PDA

View Full Version : Folreden strat



BluesTone
2 maart 2010, 16:16
Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of jullie wel eens hebben gehoord van het (relatief) nieuwe merk Folreden, gemaakt door Wim Nederlof uit Delft.

Ik heb er pas een gekocht, een mooie witte strat (met meegespoten kop) en Danelectro lipstick elementen (Charley strat-achtig). Dit ding klinkt werkelijk als een dijk (geen dyke :D). Klank is natuurlijk erg persoonlijk maar ik ben echt onder de indruk! Daarnaast zijn de prijzen heel erg schappelijk (ik kocht 'm voor €1200,-- nieuw, met koffer). Zelf vindt ik dit niet veel geld voor een handgebouwde gitaar! Erg vriendelijke behandeling en gunt je graag een kijkje in zijn werkplaats(je). Waarschijnlijk gaat Jan Morien gitaren in Delft optreden als dealer.

Ben erg benieuwd naar de reakties, maar wat mij betreft een aanrader!

SRV2000
2 maart 2010, 16:22
Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of jullie wel eens hebben gehoord van het (relatief) nieuwe merk Folreden, gemaakt door Wim Nederlof uit Delft.

Ik heb er pas een gekocht, een mooie witte strat (met meegespoten kop) en Danelectro lipstick elementen (Charley strat-achtig). Dit ding klinkt werkelijk als een dijk (geen dyke :D). Klank is natuurlijk erg persoonlijk maar ik ben echt onder de indruk! Daarnaast zijn de prijzen heel erg schappelijk (ik kocht 'm voor €1200,-- nieuw, met koffer). Zelf vindt ik dit niet veel geld voor een handgebouwde gitaar! Erg vriendelijke behandeling en gunt je graag een kijkje in zijn werkplaats(je). Waarschijnlijk gaat Jan Morien gitaren in Delft optreden als dealer.

Ben erg benieuwd naar de reakties, maar wat mij betreft een aanrader!


Foto`s ??? Daar maak je vrienden mee (houden wij immers van ;) )

speedmusic
2 maart 2010, 16:25
beetje google, hopelijk zijn ze bouw skills betere dan zijn marketing skills.
Omdat er niets over te vinden is, sluit ik mij aan bij de SRV man foto's :cheerup::cheerup:

McVenco
2 maart 2010, 16:41
Ik ruik ingeblikt vlees. Hoe heet het ook alweer? Niet Smac, maar de Engelse versie....






:makeup:

Dweezman
2 maart 2010, 17:07
zolang het ingeblikt zit, ruik ik niks. Maar ik ZIE ook niks.

speedmusic
2 maart 2010, 17:16
Je bedoelt toch niet dat berichtje kenmerken vertoond met:
http://behrrake.files.wordpress.com/2008/03/spam-big-1.jpg

SRV2000
2 maart 2010, 17:20
Je bedoelt toch niet dat berichtje kenmerken vertoond met:
http://behrrake.files.wordpress.com/2008/03/spam-big-1.jpg

Hij is goed :D
Maar zolang hij geen sites vermeld en zijn eigen strat op de fot zet, zie ik er geen spam in.

maar FOTO`S willen we zien.

Rick trodat
2 maart 2010, 17:37
Ik hoop inderdaad dat dit niet weer zo'n spam topic is. Maar t werkt wel, ik ben gaan kijken naar de website.

SRV2000
3 maart 2010, 14:01
Ik hoop inderdaad dat dit niet weer zo'n spam topic is. Maar t werkt wel, ik ben gaan kijken naar de website.

Nauw ook leuk beetje lekker maken, en niets zien laten :makeup:

rijsberman
3 maart 2010, 14:31
Ik ruik ingeblikt vlees. Hoe heet het ook alweer? Niet Smac, maar de Engelse versie....






:makeup:
Dit?
http://www.buygracefoods.com/images/products/cornedbeef300.jpg

BluesTone
3 maart 2010, 16:16
Ik zal van het weekend pogen een paar mooie foto's te maken!

Lex81
26 april 2016, 14:09
Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of jullie wel eens hebben gehoord van het (relatief) nieuwe merk Folreden, gemaakt door Wim Nederlof uit Delft.

Ik heb er pas een gekocht, een mooie witte strat (met meegespoten kop) en Danelectro lipstick elementen (Charley strat-achtig). Dit ding klinkt werkelijk als een dijk (geen dyke :D). Klank is natuurlijk erg persoonlijk maar ik ben echt onder de indruk! Daarnaast zijn de prijzen heel erg schappelijk (ik kocht 'm voor €1200,-- nieuw, met koffer). Zelf vindt ik dit niet veel geld voor een handgebouwde gitaar! Erg vriendelijke behandeling en gunt je graag een kijkje in zijn werkplaats(je). Waarschijnlijk gaat Jan Morien gitaren in Delft optreden als dealer.

Ben erg benieuwd naar de reakties, maar wat mij betreft een aanrader!

Mijn ervaring met Folreden is helaas dat, zolang je geen beroemde gitarist ben (en dus ook geen publicatie oplevert), dat Folreden niet eens op je (aanvraag) reageert.

Hierdoor verwacht ik ook niet echt veel van Folreden mbt garantie of eventuele vragen..


Kortom, mijn advies zou zijn: ga voor een ander merk, welke wel service biedt!
Je weet immers maar nooit wanneer je de garantie/service nodig heb.

D3nnis
26 april 2016, 14:15
Mijn ervaring met Folreden is helaas dat, zolang je geen beroemde gitarist ben (en dus ook geen publicatie oplevert), dat Folreden niet eens op je (aanvraag) reageert.

Dat is nuttige info!

Ik vraag me alleen af hoe het je gelukt is zo'n 6 jaar oud topic uit de beerput van dit forum te trekken :D

Lex81
26 april 2016, 14:22
Dat is nuttige info!

Ik vraag me alleen af hoe het je gelukt is zo'n 6 jaar oud topic uit de beerput van dit forum te trekken :D

Hoi

Bovengenoemde ervaring heb ik de afgelopen tijd helaas opgedaan met Folreden.
Vandaar dat ik dacht: maar even de ervaringen delen met de anderen hier op het forum..

Tabula Rasa
26 april 2016, 15:53
Ik neem ook geen aanvragen in behandeling behalve die van Hendrix, Stevie Ray Vaughan en sinds kort ook Prince.

Erg succesvol ben ik ook nog niet geworden helaas.

fred dons
26 april 2016, 15:56
oh, ok, ik vroeg me al af waarom je niet Meer op mijn e-mails reageert
:D

Tabula Rasa
26 april 2016, 16:29
Ja, het moet ook wel een beetje passen binnen de collectie van de klant hè. Tussen allemaal rommel zou ik ze niet willen hebben.

harrie-beton
26 april 2016, 16:48
Ik heb inderdaad ook eens keer offerte laten maken voor linkshandig en heeft mijn opdracht geweigerd.

Da Vinci
26 april 2016, 17:06
Als ik zo eens op z'n Facebook kijkt heeft hij alleen 2 van de 3 J's als klant. Of je dan selectief bent of juist niet laat ik even in het midden.

Pepe
26 april 2016, 17:46
Tis een rare boel hoor. Je mag eerst geld overmaken en dan brengt de postbode na 4 weken een pakketje. :crazyhappy:
Dat is best sneldrogende verf.

D3nnis
26 april 2016, 17:55
Bovengenoemde ervaring heb ik de afgelopen tijd helaas opgedaan met Folreden.
Vandaar dat ik dacht: maar even de ervaringen delen met de anderen hier op het forum..

Helemaal super, dit soort ervaringen is altijd fijn om op voorhand te weten!


Ik heb inderdaad ook eens keer offerte laten maken voor linkshandig en heeft mijn opdracht geweigerd.

Heeft ie er ook bij vermeld waarom?

Ik vind dat een bouwer best iets mag weigeren, als een klant iets wenst wat technisch niet verantwoord is oid.
Ik denk niet dat dat in dit geval aan de hand was, maar ben toch benieuwd!

Tabula Rasa
26 april 2016, 18:39
Links of rechtshandig bouwen.maakt geen verschil, tenzij je met prefab halzen en bodies werkt.

Da Vinci
26 april 2016, 18:40
Ik kan me niet indenken waarom ik een linkshandige gitaar zou willen.

the sure thing
26 april 2016, 19:25
Links of rechtshandig bouwen.maakt geen verschil, tenzij je met prefab halzen en bodies werkt.

Precies. Een andere reden is er niet

alias
26 april 2016, 19:25
Ik kan me niet indenken waarom ik een linkshandige gitaar zou willen.Nieuwe uitdaging misschien?