PDA

View Full Version : Elementen voor epi les paul



anoniem
30 december 2001, 06:05
Het viel me op dat er hier vrij veel mensen zijn met een Epiphone Les Paul... en nog meer mensen die een boel afweten van elementen :smile: Ik heb zelf een LP Standard, en ik vroeg me af wat ik nou het beste voor elementen erin kan zetten en wat me dat ongeveer zou kosten. Enig advies of richtlijnen misschien? Alvast bedankt

Sandman
30 december 2001, 14:04
Dat vroeg ik mij ook al af. Het zijn standaard elementen die ik erin heb zitten (van Gibson). Ik speel voornamelijk blues, (hard)rock, heavy metal. Ik wil geen actieve elementen, omdat ik mij niet specifiek wil richten op een bepaald scheurgeluid. Dus redelijk alround wil blijven (van clean tot dist.) Ik zat te denken aan seymour duncans of dimarzios. Ik heb begrepen dat seymours als beste alround bekend staan. Heeft iemand die in een epi lp st. zitten?

Niels

(sorry dat ik je geen antw. kan geven ano.)

anoniem
30 december 2001, 15:26
seymour duncan alnico pro II's klinken aardig in een lespaul.. maar of je er ook lekker heavymetal distortion mee krijgt ?

(slash, van Guns n' Roses) gebruikt ze ook, dus dan weet je een beetje wat voor geluid het geeft)

anoniem
30 december 2001, 18:00
Dan heb ik gelijk ook een vraag: hoe hoog staat de actie van jullie Les Pauls en hoe kun je dat precies meten?

Sandman
30 december 2001, 18:40
Met actie bedoel je toch hoeveel 'moeite' je moet doen om een snaar in te drukken op een bepaalde positie? Vlgs mij wel. Je kan de hoogte tussen de hals en de snaren op verschillende posities meten, maar per snaar kan die hoogte verschillen. Mij lijkt het een gevoelskwestie. Zoals wel meer dingen die bij gitaarspelen komen kijken.

anoniem
30 december 2001, 21:51
ja ik bedoel dus gewoon de hoogte van de snaren tot het fretboard. hoe hoog is die bij jullie en waar precies moet je dat meten?

jaccoos
30 december 2001, 21:54
Volgens mij is dat een standaard maat en zou je het wel ergens op het www kunnen vinden. Zeker van een Les Paul. Trouwens je kan het heel makkelijk aanpassen, maar daar is al eens een topic over geweest.

anoniem
30 december 2001, 23:37
ja maar de verkoper van de zaak waarin ik de mijne heb gekocht zei dat de hoogte per Les Paul wel wat verschilde... dus nog voordat iemand er aan heeft gezeten zeg maar.

Sandman
31 december 2001, 16:43
Op 2001-12-30 14:04, schreef Sandman:
Dat vroeg ik mij ook al af. Het zijn standaard elementen die ik erin heb zitten (van Gibson). Ik speel voornamelijk blues, (hard)rock, heavy metal. Ik wil geen actieve elementen, omdat ik mij niet specifiek wil richten op een bepaald scheurgeluid. Dus redelijk alround wil blijven (van clean tot dist.) Ik zat te denken aan seymour duncans of dimarzios. Ik heb begrepen dat seymours als beste alround bekend staan. Heeft iemand die in een epi lp st. zitten?

Niels

(sorry dat ik je geen antw. kan geven ano.)


Heeft er niemand andere pick-ups in zijn epi lp zitten??