PDA

View Full Version : Metal sound test.



Guitarfreak
2 maart 2010, 10:31
Hallo allen,

Ik heb weer eens jullie mening nodig over een begin van 'n nummer. Hoe vinden jullie deze qua sound, zowel drums als gitaar?
In het ''refrein'' stukje is er iets niet goed gegaan met de hoge gitaar, deze valt soms weg. Vanavond even over doen;).

http://maggiesbookshop.com/newding2.mp3

Simpel opgenomen via de podxt op m'n ESP ltd gitaartje. Bas is gedaan met 'n vieze Stagg bas waar je zere vingers van krijgt, die ja. <- Afrader;). De drums zijn gedaan met Steven Slate.

Speak it out:)

Gr Jip,

Ibanez666
2 maart 2010, 11:50
Klinkt best ok eigenlijk :)

Riky
2 maart 2010, 12:35
Ik vind het mega vet!
Sounds gaat alleen rechts wel harder dan links weet niet of je daar bewust van bent?

Megadeth22
2 maart 2010, 14:35
Vet! Kan het kloppen dat de snare minder hard in de mix staat t.o.v de Maggie's Bookshop nummers?
Trouwens is die Stagg bas zo'n zwarte met tobacco burst?

TimoSomers
2 maart 2010, 15:02
Heelheelheelheel vet!
De sound is weer ongelooflijk, en het grooved weer lekker.
Vind ook het refrein erg vet, mooie melodie.
(Bij de drums zou ik miss in het refrein wat meer met bekkens doen, op de 1 een dikke bekken, of om de maat ofzo, geeft net wat meer adrenaline zegmaar).



(Wilje mijn ding miss commenten, ben wel benieuwd watjer van vindt! http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132638)

Guitarfreak
2 maart 2010, 15:34
Klinkt best ok eigenlijk :)
Thanks man:)


Ik vind het mega vet!
Sounds gaat alleen rechts wel harder dan links weet niet of je daar bewust van bent?
Ik hoor het nu ook door m'n headphone. Het was gister erg laat, zal er vanavond weer even met frisse oren naar luisteren. Dat is het nadeel van over de boxen werken, hoor je niet altijd alles even goed.


Vet! Kan het kloppen dat de snare minder hard in de mix staat t.o.v de Maggie's Bookshop nummers?
Trouwens is die Stagg bas zo'n zwarte met tobacco burst?
Klopt inderdaad. Ik heb veel lopen tweaken. Deze mag nog wel net iets harder. Bedankt voor het opmerken:).
Die stagg bas is 'n hele vies paarse. Je wordt spontaan homo bij het spelen van deze frustrerend slopende vingers bas.


Heelheelheelheel vet!
De sound is weer ongelooflijk, en het grooved weer lekker.
Vind ook het refrein erg vet, mooie melodie.
(Bij de drums zou ik miss in het refrein wat meer met bekkens doen, op de 1 een dikke bekken, of om de maat ofzo, geeft net wat meer adrenaline zegmaar).



(Wilje mijn ding miss commenten, ben wel benieuwd watjer van vindt! http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132638)
Hey Timo!!
Thanks thanks thanksss! Cool om dat van je te horen:).
Klopt inderdaad. In het refrein mogen wat meer bekkens voorkomen, goeie!

Ik zal je thread eens beoordelen, hehe!

Thanksss!

Jasper.
2 maart 2010, 16:55
Errug vet hoor!

Maar idd, de snares mogen wel wat harder en de bekkens ook wel wat naar mijn mening. (of wat feller misschien)

glennshred
2 maart 2010, 17:03
Ik ga met Ricky mee, sound lijkt idd iets harder te klinken rechts.
Kan ook zijn door de plaatsing van men hifi boxen L-op de grond, R- op de
kast :) Edit: door hoofdtelefoon gehoord (hetzelfde) rechts is luider, linkse
gitaar lijkt beetje weggemixt.


Maar echt man dit klinkt megavet, die stagg bas zit mooi in de mix met je gitaren en drums. Vorige nummer word hier nog altijd gedraait, wat ik zei in
je laatste post over het einde van dat nummer, shrap dat maar.. te gekke
song van begin tot eind :crazyhappy:

groete,n
glenn

pasqual
2 maart 2010, 23:21
vette sound hoor! de tweede gitaar lijkt tegen het clippen aan te zitten en daarom valt ie weg. jammer. ik weet niet of je het nummer al volledig hebt uitgewerkt? zo ja, ik ben wel nieuwsgierig.

groeten Pasqual.