PDA

View Full Version : Plank uit nederland?



Acdc
2 maart 2010, 17:45
Hallo lezers.

Ik kan het niet laten, door het lezen van alle mooie projecten op deze forum.
En ik de kast vol onderdelen heb kan ik het niet laten om weer 1 te bouwen :D

Nu ben ik opzoek naar goede en betaalbare body`s zelf zat ik aan een Squier body te denken.
Ook ben ik wel eens op pad geweest die 2e hands op MP werden aangeboden.
Maar eenmaal aangekomen zien ze er jammer genoeg net wat anders uit dan op de foto ( krassen barsten of hoeken er uit )
zelf wil ik een sunburst body op de kop tikken.
Kennen jullie een adresje waar je voor een leuke prijs body`s kunt kopen die al in de kleur zitten.
Of is er iemand in nederland die nieuwe Squiers body`s verkoopt ?

Dankjewel

Hendriks
2 maart 2010, 17:49
Voxhumana, Guitar-supllies, Tonefactory , Guitarparts in Nederland.
Aanrader: axesrus.co.uk , ebay.
Nieuwe Squiere bodie kun je niet kopen, alleen 2dehands , op ebay.com kun je wel bijna nieuwe kopen , plenty mogelijkheden.

Acdc
2 maart 2010, 17:59
Voxhumana, Guitar-supllies, Tonefactory , Guitarparts in Nederland.
Aanrader: axesrus.co.uk , ebay.
Nieuwe Squiere bodie kun je niet kopen, alleen 2dehands , op ebay.com kun je wel bijna nieuwe kopen , plenty mogelijkheden.


Ik heb even bij allparts nederland gekeken. ( zitten idd leuke body`s bij ) dank daarvoor. maar 324,- Euro is niet niks :S
Maar dan heb ja natuurlijk wel wat.
maar Hoe breed is de schacht waar hals in valt. waarschijnlijk 56 mm.

Iemand er varing mee want het word niet vermeld

SRV2000
2 maart 2010, 18:04
Ik heb even bij allparts nederland gekeken. ( zitten idd leuke body`s bij ) dank daarvoor. maar 324,- Euro is niet niks :S
Maar dan heb ja natuurlijk wel wat.
maar Hoe breed is de schacht waar hals in valt. waarschijnlijk 56 mm.

Iemand er varing mee want het word niet vermeld

Als Allparts onderdelen een beetje op elkaar afgestemd zijn.
de Hals Hiel breedte is namelijk 55.6mm

speedmusic
2 maart 2010, 18:31
Zelf zou ik zeggen The String: http://link.marktplaats.nl/322626519
Regelmatig krijgen ze een lading Allparts Body's en nekken binnen en de prijs is meer dan uitstekend (€85 voor een onbehandelde nek en 125 voor een gespoten flame maple body)

SRV2000
2 maart 2010, 18:47
Zelf zou ik zeggen The String: http://link.marktplaats.nl/322626519
Regelmatig krijgen ze een lading Allparts Body's en nekken binnen en de prijs is meer dan uitstekend (€85 voor een onbehandelde nek en 125 voor een gespoten flame maple body)


Ja maar dat zijn meestal onbehandelde body`s en zoals de TS al aangeeft is dat niet zijn bedoeling

speedmusic
2 maart 2010, 18:49
Volgens mij schrijf ik toch echt GESPOTEN flame maple body.

Jasper.
2 maart 2010, 19:00
Zelf zou ik zeggen The String: http://link.marktplaats.nl/322626519
Regelmatig krijgen ze een lading Allparts Body's en nekken binnen en de prijs is meer dan uitstekend (€85 voor een onbehandelde nek en 125 voor een gespoten flame maple body)

Die 125 geld voor een gespoten nek, niet voor een body.

SRV2000
2 maart 2010, 19:04
Volgens mij schrijf ik toch echt GESPOTEN flame maple body.

Volgens mij staat dit er duidelijk vermeld : Ook nog twee zwartgelakte allparts USA bodies: 1X tele zwart en 1X strat zwart gelakt voor 175 euro.

dus ik weet niet hoe jij bij gespoten flame body`s komt

speedmusic
2 maart 2010, 19:46
Ben je een smiley vergeten en trick je mij op het verschil tussen gespoten en gelakte, of op het prijsverschil van €50,--?
Ik heb inderdaad niet naar zijn huidige prijzen gekeken, maandje of twee geleden heb ik een pracht van een Tele Allpartsbody bij hem gekocht, deze was flame maple in green burst gespoten.

Heb het even nagekeken, de prijs welke ik heb betaald was €95,-- voor de body en €125,-- voor een maple neck.
Zijn voorraad wisselt continu wat hij vandaag niet heeft is misschien morgen weer binnen.

SRV2000
2 maart 2010, 19:53
Ben je een smiley vergeten en trick je mij op het verschil tussen gespoten en gelakte, of op het prijsverschil van €50,--?
Ik heb inderdaad niet naar zijn huidige prijzen gekeken, maandje of twee geleden heb ik een pracht van een Tele Allpartsbody bij hem gekocht, deze was flame maple in green burst gespoten.

Heb het even nagekeken, de prijs welke ik heb betaald was €95,-- voor de body en €125,-- voor een maple neck.
Zijn voorraad wisselt continu wat hij vandaag niet heeft is misschien morgen weer binnen.


Nee ik trick niemand zo ben ik niet :) <- Hier de vergeten smiley.

Maar zoals de verkoper al aangeeft op zijn advertentie is er met elk product wel een fabrieks foutje te vinden, kon je ook wat op die van jou aanmerken?
en hoe weet je zeker dat het hier om allparts onderdelen gaat ?

speedmusic
2 maart 2010, 20:21
:)
Alle parts welke ik heb gekocht waren volledig voorzien van de mij bekende allparts kenmerken, ik heb ook geen reden om te twijfelen aan de goede bedoelingen van the String.

Mijn neck heeft wat extra donkere strepen in het hout, zelf vind ik dat heel mooi maar misschien dat dit de reden van de lage prijs.

Waarom ik denk dat mijn body een koopje was, misschien dat de kleur wat minder courant was (donker groen), maar ik heb niets anders kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik de meest linkse body er bij genomen en de allparts body verkocht weer verkocht, de neck ga ik wel gebruiken:
http://lh6.ggpht.com/_vC6kAz2Bysg/S4PBWSZ5-LI/AAAAAAAAAks/A9r7xuG6Cio/s720/DSC6376.jpg

guitarkid
2 maart 2010, 21:02
Ben je een smiley vergeten en trick je mij op het verschil tussen gespoten en gelakte, of op het prijsverschil van €50,--?
Ik heb inderdaad niet naar zijn huidige prijzen gekeken, maandje of twee geleden heb ik een pracht van een Tele Allpartsbody bij hem gekocht, deze was flame maple in green burst gespoten.

Heb het even nagekeken, de prijs welke ik heb betaald was €95,-- voor de body en €125,-- voor een maple neck.
Zijn voorraad wisselt continu wat hij vandaag niet heeft is misschien morgen weer binnen.

Je verwijst in je post toch naar een advertentie waar de prijzen die SRV noemt in staan? Dan moet je het toch niet raar vinden dat hij dan (zonder smiley) geheel terecht zo reageert. Hoezo, "trick jij mij"...?? En een prijsverschil van 50 euro kan voor de TS wel heel wat uitmaken, gezien het feit dat hij een betaalbare body zoekt, level Squier o.i.d.
Overigens, verdraaid mooie bodies voor niet te veel, dat ben ik met je eens !!!

Gr. C.

Custom86
2 maart 2010, 21:15
Je verwijst in je post toch naar een advertentie waar de prijzen die SRV noemt in staan? Dan moet je het toch niet raar vinden dat hij dan (zonder smiley) geheel terecht zo reageert. Hoezo, "trick jij mij"...?? En een prijsverschil van 50 euro kan voor de TS wel heel wat uitmaken, gezien het feit dat hij een betaalbare body zoekt, level Squier o.i.d.
Overigens, verdraaid mooie bodies voor niet te veel, dat ben ik met je eens !!!

Gr. C.

Mee eens ik zou dan ook zonder smiley reageren, daar zit wel degelijk verschil in.

snaarplukker
2 maart 2010, 23:49
Ik heb even bij allparts nederland gekeken. ( zitten idd leuke body`s bij ) dank daarvoor. maar 324,- Euro is niet niks :S

Daar heb je minimaal 2 komplete Squier's voor.;)

speedmusic
3 maart 2010, 08:17
@ GC, kom jij even aan zetten met een pot mosterd na de maaltijd.

Zoals SRV en ik ons misverstand al uit de wereld hebben geholpen, maar nu even voor jou/jullie (Custom komt er nog eens overheen):
Het door mij veronderstelde "tricken" sloeg op het verschil tussen gespoten en gelakt.

(Even te vroeg in de morgen voor me, nog geen koffie gehad en dan bemoeienissen lezen van derden over een misverstand wat al is opgelost, sorry :makeup:)

Zoals gezegd die advertentie van hem wijzigt per dag/week/maand, ik heb maar €95,-- voor de body dus dat verschil is zelfs nog meer.
Gewoon een kwestie van goed zijn advertenties in de gaten houden en misschien een belletje, zijn voorraad wijzigt regelmatig.
Om een goede prijs bij hem te krijgen heb ik het idee dat een contante betaling voor hem wel eens interessanter kan zijn dan een pin/bank betaling.

ps: om een ander potentieel misverstand uit de weg te ruimen, op de door mij geplaatste foto staan geen Allparts body maar een zelfbouw/assemblage projectje voor mezelf welke ik samen met een kennis van me ben opgestart (mahonie body/maple top)

guitarkid
3 maart 2010, 11:00
@ GC, kom jij even aan zetten met een pot mosterd na de maaltijd.

Zoals SRV en ik ons misverstand al uit de wereld hebben geholpen, maar nu even voor jou/jullie (Custom komt er nog eens overheen):
Het door mij veronderstelde "tricken" sloeg op het verschil tussen gespoten en gelakt.

(Even te vroeg in de morgen voor me, nog geen koffie gehad en dan bemoeienissen lezen van derden over een misverstand wat al is opgelost, sorry :makeup:)

Zoals gezegd die advertentie van hem wijzigt per dag/week/maand, ik heb maar €95,-- voor de body dus dat verschil is zelfs nog meer.
Gewoon een kwestie van goed zijn advertenties in de gaten houden en misschien een belletje, zijn voorraad wijzigt regelmatig.
Om een goede prijs bij hem te krijgen heb ik het idee dat een contante betaling voor hem wel eens interessanter kan zijn dan een pin/bank betaling.

ps: om een ander potentieel misverstand uit de weg te ruimen, op de door mij geplaatste foto staan geen Allparts body maar een zelfbouw/assemblage projectje voor mezelf welke ik samen met een kennis van me ben opgestart (mahonie body/maple top)

Hallo Speedmusic.

't Is me nog niet helemaal duidelijk, maar dat maakt niet uit en ligt ongetwijfeld aan mij... :makeup:
Feit is dat ze bij de String af en toe interessante aanbiedingen hebben en dat het derhalve slim is om die site af en toe te bezoeken, zoals jij terecht aangeeft.
Waar komen die bodies op jouw foto dan wel vandaan? Ze zien er erg goed uit
en ik zoek eigenlijk ook nog iets voor een project met o.a. een AllParts hals die ik nog heb...

P.S. die opmerking over de mosterd was neem ik aan voor mij bestemd, dus @GK i.p.v. @GC
Mag ik je dan bij deze een lekker toetje en een kopje koffie aanbieden? ;)

Gr. C.

speedmusic
3 maart 2010, 12:15
Uiteraard, koffie kan ik nooit genoeg van binnen krijgen
gc gk, ach het was iets te vroeg voor mij zullen we maar zeggen.

Mijn body's zijn onderweg vanuit de states, deze heb ik laten maken door een kennis van me die van oorsprong houten beelden maakt en er afentoe een tele bij doet. Ze zijn uitgevoerd met een bellycut, backrouting, 1vol/1switch.

RS-Rik
3 maart 2010, 13:27
Texas and tweed


Catalogus 6 euro

Hendriks
3 maart 2010, 13:34
Texas and tweed


Catalogus 6 euro

Dat is dan jammer , alle winkels hebben een online shop , ga je geen €6 betalen voor een catalogus. Gemiste kans.

SRV2000
3 maart 2010, 13:51
Dat is dan jammer , alle winkels hebben een online shop , ga je geen €6 betalen voor een catalogus. Gemiste kans.

Nauw weet ik wel alle kwaliteit is naar zijn prijs.
Maar ik hoef geen hout met een gouden randje.
Kortom er zijn dus geen goedkope sunburst body`s nieuw op de markt en kom je al gauw in de grote namen terecht.

guitarkid
3 maart 2010, 14:16
Texas and tweed
Catalogus 6 euro


Dat is dan jammer , alle winkels hebben een online shop , ga je geen €6 betalen voor een catalogus. Gemiste kans.

Hallo Hendriks.

Texas & Tweed is een prima adres en met een eigenaar (Hennie van Ochten) met hart voor de zaak. Bovendien met een zeer sympathieke prijsstelling.
Ik heb die catalogus in huis en die 6 euro al lang terugverdiend. ;)
Ben daar gewoon klant en heb geen aandelen of wat dan ook, hoor!
Bovendien bladert het zo lekker in zo'n catalogus. Ik mag ook graag in die van Music Store en Musik Produktiv (die heb ik vanaf 1981) lezen...

Gr. C.

Hendriks
3 maart 2010, 14:51
Hallo Hendriks.

Texas & Tweed is een prima adres en met een eigenaar (Hennie van Ochten) met hart voor de zaak. Bovendien met een zeer sympathieke prijsstelling.
Ik heb die catalogus in huis en die 6 euro al lang terugverdiend. ;)
Ben daar gewoon klant en heb geen aandelen of wat dan ook, hoor!
Bovendien bladert het zo lekker in zo'n catalogus. Ik mag ook graag in die van Music Store en Musik Produktiv (die heb ik vanaf 1981) lezen...

Gr. C.

Ik geloof best dat het een prima adres is , ik heb toch wat voorkeur voor online bestellen , ik krijg ieder jaar ook van diverse winkels een vette catalogus , maar je ziet daarin niet direct of er nieuwe producten zijn bv of aanbiedingen .
Het liefst koop ik overigens op ebay , scheelt al gauw 25-40% . Ik bv Allparts bodies en halzen bij een dealer op ebay , deze wil je ook nog wel eens matsen , ik betaal hier voor nieuw spul hetzelfde (incl tax) als dan dat ik zou kopen bij de String.

Hendriks
3 maart 2010, 14:52
Nauw weet ik wel alle kwaliteit is naar zijn prijs.
Maar ik hoef geen hout met een gouden randje.
Kortom er zijn dus geen goedkope sunburst body`s nieuw op de markt en kom je al gauw in de grote namen terecht.

Wat is goedkoop ? €100 , 200, 75?

SRV2000
3 maart 2010, 15:06
Wat is goedkoop ? €100 , 200, 75?

Nauw 100 a 150 Euro vind ik nog redelijk

guitarkid
3 maart 2010, 15:18
Ik geloof best dat het een prima adres is , ik heb toch wat voorkeur voor online bestellen , ik krijg ieder jaar ook van diverse winkels een vette catalogus , maar je ziet daarin niet direct of er nieuwe producten zijn bv of aanbiedingen .
Het liefst koop ik overigens op ebay , scheelt al gauw 25-40% . Ik bv Allparts bodies en halzen bij een dealer op ebay , deze wil je ook nog wel eens matsen , ik betaal hier voor nieuw spul hetzelfde (incl tax) als dan dat ik zou kopen bij de String.

Ik bestel ook het meeste online, hoor. Maar T&T is wel een leuk adres, maar zonder website, da's waar.... ;)

Gr. C.

Hendriks
3 maart 2010, 15:24
Nauw 100 a 150 Euro vind ik nog redelijk

Voor 100-150 is er plenty te koop , Mighy might, Eden , 2dehands Fender , axesrus.

tidalwave_sideburns
3 maart 2010, 15:28
Via deze site kan je goedkoop aan een body komen:

http://www.gitarre-bestellen.de/Korpus-Bodys?XTCsid=cf7308c1e782e6314616713f7ee12280

Misschien wil je ook wel een flying v met een slang erop, :D

http://www.gitarre-bestellen.de/products/Korpus-Bodys/handgeschnitzter-Flying-V-Rohbody-Mahagoni.html

SRV2000
3 maart 2010, 16:14
Via deze site kan je goedkoop aan een body komen:

http://www.gitarre-bestellen.de/Korpus-Bodys?XTCsid=cf7308c1e782e6314616713f7ee12280

Misschien wil je ook wel een flying v met een slang erop, :D

http://www.gitarre-bestellen.de/products/Korpus-Bodys/handgeschnitzter-Flying-V-Rohbody-Mahagoni.html

Ja kijk dit zijn nauw nog eens leuke prijsjes. ik denk dat je dan met verzendkosten en 19% btw ongeveer rond de 75 a 80 euro zit.
Maar kun je trouwens ook bij dit bedrijf betalen met je bankpas via Ideal ofzo?
Helaas hebben ze geen sunburst op de site:S

Hendriks
3 maart 2010, 16:24
Ja kijk dit zijn nauw nog eens leuke prijsjes. ik denk dat je dan met verzendkosten en 19% btw ongeveer rond de 75 a 80 euro zit.
Maar kun je trouwens ook bij dit bedrijf betalen met je bankpas via Ideal ofzo?
Helaas hebben ze geen sunburst op de site:S

19% btw? lijkt mij niet.

Xtrme
3 maart 2010, 17:02
http://www.guitarsupplies.nl/data/articles/images/b_940.jpg

99,= bij: http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=strat_reg_-style-body-korina-flamed-3-tone&action=article&group_id=20000010&aid=940&lang=NL

Ze hebben nog wat meer sunbursts, maar die zijn dan wel meteen weer twee keer zo duur.

Voordeel: Nederlandse site
Nadeel: levertijd is even informeren.

SRV2000
3 maart 2010, 17:03
19% btw? lijkt mij niet.

nee zag net dat het bij de prijs inzat.
kortom alleen verzendkosten dus.
maar heb geen mastercard alleen maar een rabo pin :)

guitarkid
3 maart 2010, 17:56
http://www.guitarsupplies.nl/data/articles/images/b_940.jpg

99,= bij: http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=strat_reg_-style-body-korina-flamed-3-tone&action=article&group_id=20000010&aid=940&lang=NL

Ze hebben nog wat meer sunbursts, maar die zijn dan wel meteen weer twee keer zo duur.

Voordeel: Nederlandse site
Nadeel: levertijd is even informeren.


Tataaaa...!!!
Sunburst, net prijsje, korina flamed. Kortom, dat wordt bouwen, ACDC..! ;)

Gr. C.

Orgasmocaster
3 maart 2010, 19:04
ik will niet negatief doen ofzo, maar wat zij korina noemen is geen korina...

check this, dit is volgens hen ook korina, maar lijkt er niet op:

http://www.guitarsupplies.nl/data/articles/images/b_922.jpg