PDA

View Full Version : midi gitaar: moog e1 vs carvin ns1



accessvirus
2 maart 2010, 02:26
Nou, om meteen na mijn kennismaking maar met de deur in huis te vallen.

Ik speel al een flinke tijd, niet echt gedisciplineerd maar zeker niet verkeerd. Een Andy mckee of antoine dufour, na wat uren oefenen, is me niet vreemd (is trouwens ook nog het enige waar ik plezier uit beleef gezien mijn vastloper)

Ik wil mijn muzikale ontwerpen verreiken met een midigitaar omdat ik denk daarin toch behoorlijk dichtbij mijn muzikale uiting te kunnen komen. Iets wat me nu nog alleen maar via de piano lukt. Gek genoeg speel ik al 20 jaar gitaar en maar 2 jaar echt serieus piano, d.w.z. voor mij geconverteerde gedachten vanuit de gitaar op de piano. (harmonie etc)

Dus... om dan uiteindelijk nu wel met de deur in huis te vallen.

Heeft iemand van jullie de Carvin NS-1 ooit geprobeerd. Het is ontwikkeld in 2007 en omdat moog in 2010 met de moog E1 kwam op de namm, vroeg ik me af of de techniek hierin verbetert is of dat ik, zeer waarschijnlijk, voor de moog als naam betaal. Echter ben ik van spaanse komaf (qua gitaar dan) en ligt mijn voorkeur toch echt nu bij die carvin (electro nylon)....

Iemand ervaring, of ken je een zaak waar ze deze beide hebben? Tip me even dan zet ik mijn caravan voor de deur om vervolgens de komende weken ze even te testen.

Kan natuurlijk ook zijn dat er een godin aanbelt, ook die optie is open, maar omdat ik via google op die 2 kwam heb ik me tot die 2 beperkt.

alle midi input is welkom.