PDA

View Full Version : Advies



RolfBax
2 maart 2010, 09:40
Hallo allemaal,

Wie kan mij advies geven over de aanschaf van een nieuwe/tweedehandse gitaar. Ik twijfel tussen een London City Hurricane 3/4 en een PRS SE(bijv Santana).

Daarnaast vind ik een Gibson SG ook erg mooi alleen qua sound hebben de andere twee mijn voorkeur.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

lindstrom
2 maart 2010, 09:58
Genoeg over te vinden hier op het forum.

Ik blijf zeggen dat je gewoon een gitaarwinkel in moet gaan, pak wat je mooi vind en probeer het uit.
de opties die je noemt zijn prima gitaren overgens.

Tankman
2 maart 2010, 10:42
+1 @ lindstrom

En vergeet vooral niet, als je zijn advies volgt om ook een beetje out of the box te denken. Ik heb vorig jaar een gokje gewaagd, en blindelings mijn Peavey HP Special EX gitaar besteld, omdat ik hem gewoon te vet vond uitzien. Ik ben er zo ontzettend blij mee, het is mijn main gitaar en sinds ik hem heb is mijn PRS SE zogoed als onaangeraakt gebleven.

Nou wil ik niet meteen zeggen dat zo'n Peavey voor jou ook geschikt is, maar de boodschap is eerder, hecht je niet aan bekende modellen en namen. Probeer gewoon van alles.

Daarnaast is het handig om te vertellen wat voor muziek je speelt, of je al kan spelen, wat je budget is etc.

RolfBax
2 maart 2010, 11:03
Bedankt voor de eerste reacties. Op youtube heb je een filmpje met een test tussen een Se custom en een Se single cut. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de sound van de custom. Wat zou daarnaast het voordeel zijn van een stoptailbridge?

Ik ben benieuwd!

lindstrom
2 maart 2010, 11:22
+1 @ lindstrom

En vergeet vooral niet, als je zijn advies volgt om ook een beetje out of the box te denken. Ik heb vorig jaar een gokje gewaagd, en blindelings mijn Peavey HP Special EX gitaar besteld, omdat ik hem gewoon te vet vond uitzien. Ik ben er zo ontzettend blij mee, het is mijn main gitaar en sinds ik hem heb is mijn PRS SE zogoed als onaangeraakt gebleven.

Nou wil ik niet meteen zeggen dat zo'n Peavey voor jou ook geschikt is, maar de boodschap is eerder, hecht je niet aan bekende modellen en namen. Probeer gewoon van alles.

Daarnaast is het handig om te vertellen wat voor muziek je speelt, of je al kan spelen, wat je budget is etc.


Een hele dikke +1 voor Tankman!

ER!K
2 maart 2010, 16:07
Bedankt voor de eerste reacties. Op youtube heb je een filmpje met een test tussen een Se custom en een Se single cut. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de sound van de custom. Wat zou daarnaast het voordeel zijn van een stoptailbridge?

Ik ben benieuwd!

Dat tremolo's gewoon kut zijn! :soinnocent:
tenminste, dat vind ik :p Voordeel van de stoptail lijkt mij dat je net wat sneller klaar bent met snaren vervangen, maar veel zal het niet schelen denk ik. PRS levert op de meeste modellen met stoptail een voorgeïntoneerde versie, die kan je dus niet echt verder intoneren of afstellen, compleet idioot bestendig dus ;) Ik weet alleen niet of die stoptails het prettig vinden als je ver gaat downtunen of met alternative tunings gaat werken.
Maar de PRS SE Custom is wel erg vet! :supercool: