PDA

View Full Version : Welke zaak heeft Duesenberg voorradig?



M@rtijnd
1 maart 2010, 21:23
Na wat op hun site gekeken te hebben en omdat ik er al best veel van gezien/gehoord/gelezen heb, vroeg ik mij af welke gitaarzaak in Nederland Duesenberg gitaren verkoopt.
En eigenlijk specifiek de Double Cat en Starplayer TV (Outlaw Edition) modellen.
De finish van de Outlaw is echt geweldig!:mmmm:

Ik zou graag zelf willen ervaren of de gitaar ook daadwerkelijk kwaliteit biedt, naast die retegave looks die ze hebben.

M

Mukkez
1 maart 2010, 21:28
Gitaarhuis te Leeuwarden heeft vaak wel Duesenbergjes.

http://www.gitaarfreak.nl/showroom/nieuw.html

Starplayer TV hangt daar ook.

Erg goede winkel!

j3r03n
1 maart 2010, 21:42
Hee Martijn!

Ietsje dichter bij Nederweert, in Maaseik, ligt LL Music Center. De laatste keer dat ik daar was, had Luc daar 3 of 4 Duesenbergs hangen.

Op www.llmusiccenter.be vind je zijn 'actuele' aanbod.

M@rtijnd
1 maart 2010, 21:48
Hee Martijn!

Ietsje dichter bij Nederweert, in Maaseik, ligt LL Music Center. De laatste keer dat ik daar was, had Luc daar 3 of 4 Duesenbergs hangen.

Op www.llmusiccenter.be vind je zijn 'actuele' aanbod.

Hey Jeroen,

Ik zie die specifieke Duesenbergs er niet bij staan, maar ze hebben er wel ander moois! :crazyhappy:
Misschien toch eens de moeite waard om daar langs te gaan! :seriousf:

M@rtijnd
1 maart 2010, 21:54
Gitaarhuis te Leeuwarden heeft vaak wel Duesenbergjes.

http://www.gitaarfreak.nl/showroom/nieuw.html

Starplayer TV hangt daar ook.

Erg goede winkel!

Ik zie er inderdaad ook een Starplayer TV bijstaan, hoewel die oranje is. Maar zou zeker wel de moeite waard zijn om hem uit te proberen, om te weten hoe 'ie speelt etc. Helaas, lijkt Leeuwarden wel de andere kant van de wereld voor mij... :(
Misschien moet ik er gewoon eens een dagje voor uittrekken.

Bedankt!

M

j3r03n
1 maart 2010, 21:55
Die zaak is altijd de moeite waard om eens heen te gaan. Erg veel mooi spul per vierkante meter :rockon: En een goeie service en kennis van zaken.

robbierodeo
1 maart 2010, 21:57
Muziekhuis Leo in stadskanaal heeft er aantal staan, leuke zaak met goede service.

Mikos
1 maart 2010, 22:58
Hoor ik dat hier nou goed !?
Rij jij met ons mee Jeroen? :hippie:
aardig van je hoor!:ok:

j3r03n
1 maart 2010, 23:15
Prik maar een datum ;)

Ik ben er al lang niet meer geweest en ik wil die Duesy's ook wel eens aan de tand voelen.

Mikos
1 maart 2010, 23:21
Mm.. mij komt bijna alles wel goed uit haha.
Liefst een zaterdagmiddag eigenlijk?
Niks leukers als een zaterdagmiddag rondhangen in een muziekwinkel toch !

j3r03n
1 maart 2010, 23:50
Jawel: nieuwe gear kopen :cheerup:

Maar dit mag niet van ome Mitch en papa Bert, dus kom maar op met die Duesenbergadresjes! :soinnocent:

ellisvertellis
2 maart 2010, 00:11
deze (http://www.edroman.com/guitars/duesenberg/images/New_Folder/hb_outlaw_detail01.jpg) heb ik bespeeld... instant :lovelove::lovelove::lovelove:!! Wat een gitaar!

rickert
2 maart 2010, 00:16
Sound Plaza Amsterdam:rockon:

Jay75
2 maart 2010, 09:02
Zijn kwalitatief echt supergoede gitaren. Ik heb er een tijd een gehad en was gewoon helemaal goed. Mooie looks, mooi afgewerkt, goede sound, niks op aan te merken eigenlijk.

Orbis
2 maart 2010, 09:19
Zijn kwalitatief echt supergoede gitaren. Ik heb er een tijd een gehad en was gewoon helemaal goed. Mooie looks, mooi afgewerkt, goede sound, niks op aan te merken eigenlijk.

Maar de hamvraag: waarom heb je hem dan toch weggedaan?

j3r03n
2 maart 2010, 09:23
Jij kent het fenomeen Jay75 nog niet? :sssh:

Die koopt altijd alle gitaren die iedereen wil en verkoopt ze dan weer ;) (<-- let op: smileygebruik impliceert cynisme!)

Jay75
2 maart 2010, 10:08
Haha, inderdaad. Vind het leuk om om de zoveel tijd eens wat anders te proberen, en op deze manier kan dat. Voor een goede prijs 2ehands kopen, tijdje spelen en dan weer weg voor meer :)

Maar ik zie nu die double cat, beetje Rickenbacker lookalike, mooie gitaar zeg!!

En Jeroen, ga jij er een kopen? Een Duesje

Shaggy
2 maart 2010, 11:57
deze (http://www.edroman.com/guitars/duesenberg/images/New_Folder/hb_outlaw_detail01.jpg) heb ik bespeeld... instant :lovelove::lovelove::lovelove:!! Wat een gitaar!

Ja he-le-maal geweldig die duesenberg.. Ik heb de outlaw sinds enkele dagen en de sound en feel was zo lekker bij de repetitie dat ik zelden zo content ben geweest met een aankoop !! Ook de zangeressen kregen een instant harde clit van de looks :)

Mikos
2 maart 2010, 13:21
Als je gaat Jeroen, meld t even dan rij ik mee

M@rtijnd
2 maart 2010, 14:34
Ja he-le-maal geweldig die duesenberg.. Ik heb de outlaw sinds enkele dagen en de sound en feel was zo lekker bij de repetitie dat ik zelden zo content ben geweest met een aankoop !! Ook de zangeressen kregen een instant harde clit van de looks :)

Ik wist wel dat ik een goede smaak had :seriousf:
Zeg, aangezien het nog wel even duurt voordat ik er een kan testen: waar ik kan de hals van die Outlaw TV het best mee vergelijken?

SRV2000
2 maart 2010, 16:21
Ik wist wel dat ik een goede smaak had :seriousf:
Zeg, aangezien het nog wel even duurt voordat ik er een kan testen: waar ik kan de hals van die Outlaw TV het best mee vergelijken?\

Mischien een vreemde vraag maar als ik de prijzen vergelijk met een duesenberg Telecaster of stratocaster, dan liggen die prijzen niet ver beneden van een Amerikaanse Fender strat/tele?

Ik heb wel van het merk gehoord maar er geen ervaring mee.
Maar zijn deze kwalitatief kwa sound en afwerking zo dicht bij de Fenders?

M@rtijnd
2 maart 2010, 16:42
\

Mischien een vreemde vraag maar als ik de prijzen vergelijk met een duesenberg Telecaster of stratocaster, dan liggen die prijzen niet ver beneden van een Amerikaanse Fender strat/tele?

Ik heb wel van het merk gehoord maar er geen ervaring mee.
Maar zijn deze kwalitatief kwa sound en afwerking zo dicht bij de Fenders?

Nou, ik heb er nog geen ervaring mee, maar als ik Jay75 moet geloven zijn ze (meestal) van hele goede kwaliteit in verhouding tot de prijs. Een vergelijking met de kwaliteit van de MIA Fenders lijkt me een beetje moeilijk te maken, aangezien die ook behoorlijk variëert. Ik heb genoeg MIM Strats geprobeerd die kwalitatief beter waren dan die uit de US & A

M

SRV2000
2 maart 2010, 16:49
Nou, ik heb er nog geen ervaring mee, maar als ik Jay75 moet geloven zijn ze (meestal) van hele goede kwaliteit in verhouding tot de prijs. Een vergelijking met de kwaliteit van de MIA Fenders lijkt me een beetje moeilijk te maken, aangezien die ook behoorlijk variëert. Ik heb genoeg MIM Strats geprobeerd die kwalitatief beter waren dan die uit de US & A

M


Dat geloof ik graag ik heb hier ook een Fender strat made in Mexico staan, die ik persoonlijk beter vind als een standaard USA strat.
Maar helaas ga ik hem weg doen :S ik kom om in de gitaren.
One goes in and one goes out

stikel
2 maart 2010, 16:59
\

Mischien een vreemde vraag maar als ik de prijzen vergelijk met een duesenberg Telecaster of stratocaster, dan liggen die prijzen niet ver beneden van een Amerikaanse Fender strat/tele?

Ik heb wel van het merk gehoord maar er geen ervaring mee.
Maar zijn deze kwalitatief kwa sound en afwerking zo dicht bij de Fenders?

Zijn vele malen mooier afgewerkt dan welke Fender dan ook. De klank is natuurlijk altijd een persoonlijke zaak. De meeste gitaren die ik heb/had zijn beter afgewerkt dan Fenders en zeker Gibson (die komen er hier niet meer in vooral de slecht afgewerkte halzen) of je moet al een retedure dik overgeprijst Gibson LP hebben met binding aan de hals. Maar dat logo heh, dat doet voor de meesten wonderen.
Overigens hebben ze een Leeuwarden meestal maar eentje en soms twee dus daar schiet je niets mee op als je een bepaald type zoekt.

Groet Jan

M@rtijnd
2 maart 2010, 17:40
Zijn vele malen mooier afgewerkt dan welke Fender dan ook. De klank is natuurlijk altijd een persoonlijke zaak. De meeste gitaren die ik heb/had zijn beter afgewerkt dan Fenders en zeker Gibson (die komen er hier niet meer in vooral de slecht afgewerkte halzen) of je moet al een retedure dik overgeprijst Gibson LP hebben met binding aan de hals. Maar dat logo heh, dat doet voor de meesten wonderen.
Overigens hebben ze een Leeuwarden meestal maar eentje en soms twee dus daar schiet je niets mee op als je een bepaald type zoekt.

Groet Jan

Worden de Duesenburgs eigenlijk nog allemaal in Duitsland gemaakt? Of is dat enkel een onmogelijke droom..?

M

Jay75
2 maart 2010, 17:50
Vind ze meer te vergelijken met mijn Gibsons en Gretsches qua afwerking. Zo'n strat of tele is toch meer een bouwpakketgitaar vind ik hehe

stikel
2 maart 2010, 21:20
Vind ze meer te vergelijken met mijn Gibsons en Gretsches qua afwerking. Zo'n strat of tele is toch meer een bouwpakketgitaar vind ik hehe

Zo te zien aan je linkjes in je sig heb je nog nooit een echte Fender tele vastgehad. Dat bouwpakket zoals je het zelf noemt van jouw is de naam Tele niet waard. Overigens zijn sommige meestal duurdere Gretsches inderdaad gelijkwaardig aan Dusy's (mits het geen chinezen zijn. die kunnen nog geen schroef recht in een Gretsch krijgen). Hehe

Groet Jan

JvD.
2 maart 2010, 21:27
Sound plaza in amsterdam heeft er een paar. Zaak met alleen maar high-end spul. zoek het daar in kwaliteit niet in kwantiteit

humbucker
2 maart 2010, 21:55
Zo te zien aan je linkjes in je sig heb je nog nooit een echte Fender tele vastgehad. Dat bouwpakket zoals je het zelf noemt van jouw is de naam Tele niet waard. Overigens zijn sommige meestal duurdere Gretsches inderdaad gelijkwaardig aan Dusy's (mits het geen chinezen zijn. die kunnen nog geen schroef recht in een Gretsch krijgen). Hehe

Groet Jan

hehe,

als ik het goed heb heeft Jay echt wel al een (paar) échte Tele('s) gehad ;)

Shaggy
2 maart 2010, 21:56
Zo te zien aan je linkjes in je sig heb je nog nooit een echte Fender tele vastgehad. Dat bouwpakket zoals je het zelf noemt van jouw is de naam Tele niet waard. Overigens zijn sommige meestal duurdere Gretsches inderdaad gelijkwaardig aan Dusy's (mits het geen chinezen zijn. die kunnen nog geen schroef recht in een Gretsch krijgen). Hehe

Groet Jan



De telecaster vind ik wel een beetje bouwpakketachtig in de zin van het geniale zit hem in zn eenvoud, wat het ook zo succesvol heeft gemaakt. Je kan het van 2 hoog naar beneden flikkeren en je speelt zo weer verder daar waar een gretch misschien wel naar de tyfus zal zijn.

Chinezen maken goed spul hoor ! Niet zo denigrerend naar hen joh, ik heb een chineze ibanez jazzgitaar die toch heel mooi is afgewerkt, goed speelt en lekker klinkt voor het geld.

Trouwens, ik dacht dat duesenbergs alleen worden afgewerkt in Duitsland maar dat de productie in el cheapo landen ligt.



@ ts .. de hals van mn doozy is wat aan de dikke kant en de stringspacing is ook iets groter dan een strat. Denk aan "70 hals met een plattere radius en iets wijdere stringspace.. ik kan er met gemak snel op spelen, de duesenberg trem is ook een geschenk man,superrr

hier de mijne;

http://inlinethumb30.webshots.com/43805/2686212090058665942S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb03.webshots.com/43970/2704057120058665942S600x600Q85.jpg

stikel
2 maart 2010, 22:09
hehe,

als ik het goed heb heeft Jay echt wel al een (paar) échte Tele('s) gehad ;)

Ik heb zelf diverse Fender tele's gehad en vind ze gewoon goed en eigenlijk onmisbaar in elke gitaarcollectie. Hij noemt het bouwpaketten en dat vind ik voor een echte Tele niet van toepassing hehe. Heb nu trouwens na een aantal Fenders een G&L tele wat ik een openbaring vind. Zit net even meer power in de pups dan de meeste Fenders. Maar jah dat is smaak en daar valt niet over te twisten. Ik zeg niet dat chinezen allemaal slecht zijn. Ze worden steeds beter, maar heb slechte ervaringen met een chinese Gretsch.;)

Groet Jan

ON TOPIC Duesenberg zijn toffe, goed afgewerkte en fantastisch klinkende gitaren. Ik ken in Nerderland echter geen dealer die alles heeft hangen. Het blijft zoeken en dan hebben ze er een of twee typen. Zou erg graag eentje hebben.

geert1976
2 maart 2010, 23:06
Ik heb zelf diverse Fender tele's gehad en vind ze gewoon goed en eigenlijk onmisbaar in elke gitaarcollectie. Hij noemt het bouwpaketten en dat vind ik voor een echte Tele niet van toepassing hehe. Heb nu trouwens na een aantal Fenders een G&L tele wat ik een openbaring vind. Zit net even meer power in de pups dan de meeste Fenders. Maar jah dat is smaak en daar valt niet over te twisten. Ik zeg niet dat chinezen allemaal slecht zijn. Ze worden steeds beter, maar heb slechte ervaringen met een chinese Gretsch.;)

Groet Jan

ON TOPIC Duesenberg zijn toffe, goed afgewerkte en fantastisch klinkende gitaren. Ik ken in Nerderland echter geen dealer die alles heeft hangen. Het blijft zoeken en dan hebben ze er een of twee typen. Zou erg graag eentje hebben.

ghe ghe, daarom zit Jay op dit moment weer te bieden op een oude USA Gretsch :) , maar pas op Jay, ik heb hem ook in het vizier:)

Ik heb laatst op een Starplayer gespeeld, goede gitaar en niets mis mee, alles mooi afgewerkt en mooie sound, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik vond alleen de tremolow niet zo fijn, wellicht omdag de arm wat lang en zwabberig overkwam en je zo al gauw te veel vibrato geeft dan je eigenlijk wilt, dit kan natuurlijk een kwestie van gewenning zijn, omdat ik bigsby's en vibrola's gewend ben.

Ik heb laatst ook nog een Gretsch geprobeerd, die gemaakt was in Korea, een hollowbody van E 500,00, was ook een erg fijne gitaar die netjes afgewerkt was en mij helemaal niet tegenviel

M@rtijnd
2 maart 2010, 23:21
[Verhaal over tele's en productieve Chinezen]

Trouwens, ik dacht dat duesenbergs alleen worden afgewerkt in Duitsland maar dat de productie in el cheapo landen ligt.

@ ts .. de hals van mn doozy is wat aan de dikke kant en de stringspacing is ook iets groter dan een strat. Denk aan "70 hals met een plattere radius en iets wijdere stringspace.. ik kan er met gemak snel op spelen, de duesenberg trem is ook een geschenk man,superrr

hier de mijne;

[foto's]



Ach, misschien is het nog niet zo'n probleem dat ze in Azië gebouwd worden, als ik jullie moet geloven krijg je toch wel kwaliteit. Uit ervaring weet ik dat Duitsers ook niet (altijd) alles zijn. ;)

Hoewel, je de hals goed omschrijft, heb ik nog niet direct een goed beeld voor me. Ik zal het z.s.m. eens zelf gaan uittesten. :supercool:

@ jouw Outlaw TV

God, die is awesome... :crazyhappy::lovelove:

Jay75
3 maart 2010, 00:08
Hehe, ik heb 5 USA telecasters ( 1 standard en 4 52RI telecasters haha, hoezo haat/liefde verhouding ) gehad hoor, en het blijven bouwpakket gitaren! PUNT.

Maar uh, oude Gretsch, ik ben niet aan het bieden hoor. Welke dan?
Ik kan die blauwe ES-335 van EasyG overnemen van het gitaartopic mooiste gitaar, maar doe het niet denk ik. ES is niet mijn gitaar.

Ik heb net heerlijk gerepeteerd met mijn Danelectro Dead on 67 die ik stiekem, en lekkerder en fijner vind klinken/spelen dan de squier ( ja SQUIER ) tele die ik vandaag toch maar verkocht heb haha. ( miss toch weer een keer een 52RI dan maar? )

Jay75
3 maart 2010, 00:09
ON TOPIC Duesenberg zijn toffe, goed afgewerkte en fantastisch klinkende gitaren

Kijk daar kan ik me wel helemaal in vinden, die Double Cat ....HMMMMMM:)

Jay75
3 maart 2010, 00:31
ghe ghe, daarom zit Jay op dit moment weer te bieden op een oude USA Gretsch :) , maar pas op Jay, ik heb hem ook in het vizier:)


Ik heb 'm gezien, die Twist, dan liever een oude Corvette met de 4-2 headstock. Deze pepermunt gitaar heb ik niet op geboden in ieder geval ;)

geert1976
3 maart 2010, 00:32
Ik heb 'm gezien, die Twist, dan liever een oude Corvette met de 4-2 headstock. Deze pepermunt gitaar heb ik niet op geboden in ieder geval ;)

ghe ghe ghe, wij zijn en blijven gitaarsletten;)

stikel
3 maart 2010, 01:10
ON TOPIC Duesenberg zijn toffe, goed afgewerkte en fantastisch klinkende gitaren

Kijk daar kan ik me wel helemaal in vinden, die Double Cat ....HMMMMMM:)


Ooh my God, Een zwarte 6 snaar Double Cat met trem. mmmmmmmm hehe

Groet Jan

Heb al een Alleycat en de G&L is ook een thinline. Wat zou de Thinline Double Cat daar mooi bijpassen vooral door zijn pup configuratie. Ga steeds meer voor semi hollows :lovelove:

Jay75
3 maart 2010, 01:10
Nou toch vrij rustig hier hoor de laatste tijd ;)

Ben heel gelukkig met mijn DANO!!! haha

Ezyduck
3 maart 2010, 08:50
Voor Duesenbergliefhebbers: er staat al een tijdje een 49er op MP voor 750,- inc. koffer. Dat is geen geld (helaas heb ik op dit moment ook geen geld...)
Dat ding kan beuken en dat middenstandje is zalig, zeker clean.

http://link.marktplaats.nl/319162847

j3r03n
3 maart 2010, 09:21
En Jeroen, ga jij er een kopen? Een Duesje
Mwa, eerst een ES335 of LP jr DC of Tele, maar ik ben net zoals Martijn benieuwd naar die Duesenbergs. Onze andere gitarist heeft trouwens wel een oogje op die 49ers.


Als je gaat Jeroen, meld t even dan rij ik mee
Eerst was t nog andersom ;)


Ik kan die blauwe ES-335 van EasyG overnemen van het gitaartopic mooiste gitaar, maar doe het niet denk ik. ES is niet mijn gitaar.
:nervous:

Jay75
3 maart 2010, 10:45
Hey man, lache dat je in de Effenaar gestemd bent :) Staan wel veel kutbandjes bij hehe, gelukkig houden jullie the punk spirit hoog daar!

Niks voor jou die ES dan? Die babyblauwe