PDA

View Full Version : Squier body goed genoeg?



Custom86
2 maart 2010, 17:15
Hallo gitaarbouwers,

Na een aantal projectjes te hebben gebouwd heb ik nog vele onderdelen over.
waaronder Rockinger neck en 2 setje pick ups ( Fender customshop 69`PU & Fender 57/62 PU )
Nu heb ik vele body`s door de handen gehad o.a rockinger allparts enz enz.
Maar ik hoor steeds vaker: waarom gebruik je geen Squier body?

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit op een Squier gespeeld.
Maar ze moeten goede body`s hebben.
graag zou ik jullie meningen hier over willen hebben.

SRV2000
2 maart 2010, 17:38
Hallo gitaarbouwers,

Na een aantal projectjes te hebben gebouwd heb ik nog vele onderdelen over.
waaronder Rockinger neck en 2 setje pick ups ( Fender customshop 69`PU & Fender 57/62 PU )
Nu heb ik vele body`s door de handen gehad o.a rockinger allparts enz enz.
Maar ik hoor steeds vaker: waarom gebruik je geen Squier body?

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit op een Squier gespeeld.
Maar ze moeten goede body`s hebben.
graag zou ik jullie meningen hier over willen hebben.

Ja heb ik ook al eens over nagedacht.
Ik zit al een tijdje te gassen op een goede squier sunburst body.
Nauw staat er hier een daar wel eens wat op MP. ( maar die zien er niet zo fijn meer uit )
Kun je hier in nederland ook ergens nieuwe squier body kopen.
want op een hele gitaar te kopen alleen voor de body is ook een beetje te gek

no 1 hops
2 maart 2010, 17:52
persoonlijk ben ik al lang af van de mythe dat alleen dure gitaren goede sound leveren.
heb een prachtige vintage white squier gehad met een paar bill lawrence keystone pickups en het was een quack monster.

hout is een natuur product en per plank van dezelfde boom kan een body anders klinken.
dus ik zou zeggen
gewoon doen ;-)

Cocobolo
2 maart 2010, 18:00
waarom maak je niet zelf de body? Je hebt de hals al (waar de meeste mensen tegen aan hikken om zelf te bouwen), en een body maken is echt niet zo moeilijk, enorm leuk om te doen en geeft natuurlijk geweldig veel voldoening als het af is :)

Kakihara
2 maart 2010, 18:05
Squier heeft ook multiplex-bodies gemaakt, dat hoeft niet per sé slecht te zijn, ik ken zulke gitaren die meer dan behoorlijk klinken. Wel een beetje opletten als je dat niet wilt.
Nieuwe squier-bodies worden bij mijn weten niet verkocht, dus dat wordt een 2dehandsje (op e-bay komen ze wel zo goed als nieuw voorbij). Andere mogelijkheid is kijken tussen het assortiment van bodies op tonefactory.nl en guitarsupplies.nl. Kan je ook meteen vragen of die Rockinger neck past op de bodies die zij hebben.

Puerco
2 maart 2010, 18:37
Squier heeft verschillende modellen, de goedkoopste bullet is best troep, daarna komt de affinity en die is iets beter en daarboven de andere series en daar kunnen hele redelijke tot geweldige gitaren tussen zitten vooral de oudere series uit usa en japan.
Volgens mij heeft de strat van de heer Chris Winsemius ook een Squier body (onder voorbehoud, ik weet het niet meer 100% zeker) en als het voor Chris goed genoeg is dan haal ik er ook mijn neus niet voor op hoor.

SRV2000
2 maart 2010, 18:56
Squier heeft verschillende modellen, de goedkoopste bullet is best troep, daarna komt de affinity en die is iets beter en daarboven de andere series en daar kunnen hele redelijke tot geweldige gitaren tussen zitten vooral de oudere series uit usa en japan.
Volgens mij heeft de strat van de heer Chris Winsemius ook een Squier body (onder voorbehoud, ik weet het niet meer 100% zeker) en als het voor Chris goed genoeg is dan haal ik er ook mijn neus niet voor op hoor.


Ja ik heb ook al eens een sunburst strat voor mijn neefje gemaakt.
Hij is 14 jaar en helemaal gek van john mayer.
Als ik een nieuwe sunburst body wou ben je al gedwongen om er 250 euro voor te betalen.
Voor een kadotje mij net iets te duur.

Custom86
2 maart 2010, 19:36
Ja ik heb ook al eens een sunburst strat voor mijn neefje gemaakt.
Hij is 14 jaar en helemaal gek van john mayer.
Als ik een nieuwe sunburst body wou ben je al gedwongen om er 250 euro voor te betalen.
Voor een kadotje mij net iets te duur.



Het is niet dat ik mij helemaal blind staar op een Squier body maar ik kijk puur naar het prijs kwaliteit.
Ik heb zelf al een aantal body`s gemaakt, maar sunburst finish is niet echt makkelijk moet ik zeggen,
Ik ben er van overtuigd dat niet alleen de body afhankelijk is voor je hele gitaar.
Ik heb vorigeweek een SX Vintage collor white body gebruikt. allparts neckje opgezet en Fender customshop 69 er in gezet. pots verwisseld. en hij klinkt gewoon super !!!
Maar neem bijv: allparts nederland, daar betaal je voor een 2 tone sunburst body 324,- euro.
Dat is gewoon niet leuk meer om een projectje te starten.
kortom ik ben opzoek naar nieuwe sunburst body`s voor een aangenaam prijsje

jan jansen
2 maart 2010, 21:22
Dat is gewoon niet leuk meer om een projectje te starten.
kortom ik ben opzoek naar nieuwe sunburst body`s voor een aangenaam prijsje[/QUOTE]

Dan moet je eens goed op ebay rondsnuffelen.Vorig jaar een body gekocht in duitsland voor 9 euro...:rockon:plus 19 euro verzendkosten.De aanbieder had de verf erafgehaald en stoote toen op een of andere harde laag die ie er niet af kreeg...hahaha...binnen een uur had ik een mooi stuk hout er onder vandaan..en nu lijkt ie dus sprekend op de groene telecaster van een bekende gitarist....oftewel goed rondkijken en zoeken...:rockon::rockon:

oigun
2 maart 2010, 21:27
check gfs
http://store.guitarfetish.com/ststbo2.html