PDA

View Full Version : Een paar opmerkingen over mijn Ibanez RT 650



Wouter J
19 april 2003, 03:37
Okee, van wat ik weet was de RT (Roadstar Traditional) bedoeld als een wat traditionelere versie van de RG (Roadstar Generation) , ze hebben beide de zelfde vorm, elementen set up en 24 frets.

Ik heb jarenlang op een Strat gespeeld en mijn RT heb ik als vervanger gekocht en blijkt de veelzijdigste gitaar te zijn die ik heb.

De RT voelt heel robuust aan en heeft een voller halsprofiel dan die super platte Wizard halzen die op de RG en de S (Saber) series zitten. Maar ik heb wat puntjes van kritiek. Ik hou niet zo van die scherp hoekige vorm, ik vind ook die "Mother-of-bowlingball" slagplaat niet mooi en verder hou ik ook niet van locking tuners (goddank zit er geen Floyd Rose op een RT)

Ik zou wel graag een gitaar willen hebben met de traditionele Strat vorm maar ook met de zelfde elementen set up als die RT, en met een vaste brug (Ik heb de tremolo van mijn RT vast gezet.)

Dus ik wou weten heeft iemand ook kritiek op zijn of haar gitaar?

jorrit
21 april 2003, 20:55
hij speelt te fijn, hij is te mooi, ik kan hm niet laten staan...

waarom koop je een gitaar waar je iets niet mooi aan vind....dan koop je toch iets anders....

Anders Destium
22 april 2003, 08:56
Ik vind mijn RT650 wel mooi, alleen had ik denk ik liever de amber gehad. Door de alder body en humsplitter is hij ook 1 van mijn veelzijdigste gitaren. Ik heb de brug zelf niet vastgezet maar ik heb er geen pook op :wink:

Ik had hem veel liever gezien met stoptail, ik heb nog even overwogen er 1 te laten opzetten, het probleem is de cavity waardoor het absoluut niet mooier zou worden...

Ik vond mijn matzwarte S-520 een beetje een saaie kleur hebben na verloop, die heb ik wat opgeleukt met een metallic deep purple vlekkenpatroon.

Verdere opmerkingen hebben meer met het veranderen elementen te maken, en daar kan de gitaar niets aan doen :wink:

Mithrandir
22 april 2003, 09:09
Eindelijk kan ik mijn ei eens kwijt, ik ben vreselijk opgelicht door ene R. Kill met een tweederangs Gibson SG-X. Ten eerste hij is zwart en in de advertentie stond toch echt dat ie zuurstokroze met blauwe hardware zou zijn, hij heeft maar 1 bagger element (zo'n schijt Gibson 500T). Hij garandeerde me dat ik er beter door zou kunnen spelen, nou ik weet niet of je wel eens wat van me gehoord hebt, maar het is echt huilen met de pet op. Daarbij zitten er ook nog eens krassen en butsen in, is de hals krom, ontstemt ie als een tierelier en klinkt hij iel, dof en vals.

Dus als de heer R. Kill dit leest, BEDANKT!!!!

<disclaimer>Dit alles dient met een korreltje zout genomen te worden.
De namen in dit stuk zijn verzonnen, overeenkomsten met de werkelijkheid berusten op louter toeval.
</disclaimer>