PDA

View Full Version : Fender Stratocaster 57 RI met C-neck???



jutter
28 februari 2010, 16:29
Ik ben op zoek naar een 57'er RI. Ik kwam deze advertentie tegen waar ik interesse voor heb.
Hij komt uit 1992. Maar de 57'er RI hebben toch allemaal een V-neck? Of sla ik de plank volkomen mis?
Graag advies!
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/322534626-fender-stratocaster-usa-57-vintage-reissue.html

Pepe
28 februari 2010, 16:32
Mijn "86 reissue had een hele dunne C maar dat was nog een Fullerton stock made.

jutter
28 februari 2010, 16:38
Mijn "86 reissue had een hele dunne C maar dat was nog een Fullerton stock made.

Tja ik vertrouw het niet helemaal. Maar misschien dat in 1992 er ook C-necks werden geproduceerd...
U heeft trouwens een PM..

Sinner1980
28 februari 2010, 16:43
Die gitaar heeft gewoon een V hals hoor,maak je niet druk...
De adverteerder is gewoon analfabeet;)

Ff serieus;die adverteerder is gewoon een beetje in de war denk ik want een 57 een c vormige hals bestaat gewoon niet,of hij heeft de hals vervangen maar dat lijkt me stug. Mooie gitaar trouwens,ik ben alleen blij dat ik de hot rod versie heb gekozen want die radius en die vintage fretjes waren niet mijn ding,die pups ook niet helemaal trouwens.
Verder een leuke gitaar voor een aardige prijs,al heb je m in engeland bij soundslive voor dat geld praktisch nieuw

jutter
28 februari 2010, 16:46
Die gitaar heeft gewoon een V hals hoor,maak je niet druk...
De adverteerder is gewoon analfabeet;)

Ff serieus;die adverteerder is gewoon een beetje in de war denk ik want een 57 een c vormige hals bestaat gewoon niet,of hij heeft de hals vervangen maar dat lijkt me stug. Mooie gitaar trouwens,ik ben alleen blij dat ik de hot rod versie heb gekozen want die radius en die vintage fretjes waren niet mijn ding,die pups ook niet helemaal trouwens.
Verder een leuke gitaar voor een aardige prijs,al heb je m in engeland bij soundslive voor dat geld praktisch nieuw

Ik heb hem gemaild maar hij was duidelijk; een C-neck!
Jij hebt goede ervaringen met Soundslive?

Hendriks
28 februari 2010, 17:40
Ik heb een AVRI 57 uit 1992 gehad deze had wel degelijk een V-neck , dit is trouwens de enigste gitaar geweest waar ik nog steeds spijt van heb dat ik hem verkocht heb , dat moest toen helaas om financiele redenen. later 1 weergekocht uit 2001 , dat was een tegenvaller.

Quink
28 februari 2010, 18:25
De eerste series 57 RI's hadden geen V nek. Pas vanaf 98 of zo werden ze aangepast. Andere elementen, dots bij de 12de fret op de goede plek, v nek. Dus een 92'er 57RI met een C nek hoeft niks mis mee te zijn.

Quink
28 februari 2010, 18:44
Ff serieus;die adverteerder is gewoon een beetje in de war denk ik want een 57 een c vormige hals bestaat gewoon niet,

Ik denk dat jij hier degene bent die een beetje in de war is, die bestaan nl.wel degelijk. De USA RI heeft pas vanaf 98 een soft V....

Sinner1980
28 februari 2010, 20:16
Ik denk dat jij hier degene bent die een beetje in de war is, die bestaan nl.wel degelijk. De USA RI heeft pas vanaf 98 een soft V....

Ok,maar toch hoort het niet...;)

Quink
28 februari 2010, 20:24
Ok,maar toch hoort het niet...;)

Nee, vanuit het oogpunt van "bouw een 57 Stratocaster na" heb je gelijk. Daarom is Fender vanaf 98 ook een meer historisch correcte RI gaan maken. Neemt niet weg dat ze dat eerder niet deden, en dat er dus wel degelijk C nekken waren, en mensen dus lelijk op het verkeerde been kunnen worden gezet door uitspraken als "C nek bestaat niet". ;)

Sinner1980
28 februari 2010, 20:29
Nee, vanuit het oogpunt van "bouw een 57 Stratocaster na" heb je gelijk. Daarom is Fender vanaf 98 ook een meer historisch correcte RI gaan maken. Neemt niet weg dat ze dat eerder niet deden, en dat er dus wel degelijk C nekken waren, en mensen dus lelijk op het verkeerde been kunnen worden gezet door uitspraken als "C nek bestaat niet". ;)

Neemt u mij niet kwalijk...je hebt helemaal gelijk man:hippie:

jutter
28 februari 2010, 20:42
Nee, vanuit het oogpunt van "bouw een 57 Stratocaster na" heb je gelijk. Daarom is Fender vanaf 98 ook een meer historisch correcte RI gaan maken. Neemt niet weg dat ze dat eerder niet deden, en dat er dus wel degelijk C nekken waren, en mensen dus lelijk op het verkeerde been kunnen worden gezet door uitspraken als "C nek bestaat niet". ;)


Neemt u mij niet kwalijk...je hebt helemaal gelijk man:hippie:

Zo leren we weer! Ik meende ook altijd dat die 57'er een V-neck moesten hebben.

Quink
28 februari 2010, 21:22
Zo leren we weer! Ik meende ook altijd dat die 57'er een V-neck moesten hebben.

Na 98 iig wel, dus. ;)

Wat aan deze gitaar, voor zover ik kan zien, ook klopt: na 98 zijn de "verouderde plastic delen" pas ingevoerd. Daarvoor hadden ze gewoon witte slagplaten en knoppen die wel op normale wijze verouderen, maar niet "oud" geleverd werden. Ze zien er bij deze gitaar nog behoorlijk wit uit, wat dus zou kloppen. Ook de dots staan bij de 12de fret te ver naar binnen, wat pas na 98 gecorrigeerd werd. Bij de Japanse RI's stonden deze voor 98 al wel op de goede plek.

jutter
28 februari 2010, 22:08
Na 98 iig wel, dus. ;)

Wat aan deze gitaar, voor zover ik kan zien, ook klopt: na 98 zijn de "verouderde plastic delen" pas ingevoerd. Daarvoor hadden ze gewoon witte slagplaten en knoppen die wel op normale wijze verouderen, maar niet "oud" geleverd werden. Ze zien er bij deze gitaar nog behoorlijk wit uit, wat dus zou kloppen. Ook de dots staan bij de 12de fret te ver naar binnen, wat pas na 98 gecorrigeerd werd. Bij de Japanse RI's stonden deze voor 98 al wel op de goede plek.

Weet jij dan ook wat de radius van deze fender is?

Quink
28 februari 2010, 22:17
Weet jij dan ook wat de radius van deze fender is?

Pfoe, je stelt wel moeilijke vragen hoor. :eek:

Ehh, zo ff uit het blote hoofd, 7 1/4 inch?