PDA

View Full Version : Adapter/voeding vraagje omtrent Radial Switchbone



AART
2 maart 2010, 14:50
Hoi tapdansers,

Ik ben niet zo'n pedalenman over het algemeen en heb er dus redelijk de ballen verstand van, helemaal wanneer het aankomt op de voeding van pedalen. Nu zit ik met het volgende:

Ik heb een Radial Switchbone gekocht, alleen zonder adapter. Nu zijn de voedingseisen van het apparaat als volgt: 15VDC 400mA, center pole positive.
In de handleiding van het apparaat stond dat je enkel de originele Radial adapter moet gebruiken, maar dat ding is 60 euro. Ik vraag me dus af of het niet met een andere adapter kan.

De FAQ heeft me ietwat inzicht gegeven: let op center pole positive en op de filtering. Aantal mA moet gewoon groter zijn dan 400 lijkt me?

Voldoet in dit geval deze adapter van Conrad?: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=511180

Of niet, waarom en wat moet ik dan wel hebben? Of is er nog een betere optie die ik over het hoofd zie?

Alvast dank.

driftkop
2 maart 2010, 16:12
Die Conrad zou het moeten doen.

AART
2 maart 2010, 16:14
Die Conrad zou het moeten doen.

En hoe zit dat met die filtering dan waar de FAQ over spreekt? Krijg ik geen brom met die adapter van Conrad?

driftkop
2 maart 2010, 16:45
Wat staat er over filtering in de FAQ behalve dat je er op moet letten?

edit: Ik zie hier (http://accessories.musiciansfriend.com/product/Radial-Tonebone-15V-DC-Power-Supply?sku=152002&src=3WFRWXX&ZYXSEM=0&CAWELAID=66754909) trouwens een adapter voor $20, toch een stuk minder dan 60 euro. Maar goed die is voor 120V ;)

AART
2 maart 2010, 17:20
Ja, dat is zonde idd, ze zijn hier pokkeduur. In the UK zijn ze best betaalbaar maar die bedrijven vragen veel verzendkosten.

Ik bedacht me trouwens dat die uit mijn originele post een te kleine stekker heeft. Deze: http://shop.conrad.nl/energie/netvoedingenstekkernetvoedingen/stekker-schakelnetvoedingen-vaste-spann/510909.html# lijkt me dan een stuk beter met 5 opties, maar misschien wel allemaal te klein...

Staat ook niet bij of ie center pole positive is.:???:

Ik haal die eerste adapter wel en zoek overgangsstekkers oid.

iWishmaster
2 maart 2010, 17:31
Omvorm stekkertjes zou ik niet aan beginnen. Gewoon eraf knippen en de goeie eraan solderen. Ik heb ooit eens een per ongeluk een stekkertje er verkeerd om opgezet (polariteit) nadat die los was gegaan, waardoor het IC in mn zelfbouw pedaal direct in rook op ging.

driftkop
2 maart 2010, 18:14
Die eerste van Conrad heeft de plus in de center pin ("polariteit + binnen"), dus dat is wat je zoekt. En 2.1 mm is een vrij gebruikelijke afmeting voor pedalen, dus ik denk niet dat je een ander plugje nodig hebt.

AART
2 maart 2010, 23:22
Die eerste van Conrad heeft de plus in de center pin ("polariteit + binnen"), dus dat is wat je zoekt. En 2.1 mm is een vrij gebruikelijke afmeting voor pedalen, dus ik denk niet dat je een ander plugje nodig hebt.

Ah, thanks. Ik zal em bestellen. Morgen komt het pedaal binnen bij mijn ouders, dus ik zal in het weekend eens goed kijken naar wat ik nodig heb.

Bates15
3 maart 2010, 09:54
Ik heb op mijn tonebone ook een 15v geschakelde voeding zitten. paar tientjes. Nu nog de interne storing oplossen en gaan. . . .

AART
14 maart 2010, 20:39
Zo, ik heb mijn hele rack bekabeld en de groundloops aangepakt, maar de 230V adapter die ik bij conrad vandaan heb filtert niet oid, want die veroorzaakt ruis. Met de 110V adapter is het hardstikke stil en werkt het perfect, maar de goedkope conrad adapter verfucked het dus. Nu las ik dat zo'n filter ook te maken/los te kopen is, weet iemand hoe/wat/waar?

AART
19 maart 2010, 19:23
BUMP, zie vraag in de post hierboven, ik zoek nog steeds naar een filter oid...

AART
24 maart 2010, 23:57
Kabump!

Of moet ik deze vraag eens in de werkbank stellen?

iWishmaster
25 maart 2010, 09:54
Zo, ik heb mijn hele rack bekabeld en de groundloops aangepakt, maar de 230V adapter die ik bij conrad vandaan heb filtert niet oid, want die veroorzaakt ruis. Met de 110V adapter is het hardstikke stil en werkt het perfect, maar de goedkope conrad adapter verfucked het dus. Nu las ik dat zo'n filter ook te maken/los te kopen is, weet iemand hoe/wat/waar?
Ik heb nog nooit ergens gezien of gehoord dat je een losse DC-filter kunt kopen. Zelf maken kan, maar dat valt al snel onder de categorie 'aanmodderen'. Ik ben bang dat er niets anders opzit dan een fatsoenlijke adapter te kopen.