PDA

View Full Version : Welke Bottleneck / Slide



gitaarmike
1 maart 2010, 12:38
hallo medegitaristen,

Na wat akoestische blues filmpjes met bottleneck te hebben gezien heb ik toch maar besloten om een bottleneck aan te schaffen en daarmee wat te pielen op mijn furch.

Nu vraag ik mij af welke slide ik moet hebben? ik bestel mijn snaren e.d. altijd bij lots en daar heb ik de keuze uit de volgende slides.

http://www.lordofthestrings.com/lots/slides.html

Kan ik op een akoestische gewoon die metale Boston Bottleneck gebruiken? en moet ik verder nog kijken naar de maat? Is een medium normaal gesproken goed voor akoestisch( en dunne vingertjes) ?

Alvast bedankt! :)

jplm
1 maart 2010, 19:25
Hallo.

Die slides van je link zijn allemaal "leightweight", en dat moet je nou nét niet hebben. Ik weet niet of je wel eens bij Palm in Amsterdam komt, die heeft de "Rock Slide", dat ziet er al veel beter uit, je zult ze ook best ergens anders kunnen kopen trouwens. Je zou 'm eigenlijk eerst moeten passen, ik heb de "large", dt bepaalt ook het gewicht (uiteraard). Meestal is Palm ook op de beurs in Veenendaal, misschien is dat een idee.

http://www.therockslide.com/new/main.php

Groet, Jan.

Harald
2 maart 2010, 18:38
idd. liefst een zware slide, die hebben meer sustain., Verder moet hij goed zitten. Het kan goed zijn dat je voor je pink een andere slide moet hebben dan voor je ringvinger. Beide vingers worden (afhankelijk van welke gitarist je bekijkt) wel gebruikt om de slide te dragen. Hij moet ook nog eens lang genoeg zijn. Als je iemand kent die goed glas kan snijden is een ECHTE bottleneck (van een wijnfles die je je evt, eerst zelf leegdrinkt ;) (wacht dan wel even voordat je aan de glasbewerking begint :soinnocent: ) ook nog een prima optie. Bedenk wel dat het behoorlijk veel werk is. Voordeel is dat dat meestal vrij zwaar glas is. Of je liever glas of staal hebt is een kwestie van proberen en kan ook nog verschillen voor elektrisch en akoestisch.

Eigenlijk is het net als met plectrums, je moet gewoon wat dingen proberen voordat je weet wat je het fijnst vindt.

budje
2 maart 2010, 19:12
eigenlijk is het net als met plectrums, je moet gewoon wat dingen proberen voordat je weet wat je het fijnst vindt.


1234567890

gitaarmike
2 maart 2010, 20:54
hmm, ok.. bedankt voor de tips. Het is dus niet handig als ik gewoon een slide bestel via een site terwijl ik nog nooit met zo'n ding heb gespeeld. Anders ga ik wel ff langs bij vox humana, die zullen die dingen ook wel hebben denk ik ;)

Jamman
9 maart 2010, 01:28
of je besteld zowel een glazen als metalen slide, kosten geen drol.