PDA

View Full Version : unforgotten joe satriani deel 2



harrie-beton
1 maart 2010, 13:15
Eerdere versie is kwijt. Dit is dus geen repost maar een nieuwe opname:
http://www.youtube.com/watch?v=tLY-wMzCvms

Bram78
1 maart 2010, 14:28
Dapper dat je dit post, kan me voorstellen dat dit wel wat reacties op gaat roepen...
Even door de brakke opname heen luisterend:
Het is zeer geregeld vals, uit de maat en de pogingen om snel te spelen lijken ook als enige doel 'snel spelen' te hebben. Daarmee snijd je jezelf qua timing in de vingers. In het coupletje lijk je moeite te hebben met het bewaren van rust; het is gejaagd, onzuiver en met een nerveus en ongecontroleerd vibrato. Daarnaast zijn er nogal wat storende bijgeluiden...
Nogmaals: ik vind het oprecht wel stoer om zulke dingen te posten en je daarmee kwetsbaar op te stellen. Hoop dat je iets met deze opmerkingen kan.

Bram

Gert-Jan
4 maart 2010, 17:57
Dapper of niet......ik vind het volkomen niets. Timing, zuiverheid, techniek sorry hoor maar ik kan er niets anders van maken. Na 2 minuten ben ik afgehaakt.

repelsteeltje
4 maart 2010, 18:42
Eerdere versie is kwijt. Dit is dus geen repost maar een nieuwe opname:
http://www.youtube.com/watch?v=tLY-wMzCvms


Die eerdere versie heb ik ook gezien en die was eerlijk gezegd stukken beter.
Ik heriner me dat gitaartje klint ook te gek, is nu wat vals, maar wat ik zeg je eerdere versie was beter!

TimoSomers
4 maart 2010, 19:22
Minpuntjes zijn hoofdzakelijk de timing en ik hoor geregeld dat sommige stukken te snel zijn voor je. Ook is het hier en daar erg vals, en soms ga je ook de mist in bij langzamere stukken.
Probeer wat meer noten te benden ipv gewoon de fret aan te slaan.
Ik denk dat je het gewoon nog wat beter moet uitzoeken zodat het lekker natuurlijk voelt zegmaar, en allicht wat aan de nauwkeurigheid werken van snellere (en ook langzamere, maar das meer timing) dingen.

Overigens vind ik je sound wel heel lekker, en ook je vibrato vind ik heel erg mooi!


Zou je mijn dingetje miss willen feedbacken? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132638

ateng
4 maart 2010, 22:16
Je speelt wel heel gespannen en gehaast allemaal. Wat meer rust in je spel en aan je timing werken zou al heel wat aangenamer klinken.

Riky
5 maart 2010, 11:43
Even door de brakke opname heen luisterend:
Het is zeer geregeld vals, uit de maat en de pogingen om snel te spelen lijken ook als enige doel 'snel spelen' te hebben. Daarmee snijd je jezelf qua timing in de vingers. In het coupletje lijk je moeite te hebben met het bewaren van rust; het is gejaagd, onzuiver en met een nerveus en ongecontroleerd vibrato. Daarnaast zijn er nogal wat storende bijgeluiden...


Niks aan toe te voegen.
Dit is gewoon nog te hoog gegrepen of je hebt het te vroeg gepost. Maar net hoe je het bekijkt. Ik ben wel benieuwd wat je er van bakt als je een half jaar/ jaar verder bent, want potentie zit er wel in.

pasqual
5 maart 2010, 12:17
ik hoor potentie maar ook slordig spel. ik ben zelf geen snelle gitarist maar heb me meer bekwaamd in de feel van gitaarspelen. snelheid is leuk maar heeft wat mij betreft geen prioriteit en dit zeg ik niet omdat ik niet alles van yngwie malmsteen kan naspelen maar omdat gitaristen die ( mijn mening dus niet daarom ook de volle waarheid;) ) met gevoel en passie spelen uiteindelijk meer boeien als louter snelle gitaristen. let op: ik doel hier niet op joe satriani maar meer op gitaristen die denken dat snelheid alléén alles is.

ik bedoel dus eigenlijk, maak het interessant door meer op gevoel te oefenen en techniek dan puur op snelheid.

groeten Pasqual.