede speakers zouden zijn, of in ieder geval te kil enzo...de meesten gokten dan ook op V30's...zo zie je maar.

Ik zal het eens proberen als ik de kans krijg, hoewel ik de punch in het midlaag van een closed back normaal juist lekker vindt, maar eerlijk is eerlijk: Ik heb open back cabs nooit echt uitgebreid getest en vergeleken. Overigens kwam het originele Rake cabinet (closed back) met 'Rivera celestions': G12-T85's. Was schijnbaar een kruising tussen V30's en G12-T75's. Nooit gehoord natuurlijk, maar het idee snap ik wel.

marc_o
4 maart 2010, 14:29
Ik zal het eens proberen als ik de kans krijg, hoewel ik de punch in het midlaag van een closed back normaal juist lekker vindt, maar eerlijk is eerlijk: Ik heb open back cabs nooit echt uitgebreid getest en vergeleken. Overigens kwam het originele Rake cabinet (closed back) met 'Rivera celestions': G12-T85's. Was schijnbaar een kruising tussen V30's en G12-T75's. Nooit gehoord natuurlijk, maar het idee snap ik wel.


Waarbij komt dat de Rake een signatureversterker is, en dus is aangepast aan de originele specs van Jake nogwat..(graydon of zo?)

iWishmaster
4 maart 2010, 14:44
Waarbij komt dat de Rake een signatureversterker is, en dus is aangepast aan de originele specs van Jake nogwat..(graydon of zo?)

Jay Graydon. Heb er wel eens wat van opgezocht, maar zijn vintage jazzy/bluesy sound krijg ik niet uit de Rake. Maar gezien Rivera zo'n gevoelige eq heeft zijn er ook gewoon erg veel sounds mogelijk natuurlijk.

Orpheo
4 maart 2010, 14:46
ik heb overigens een beetje slecht nieuws...

mijn Engl SE moet waarschijnlijk terug naar de fabriek. Hij had altijd al wel kleine issues, te weten met het schakelsysteem, maar het wordt steeds erger. Ik heb de winkel gebeld, netjes en direct en adequaat gehandeld van hun kant, en de engl moet waarschijnlijk terug. hoe hij zich gedraagd, hoort niet.

Ik zit eraan te denken om dan eens de hook captain II te testen; als die bevalt, wellicht dat ik dan een inruil sterk ga overwegen...

marc_o
4 maart 2010, 14:51
Doe dan inderdaad de captain 2 en niet de 1.
Schakelplop is eruit, maar hij is wel 120 watt tegenwoordig.

iWishmaster
4 maart 2010, 14:55
Had je dat ding niet bij Guitarking gekocht? Mocht je daar langs gaan, stuur even een PM-tje, ik werk letterlijk een deur verder en wil wel eens één van je Warmoths horen ;).

Orpheo
4 maart 2010, 14:56
Doe dan inderdaad de captain 2 en niet de 1.
Schakelplop is eruit, maar hij is wel 120 watt tegenwoordig.
thanks voor 't advies :) voor de echte high gain meuk heb ik straks toch de mk4 :P

Orpheo
4 maart 2010, 14:59
Had je dat ding niet bij Guitarking gekocht? Mocht je daar langs gaan, stuur even een PM-tje, ik werk letterlijk een deur verder en wil wel eens één van je Warmoths horen ;).

helemaal correct. Ik heb 'm toen al eens daar inderdaad met een warmoth getest, ghehe.

Ik heb Daan gesproken, hij verzocht van mijn kant een mailtje,net verstuurd, en dan zien we wel verder. als ie in goede conditie terug komt, is mijn grootste, prangende vraag: hoeveel moet ik bij betalen voor de hook captain2 (als ik 'm natuurlijk goed vind klinken!).

De Engl was ongeveer 450 euro duurder dan de Hook, dus ik hoop dat de schade heel erg meevalt ;)

lache, ik ga echt terug naar 'de basis'; handwired, veel minder tone opties, en als de amp t niet kan? boeie; dan komt er een andere amp, ghehe.

marc_o
4 maart 2010, 15:03
thanks voor 't advies :) voor de echte high gain meuk heb ik straks toch de mk4 :P

Vergis je niet in de gain van de HOOK hoor, die gaat als de brandweer en doet het bovendien erg goed met pedaaltjes (maar ik geloof niet dat jij van de pedalen bent, toch?)

Orpheo
4 maart 2010, 15:14
@marc o; nee, ik ben inderdaad geen fan van pedaaltjes. ik weet wel dat de I imho iets te weinig gain had, maar het is lang geleden dat ik 'm hoorde/bespeelde. ik ben benieuwd hoe de II is.

marc_o
4 maart 2010, 15:17
Hoeveelheid gain vind ik moeilijk te zeggen, zal niet zoveel zijn als Engl lead op 10, maar een vette metalsound is geen enkel probleem hoor, ach, je moet dat toch even zelf ervaren natuurlijk.

Orpheo
4 maart 2010, 15:55
respect voor guitarking in boekel. het probleem is nu al bij engl aangekaart, en de amp gaat in reparatie. fijn toch dat ik wat backup ampies heb :seriousf:

Henri H
4 maart 2010, 18:56
2 Pagina's terug zeg je nog dat de ENGL nevernooitnie meer weggaat.
Soms ..... :)
Ik zou de ENGL toch eerst zelf proberen te verkopen, scheelt je behoorlijk wat denk ik.

Ik heb de Captain 34 I en II één op één met elkaar vergeleken bij v.d. Haar, maar kon geen noemenswaardig verschil tussen beide amps waarnemen.
Ik dacht dat beide amps op Lead 1 stonden met behoorlijk wat gain (rond de 6 of 7.
De "shakelplop" schijnt er idd wel uit te zijn.
Ik heb er tijdens het spelen echter nauwelijks last van, alleen als je er op let.

Thiez
4 maart 2010, 19:13
Weet niet of engl se zo lekker zal verkopen op moment. Er staan ook 3 invaders al een tijdje te koop en denk dat als ik moest kiezen ik eerder voor een invader zou gaan dan voor een SE.
Zowizo vind ik dat er erg veel engl's te koop staan op marktplaats. Dat is welleens anders geweest. Zou het door de crisis komen dat mensen geld nodig hebben of zou er een engl rage overgewaaid zijn? :P

Orpheo
4 maart 2010, 21:48
@thiez: de se hoeft niet perse weg, tenzij ik iets tegenkom dat echt fundamenteel beter is. Ik weet wel 1 amp, nja, 2, maar beiden zijn niet te betalen, en ik ken ze alleen van naam... ox amps uit de uk, en dan nog een waar ik de naam van kwijt ben...was in ieder geval n multichannel multiwatt handwired amp...

Henri H
4 maart 2010, 21:54
@thiez: de se hoeft niet perse weg, tenzij ik iets tegenkom dat echt fundamenteel beter is. Ik weet wel 1 amp, nja, 2, maar beiden zijn niet te betalen, en ik ken ze alleen van naam... ox amps uit de uk, en dan nog een waar ik de naam van kwijt ben...was in ieder geval n multichannel multiwatt handwired amp...Marshall en Hiwatt? :seriousf:

Thiez
4 maart 2010, 22:11
Die ox dingen zijn wel ontzettend lelijk zeg :P

Orpheo
4 maart 2010, 22:25
ik vind ox wel mooi eigenlijk ;)

@h.huisjes. hmm zou t?



nee dus.die merken vergeet ik niet zooo snel.

Orpheo
4 maart 2010, 22:56
ik zit de hele dag er al over na te denken, maar als ik de SE zou verkopen of ruilen,zou ik 2 tot 4 andere amps ervoor in de plaats moeten nemen, om dezelfde tones/gainstructuren te kunnen 'nabootsen'. no way. ik heb moeten bloeden voor die amp. reparatie dus, dat sowieso. maar weg? neuh. besides, welk andere high gain monster kan wat de se kan? (lees: mij een glimlach op 't gezicht bezorgen, ongeacht de setting of kanaal). naar mijn ervaring geen enkele, op de powerball PLUS invader na.


klote engls ook ;)

macwilliams
4 maart 2010, 23:09
ik zit de hele dag er al over na te denken, maar als ik de SE zou verkopen of ruilen,zou ik 2 tot 4 andere amps ervoor in de plaats moeten nemen, om dezelfde tones/gainstructuren te kunnen 'nabootsen'. no way. ik heb moeten bloeden voor die amp. reparatie dus, dat sowieso. maar weg? neuh. besides, welk andere high gain monster kan wat de se kan? (lees: mij een glimlach op 't gezicht bezorgen, ongeacht de setting of kanaal). naar mijn ervaring geen enkele, op de powerball PLUS invader na.Bezint eer gij begint !!



klote engls ook ;)en daar is geen woord Frans aan.

Orpheo
4 maart 2010, 23:21
@mac: doe ik ook braaf. eerst kijken hoe de reparatie uitpakt. Moet wel een doos vinden waar ie in past...

Henri H
5 maart 2010, 08:19
Ik denk niet dat jij vrolijk wordt van een HOOK. Die heeft toch een pak minder gain hoor.
Voor slagpartijen zou het misschien net kunnen om er b.v. Iron Maiden-achtige nummers mee te spelen, maar met solo's kom je toch te kort denk ik, dus heb je er een pedaaltje bij nodig.
Ik denk ook dat de SE misschien wel de enige amp is met zoveel goeie sounds aan board.
Vinnie Moore heeft er ook een prima sound mee op z'n nieuwe album.
Hij draait er trouwens maar één tone in en blijft daar de hele avond, zegt ie zelf in dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=b-UdFeLDRII).
De rest doet ie met pedalen/volumeregelaar/PU-switch, etc.

Orpheo
5 maart 2010, 13:09
ik heb nu net weer m'n engl bespeeld. flink wat heen en weer klooien tot ie 't eindelijk doet (niet qua tone, maar qua schakelingen, daar zit iets mis in). maar hij klinkt toch wel heel tof, echt, tof. Ik heb m'n lead1 zonder gainboost nu zo ingesteld dat ie net iets meer compressie heeft dan crunch met gainboost, en met gainboost gaat ie net iets verder dan m'n marshall. lead2 gebruik ik eigenlijk nooit, merk ik. geen idee waarom. lead1 is eigenlijk lekker genoeg. Heb wel een leuke, andere setting gevonden, om 'm meer 'plexi' te maken: mid edge en contour aan, vintage mode en dan 50w. dan is ie veel smoother.


t blijft een meesterlijk ding :sssh:

Riky
5 maart 2010, 13:20
ik heb nu net weer m'n engl bespeeld. flink wat heen en weer klooien tot ie 't eindelijk doet (niet qua tone, maar qua schakelingen, daar zit iets mis in). maar hij klinkt toch wel heel tof, echt, tof. Ik heb m'n lead1 zonder gainboost nu zo ingesteld dat ie net iets meer compressie heeft dan crunch met gainboost, en met gainboost gaat ie net iets verder dan m'n marshall. lead2 gebruik ik eigenlijk nooit, merk ik. geen idee waarom. lead1 is eigenlijk lekker genoeg. Heb wel een leuke, andere setting gevonden, om 'm meer 'plexi' te maken: mid edge en contour aan, vintage mode en dan 50w. dan is ie veel smoother.


t blijft een meesterlijk ding :sssh:

Haha dat ken ik! Zo heb ik mijn amp nog nooit gehoord op high gain input. Alleen maar op low. Geluid vind ik gewoon zo voldoen dat ik nooit de behoefte heb gehad om het uit te proberen:P

Ook ken ik dat "herontdekken"behoorlijk goed. Mijn amp staat eigenlijk altijd in de oefenruimte en als hij thuis staat blijft hij beneden en gaat hij ook niet aan. Elke keer als ik met de band ga oefenen begin ik weer flink te geilen:D

Mooie momenten zijn dat.

Orpheo
5 maart 2010, 13:28
ja, maar waarom lead2 nooit gebruikt word? geen idee. klinkt briljant, net als de andere kanalen, maar ik heb 'm zelden nodig. de voicing is ook totaal anders. veel smoother, ala 'mesa', waar lead1 meer 'marshall' is.

crunch zou ik plaatsen onder de paraplu van 'vox/marshall hybrid' en clean tja.... fender sparkly of marshall smooth. afhankelijk van welke setting en buizen ik pak zeg maar.