PDA

View Full Version : eerste eigen nummer geschreven



savale
1 maart 2010, 23:04
Na soms eens een coupletje of refreintje heb ik voor het eerst eens een nummer afgeschreven, dus die wil ik graag even posten. De tekst zal hier en daar nog wat aangepast worden en als t niet geheel wordt afgekraakt zal ik er een goede versie van opnemen.
Kritiek is welkom op alle punten, alvast bedankt! :)

http://www.savale.nl/music/clean_proj10.mp3

Crutch
1 maart 2010, 23:21
Dude, klinkt goed!

Mijn kritiekpuntjes:

- Misschien 1:08 beginnen met een lage bassdrum(mag lekker zwaar) het liedje vraagt gewoon om *boem boem boem (probeer maar eens lekker hard met je vuist mee te slaan op de beat);
- Harder zingen, ik merk dat je je stem wat inhoudt (het volume is goed hoor);
- Ook bij 1:08 met je normale stem gaan zingen (ik hoor nu een wat radiofilterachtig geluid). Volgens mij heb je dan een fantastische stem.


Waarom deze punten?

In het begin heb je wat afstand van de muziek (door het radiogeluid) daarna verlang je naar het moment dat je voet met de muziek mee begint te stampen, maar de beat blijft uit. En als je dan ook nog met je volle stem gaat zingen is het plaatje compleet.

Oftewel; dan zou ik 'm kopen. Hitpotentie, dan meen ik oprecht.

Verder: compositie, super!

ellisvertellis
2 maart 2010, 00:20
Klinkt idd heel goed! Op 2/3de van de song zou ik idd vol gaan, met name drum (hi-hat en snare), stevige gitaarrif en blijven op de beat beuken. Da's natuurlijk mijn smaak en is geheel subjectief :). Blijft wat in de intro hangen. Maar neemt niet weg dat er echt kracht in schuilt. Goed bezig!!

sjoerd5
2 maart 2010, 08:49
Het vraagt om een explosie aan het eind, zoals Sigur Ros dat kan.

savale
2 maart 2010, 09:08
Ok tof! Ik had zelf ook al het idee dat het iets teveel doorkabbelt, daarom maar die effectjes op de stem enzo, maar ik moet het in een iets andere hoek gaan zoeken inderdaad. Thnx voor de goede comments alvast, want hier kan ik zeker mee verder

Henri H
2 maart 2010, 09:28
'k Vind het mooi! Niks meer aan doen. :)

TimoSomers
2 maart 2010, 15:27
Echt heel mooi!!!
Misschien inderdaad een soort explosie op het eind, maar dat is meer smaak en intentie, want vind het zo ook echt heel vet.

EDIT: Dat lijntje met goodbye zou heel mooi zijn als je dat dubbelstemmig zingt, zong het zelf net erbij en dat zou het helemaal afmaken!