PDA

View Full Version : HNGD! Cort Stellar



Ibanez666
28 februari 2010, 22:24
Ok, nog wel even wachten tot hij hier is, maar voor zover ik weet:

+/-1995, made in Korea, Wilkinson tremolo (fijn ding!) en humbucker met coil split.

http://img246.imageshack.us/img246/9435/img0149i.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/7934/img0150iv.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/8039/img0151mz.jpg

YannickH
28 februari 2010, 22:43
[waaw die is knap!

pueblo
28 februari 2010, 22:49
die is mooi, en met een roller kam

Ibanez666
28 februari 2010, 22:59
die is mooi, en met een roller kam

thnx, heb tot nu toe alleen fotos zonder roller cam en zonder zon wilkinson tremolo kunnen vinden. ik kijk er erg naar uit!

hezz
1 maart 2010, 00:36
Coole plank, maar wel jammer van die bovenste hoorn en de headstock.

Ibanez666
1 maart 2010, 09:44
Coole plank, maar wel jammer van die bovenste hoorn en de headstock.

Dat vind ik dan juist weer mooi, vooral de headstock, tnnx

lindstrom
1 maart 2010, 10:04
Coole plank, maar wel jammer van die bovenste hoorn en de headstock.

mee eens..

smaken verschillen.

Ibanez666
1 maart 2010, 10:16
Coole plank, maar wel jammer van die bovenste hoorn en de headstock.

Als de headstock en de hoorn niet mooi zijn, hoe kan het dan toch een coole plank zijn?

Tankman
1 maart 2010, 11:36
Als de headstock en de hoorn niet mooi zijn, hoe kan het dan toch een coole plank zijn?

Kleur, materiaal, pickup configuratie, hardware (eventueel sound)...dat vind ik zelf namelijk ook vet uitzien. Bovenste hoorn heeft ook wel wat. De headstock is weer wat minder. Maar goed, als jij er maar blij mee bent! Gefeliciteerd!

Ibanez666
1 maart 2010, 11:42
Kleur, materiaal, pickup configuratie, hardware (eventueel sound)...dat vind ik zelf namelijk ook vet uitzien. Bovenste hoorn heeft ook wel wat. De headstock is weer wat minder. Maar goed, als jij er maar blij mee bent! Gefeliciteerd!

thnx,

cool zijn is bij mij meestal een totaal pakketje, vandaar mn vraag :)

lindstrom
1 maart 2010, 12:09
De scheidingslijn tussen de 2 body helften zit niet in het midden, zie zadels van de D en G snaar van de Wilkinson trem

*edit* spacing van de humbucker is ook "off" *edit*

Ibanez666
1 maart 2010, 12:16
De scheidingslijn tussen de 2 body helften zit niet in het midden, zie zadels van de D en G snaar van de Wilkinson trem

*edit* spacing van de humbucker is ook "off" *edit*

Sja die lijn, het stoort me niet, komt misschien omdat de hele gitaar al zon aparte vorm heeft. En die humbucker..zal die origineel zijn?

Ibanez666
1 maart 2010, 13:09
Heb nog even rondgegoogled en vond: http://books.google.nl/books?id=IrN-E3yn5mMC&pg=PA185&lpg=PA185&dq=cort+guitar+S2500&source=bl&ots=vuUXh0GJeD&sig=E8G43HbA1Ts2AmgUmoA9y4uE4cM&hl=nl&ei=452LS7enKIGUjAee0-2GDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CAgQ6AEwADgK#v=onepage&q=cort%20guitar%20S2500&f=false

zou het een S series zijn dan? Kan iemand aan de hand van de specificaties zien om welk model het gaat?

Orpheo
1 maart 2010, 13:21
http://www.cortguitarsusa.com/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=1564

ik denk dus de s2550

Ibanez666
1 maart 2010, 13:25
http://www.cortguitarsusa.com/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=1564

ik denk dus de s2550

Die in dat topic ziet er wel luxer uit moet ik eerlijk bekennen. En de brug humbucker is anders. thnx

macwilliams
1 maart 2010, 13:37
Gefeliciteerd....
Weer duidelijk dat smaken nogal verschillen:eek:

Ibanez666
1 maart 2010, 13:41
Gefeliciteerd....
Weer duidelijk dat smaken nogal verschillen:eek:

Hehe serieus, ik vind dit een van de mooiste gitaren die ik tot nu toe in mn handen gehad ga hebben :)

speedmusic
1 maart 2010, 14:13
Gefeliciteerd, ik vind hem wel mooi de bovenste hoorn doet mij wat denken aan de gitaar waar ik achteraan zit een BC Rich Eagle Archtop (nog niet leverbaar).

Ibanez666
1 maart 2010, 14:17
Gefeliciteerd, ik vind hem wel mooi de bovenste hoorn doet mij wat denken aan de gitaar waar ik achteraan zit een BC Rich Eagle Archtop (nog niet leverbaar).

thnx, das een van de weinige BC's die ik wel mooi vind eigenlijk en niet alleen om die hoorn :)

Dweezman
1 maart 2010, 14:56
vind het cool dat jij wel van de 'andere' gitaren bent.
Kan me zo voorstellen dat dit ding fantastisch speelt.

Ibanez666
1 maart 2010, 15:11
vind het cool dat jij wel van de 'andere' gitaren bent.
Kan me zo voorstellen dat dit ding fantastisch speelt.

Het is een beetje geboren uit noodzaak. Als ik veel geld zou hebben kocht ik wel een dikke Gibson Les Paul of iets dergelijks. Maar dat heb ik dus niet, dus dan ga je op zoek naar wat goedkoper spul en het is zo dat minder bekend en geliefd spul ook vaak een stuk minder kost. Ik heb toen geconstateerd dat er desondanks een hoop goed spul tussen zit als je weet waar je het over hebt, dus ik dacht zo kan het ook! Ik zou dan ook nooit al mn gitaren verkopen om er een dure voor terug te kopen. Ik weet wel beter inmiddels.

Ibanez666
1 maart 2010, 20:27
Hij heeft hem vandaag op de bus gedaan, dus binnenkort een reviewtje!

Ibanez666
3 maart 2010, 20:35
Hij is binnen!

Helaas geen nieuwe snaren meer hier vanwege de vele aankopen, maar de eerste indruk is boven verwachting. Hij ligt lekker in de hand, lijkt wat kleiner dan normaal, speelt licht en klinkt als....zichzelf zeg maar. Ik dacht dat hij als een soort strat in HSS config zou klinken, maar hij klinkt echt als een opzichzelf staande gitaar. Leuk dus! Alleen de volumeknop doet het niet, verder werkt alles naar behoren (coil split)

nog wat fotos voor een beter beeld van de kleur:

http://img710.imageshack.us/img710/8779/dsci6649.jpg

http://img685.imageshack.us/img685/3175/dsci6650.jpg

Noid
3 maart 2010, 23:44
Mooie plank!Cort is echt een ondergewaardeerd merk in Europa, in Amerika is Cort veel beter bekend. Komt waarschijnlijk ook door de historie: opgezet door een amerikaan en een zuid koreaan. Cort is een grote fabriek en maakt veel gitaren voor andere merken (Ibanez, ESP, Schecter etc).

Persoonlijk vind ik de Looks van deze cort's met die eigenwijze headstock en wat rankere body ook erg mooi. Qua hardware heb je met zo'n wilkinson trem geen reden tot klagen. Gefeliciteerd er mee!

Ibanez666
4 maart 2010, 00:24
Mooie plank!Cort is echt een ondergewaardeerd merk in Europa, in Amerika is Cort veel beter bekend. Komt waarschijnlijk ook door de historie: opgezet door een amerikaan en een zuid koreaan. Cort is een grote fabriek en maakt veel gitaren voor andere merken (Ibanez, ESP, Schecter etc).

Persoonlijk vind ik de Looks van deze cort's met die eigenwijze headstock en wat rankere body ook erg mooi. Qua hardware heb je met zo'n wilkinson trem geen reden tot klagen. Gefeliciteerd er mee!

thnx! Ben er ook erg mee in mn nopjes! :)

herrie k
1 juni 2010, 11:21
leuk om hier de zelfde stellar te zien als de myne.
de split humbucker bedien je met een push pull knop.
verder is de gitaar niet gelakt maar is de body geolied.
zeer goede gitaar met een apart geluid.

Ibanez666
1 juni 2010, 11:40
leuk om hier de zelfde stellar te zien als de myne.
de split humbucker bedien je met een push pull knop.
verder is de gitaar niet gelakt maar is de body geolied.
zeer goede gitaar met een apart geluid.

zeker! Ik heb hem alleen niet meer...

JTB
1 juni 2010, 11:42
dat is erg snel gegaan dan...

Ibanez666
1 juni 2010, 11:44
dat is erg snel gegaan dan...

Zeker, maar ik kon een ruil (samen met nog een andere gitaar) tegen een mooie Gibson Melody Maker met p90 niet afslaan :)

telecastermaster
2 juni 2010, 17:03
Het is een beetje geboren uit noodzaak. Als ik veel geld zou hebben kocht ik wel een dikke Gibson Les Paul of iets dergelijks. Maar dat heb ik dus niet, dus dan ga je op zoek naar wat goedkoper spul en het is zo dat minder bekend en geliefd spul ook vaak een stuk minder kost. Ik heb toen geconstateerd dat er desondanks een hoop goed spul tussen zit als je weet waar je het over hebt, dus ik dacht zo kan het ook! Ik zou dan ook nooit al mn gitaren verkopen om er een dure voor terug te kopen. Ik weet wel beter inmiddels.

Second dat helemaal. :ok:

Bij mij is het niet zo zeer geldgebrek, maar een volledig uitgekeken zijn op de strats en LP's.
Tussen onbekend spul zit ook vaak goed spul! En is een stuk goedkoper. En leuker...:cheerup:

Rock Bottom
2 juni 2010, 17:19
Ik heb ook de nodig budget gitaren want ik speel best wat verschillende muzieksoorten en heb geen geld voor een fender tele, gibson les paul en een dikke gretsch.