PDA

View Full Version : H&K... goede deal ??



Exitinside
2 maart 2010, 16:43
Hallo mensen,

Ik heb vandaag mijn marshall jmp-1 en marshall 20/20 geruild tegen een H&K switchblade 100 watt top. ( met gesloten beurs )

Denk dat het wel een goede deal is geweest toch ??

Harry
2 maart 2010, 16:53
vind je het zelf een goede deal? Ja?




Dan is het ook een goede deal.

macwilliams
2 maart 2010, 17:45
Ik sluit me bij Harry aan. :ok:

Il_Falco
2 maart 2010, 17:53
Met een high-end H&K kan je zowiezo niets verkeerd doen. (maar of de verhouding prijs-kwaliteit heb beste is, laat ik aan anderen over :soinnocent:)

Maar inderdaad, als jij het een goede ruil vindt, en je mist niets van je vorige sound, dan heb je een goede zaak gedaan! :ok:

(voorlopig toch...)

espex87
2 maart 2010, 18:42
Lijkt mij een goede deal. Wil ooit wel eens verdiepen in H&K. Klinkt verdomd goed als je de soundsamples op de site beluisterd allemaal.

Wel zeer netjes gedaan van H&K, qua soundsamples op de site. Waren er maar meer die dat fatsoenlijk in orde hadden...

budje
2 maart 2010, 19:04
vind je het zelf een goede deal? Ja?




Dan is het ook een goede deal.

Daar kan je toch verder niets aan toevoegen

Exitinside
2 maart 2010, 19:20
Vind het wel een goede deal eigenlijk.
Wil van het rack gebeuren af dus dit kwam goed uit.
Het enige wat ik mis van die marshall is dat ie op redelijk zacht volume thuis nog bruikbaar was....die H&K is over the top voor thuis.

Fireburst
2 maart 2010, 22:18
Als je de vraag had gesteld vóór de ruil, was ze relevant geweest.
Nu lijkt het wel of je je geweten wil sussen of zo...;)
Ik denk dat we daar allemaal al wel eens geweest zijn

Misery Signals
2 maart 2010, 23:03
De high end H&K's (Triamp, Duotone, Puretone) zijn inderdaad mega goed, kunnen zich zonder problemen meten met het allerbeste op de markt.

De achterop hinkende middenklassertjes Trilogy en Switchblade vind ik persoonlijk zeer matig klinken.

Toch is het geen slechte ruil. Voor een Swichblade krijg je ongeveer 900, voor een JMP en 20/20 tesamen maar een 600 of zo.

MS

Exitinside
2 maart 2010, 23:18
Als je de vraag had gesteld vóór de ruil, was ze relevant geweest.
Nu lijkt het wel of je je geweten wil sussen of zo...;)
Ik denk dat we daar allemaal al wel eens geweest zijn

hahahaha die is leuk ;)

Dank je hartelijk voor dit opbeurend berichtje :)

Exitinside
2 maart 2010, 23:22
De high end H&K's (Triamp, Duotone, Puretone) zijn inderdaad mega goed, kunnen zich zonder problemen meten met het allerbeste op de markt.

De achterop hinkende middenklassertjes Trilogy en Switchblade vind ik persoonlijk zeer matig klinken.

Toch is het geen slechte ruil. Voor een Swichblade krijg je ongeveer 900, voor een JMP en 20/20 tesamen maar een 600 of zo.

MS

Kijk dit hier heb ik wat aan ...tnx ;)

minoin
3 maart 2010, 10:36
Ik vind het een goeie deal, die H&K's zijn naar mijn mening underrated. Ik heb zelf de Trilogy gehad en die vond ik fantastisch klinken. Een prachtig clean, een hele dikke scheur en alles ertussen. Ik heb die Switchblade alleen op huiskamer niveau getest en vond die ook wel in de buurt komen, goeie amp! Ik weet niet wat hij in een bandsituatie brengt, sommigen schijnen hem iets te kil/transistor te vinden.

Veel plezier ermee iig!

Exitinside
3 maart 2010, 10:46
Ik weet niet wat hij in een bandsituatie brengt, sommigen schijnen hem iets te kil/transistor te vinden.

Veel plezier ermee iig!

Tis volledig buizen.........alleen zitten er effecten op en is de hele versterker in te programmeren...

Van Dattum
3 maart 2010, 10:52
Een Switchblade op oorlogssterkte gaat als een malle! Dat is ook de reden dat ik de mijne heb weggedaan. Na mijn afscheid van het bandje hoefde ik in de huiskamer alleen maar naar de aan/uit-schakelaar te kijken en de ruiten rammelden al in de sponningen.........
:blast:

Ik was meer dan tevreden over het geluid, mooi vol clean en overdrives varierend van los en smerig tot superstrakke high gain! Ik zou willen dat H&K een low power versie zou uitbrengen....

minoin
3 maart 2010, 18:21
Tis volledig buizen.........alleen zitten er effecten op en is de hele versterker in te programmeren...

Daar ben ik me bewust van, maar dat is geen argument dat de versterker niet kil kan klinken. De dynamiek wil er nog wel eens uitgehaald worden door toegevoegde effecten.

Misery Signals
3 maart 2010, 19:31
Ik smaak die Switchblade en die Trilogy echt niet...

MS

Exitinside
3 maart 2010, 23:07
Een Switchblade op oorlogssterkte gaat als een malle! Dat is ook de reden dat ik de mijne heb weggedaan. Na mijn afscheid van het bandje hoefde ik in de huiskamer alleen maar naar de aan/uit-schakelaar te kijken en de ruiten rammelden al in de sponningen.........
:blast:

Ik was meer dan tevreden over het geluid, mooi vol clean en overdrives varierend van los en smerig tot superstrakke high gain! Ik zou willen dat H&K een low power versie zou uitbrengen....

Ja dat klopt...dat ding gaat wel heel erg hard.....denk dat ik 2 eindtrapbuizen eruit haal, zodat ie op halfvermogen kan . ( heb gelezen dat dat kan als je de 2 buitenste of 2 binnenste buizen eruit haalt)

Exitinside
3 maart 2010, 23:12
Daar ben ik me bewust van, maar dat is geen argument dat de versterker niet kil kan klinken. De dynamiek wil er nog wel eens uitgehaald worden door toegevoegde effecten.

Weet niet of dat zo is....heb em nog niet goed kunnen uittesten op hoog volume....;) ben bang dat de fundering van mijn huis het begeeft :)

minoin
3 maart 2010, 23:19
Weet niet of dat zo is....heb em nog niet goed kunnen uittesten op hoog volume....;) ben bang dat de fundering van mijn huis het begeeft :)

I know, die Trilogy van mij ging ook altijd zo belachelijk hard. Maar dat deed hij wel met overtuiging! In tegenstelling tot MS vind ik de H&K's erg goed klinken, ondanks dat ik verliefd ben op mijn Boogie rig. Twee eindbuizen eruit halen, gaat misschien niet genoeg schelen trouwens. Dan gaat het nog loeihard en breekt het clean kanaal sneller op, maar de moeite van het proberen waard.

Remork1970
3 maart 2010, 23:24
En de impedantie van je speakeruitgangen verandert als je er 2 eindbuizen uittrekt.
Hou daar effe rekening mee!
Weet alleen niet of het nou verdubbelt of halveert.

Exitinside
3 maart 2010, 23:28
En de impedantie van je speakeruitgangen verandert als je er 2 eindbuizen uittrekt.
Hou daar effe rekening mee!
Weet alleen niet of het nou verdubbelt of halveert.

Ow, das minder....heb ik niets over gelezen.

Van Dattum
4 maart 2010, 09:24
Ow, das minder....heb ik niets over gelezen.

Nah... is niet ingewikkeld, gewoon de speakerplug van het 8 ohm in het 4 ohm gaatje steken. Of was het nou 16 ohm....?:???: