PDA

View Full Version : Probleempje met mn Ibanez



Koenn
1 maart 2010, 19:54
als mijn ibanez goed gestemd staat en de toplock vast zit, ontstemt hij als ik de tremelo gebruik, terwijl hij toch parallel staat. Hoe kan dat?

:hippie:

Maleco
1 maart 2010, 20:45
Over welk model gaat het?
Als het een oude is kan het zijn dat hij iets is versleten o.i.d.

G.G.
1 maart 2010, 20:47
versleten messen? Studs beschadigd?

Koenn
1 maart 2010, 20:57
Over welk model gaat het?
Als het een oude is kan het zijn dat hij iets is versleten o.i.d.

het is een RG2620 met een Edge Pro en hij is nog geen jaar oud

ß@®+
1 maart 2010, 21:14
Heb je je snaren uitgerekt toen je ze er op zette? Nieuwe snaren willen nog wel eens een stukje uitrekken en dus ontstemmen ze weer. Wat ik altijd deed met m'n floyd gitaren was de topkam een dagje los laten en flink met de tremolo spelen. Daarna waren de snaren lekker uitgerekt en dan zette ik de boel pas vast. (ik houd niet van handmatig uitrekken.)

sjaak1990
1 maart 2010, 21:41
Heb je je snaren uitgerekt toen je ze er op zette? Nieuwe snaren willen nog wel eens een stukje uitrekken en dus ontstemmen ze weer. Wat ik altijd deed met m'n floyd gitaren was de topkam een dagje los laten en flink met de tremolo spelen. Daarna waren de snaren lekker uitgerekt en dan zette ik de boel pas vast. (ik houd niet van handmatig uitrekken.)

+1 kan haast niets anders zijn, of de topkam moet toch niet strak genoeg zitten.

Xtrme
1 maart 2010, 21:56
Heb je je snaren uitgerekt toen je ze er op zette? Nieuwe snaren willen nog wel eens een stukje uitrekken en dus ontstemmen ze weer. Wat ik altijd deed met m'n floyd gitaren was de topkam een dagje los laten en flink met de tremolo spelen. Daarna waren de snaren lekker uitgerekt en dan zette ik de boel pas vast. (ik houd niet van handmatig uitrekken.)

Dit doe ik ook altijd (!) met mijn zwevende tremelo's en is in mijn ogen van levensbelang voor je snaren.
Bij het plaatsen van de nieuwe snaren je fijnstemmertjes bijna helemaal omhoog draaien, de eerste een of twee dagen de toplock los houden en alleen stemmen met de tuners op de kop van de gitaar.
Daarna zijn de snaren voldoende uitgerekt, kan de toplock vast en kun je het af met de fijnstemmers alleen.
Het telkens weer los- en vastdraaien van je toplock is anders funest voor je snaren (breuk).

AeroHank
1 maart 2010, 23:01
ik heb ook een nieuwe ibanez, kwam vrijwel goed gestemd aan en na eenmalig gebruik van de whammy functie was het gedaan met de stemming. dit is dus puur wegens het feit dat het nieuwe snaren zijn? ik was eerst bang dat na gebruik van de whammy de oorspronkelijke positie niet meer goed terug kwam.

Exi
1 maart 2010, 23:34
Nou met een nieuwe gitaar kun je ervan uitgaan dat de snaren die erop zitten al aan vervanging toe zijn. Vaak zitten deze snaren al maanden op de gitaar (vanaf toen hij van de lopende band rolde).
Als je een nieuwe gitaar koopt altijd (minimaal) een gratis setje snaren erbij scoren;)

Mesjoggah
2 maart 2010, 07:03
ik heb ook een nieuwe ibanez, kwam vrijwel goed gestemd aan en na eenmalig gebruik van de whammy functie was het gedaan met de stemming. dit is dus puur wegens het feit dat het nieuwe snaren zijn? ik was eerst bang dat na gebruik van de whammy de oorspronkelijke positie niet meer goed terug kwam.

Dat ligt er dan ook wel weer aan welk type Ibanez je hebt!