PDA

View Full Version : beste stinkgoedkope cab?



wouwser
28 februari 2010, 15:32
Hey, ik heb net een blackheart Little giant besteld en zoek er eigenlijk nog een cab voor, nu zit ik wat krap bij kas en vroeg ik me af of er nog goeie tips zijn voor een nieuwe of tweedehands aardig goedkope speakerkast, het liefst wil ik een 2x12 want een 412 is teveel gesjouw en een 112 meestal sonde van het laag, en ik zat te denken aan 100 euro. alvast bedankt:)

Liquid_Metal
28 februari 2010, 15:45
Harley Benton 212 bij Thomann.de. Die is volgens mij 125 euro. Als je wat meer kwaliteit wilt ga je voor de 212 Vintage (met vintage 30 speakers). Die heb ik ook en die klinkt heel aardig.

Goedkoper dan de eerstgenoemde wordt het niet.

Wiellem
28 februari 2010, 16:07
Harley Benton 212 bij Thomann.de. Die is volgens mij 125 euro. Als je wat meer kwaliteit wilt ga je voor de 212 Vintage (met vintage 30 speakers). Die heb ik ook en die klinkt heel aardig.

Goedkoper dan de eerstgenoemde wordt het niet.

Inderdaad ben er zelf ook erg tevreden over, goede prijs kwaliteitsverhouding :cheerup:

up-guitarman
28 februari 2010, 16:49
Framus 212 cabjes zijn ook behoorlijk !!!

marter544
28 februari 2010, 16:59
Hier ook een HB 212 Vintage. Ik ken de speakers van de allergoedkoopste niet, maar ik zou wel voor V30's gaan. Dan heb je iig al goede speakers, welke je ook nog in een andere cab zou kunnen drukken.

Liquid_Metal
28 februari 2010, 17:11
Framus 212 cabjes zijn ook behoorlijk !!!

Die schijnen ook erg relaxed te zijn. Volgens caliban beter dan de HB's. Ik heb ze zelf niet getest.

wouwser
28 februari 2010, 17:53
hey guys, thanks, zo'n 212 van harley benton lijkt me een goede kandidaat. verder kijk ik toch maar een beetje in het 112 segment voor goedkopere optie's en vind een epiphone valve junior cab met lady luck speakers zeker over te spreken. verder vind ik de vox cab van de tv4 helemaal geweldig, deze:

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/Vox-V112TV-1x12-Cabinet-Big.jpg

maar vroeg me af of die speaker enigzins degelijk is, iemand ervaring? lijkt me een interessante klank te geven, zo'n marshall plexi type amp met een vox cab met een lage 30 watt, hoezeer verandert dat je klank eigenlijk, een cab met een lager wattage, laten we zeggen 30 of 75? en natuurlijk is de amp lager dan die 30 watt

caliban
28 februari 2010, 18:18
Die schijnen ook erg relaxed te zijn. Volgens caliban beter dan de HB's. Ik heb ze zelf niet getest.

Goh ja, ik heb de HB nooit getest eigenlijk :sssh:, maar de Framus cabs klinken super, en kosten niet veel meer dan de HB. Kan goed zijn dat kwaliteit in realiteit wel hetzelfde is.

Kijk naar de fearedse gitarist op youtube met zijn Harley Benton cabinet, aan zijn sound kan er heel weinig tippen qua brewtalzzz, dus mensen die beweren dat die HB cabs slecht zijn, wil ik graag laten bewijzen dat hun cabinet beter is aan de hand van een gelijkaardige opname :p. Tenzij ze toegeven dat het in feite stiekem merkgeilheid is. (Iets waar ik mezelf soms ook eens schuldig aan maak, maar hoogstwaarschijnlijk niet het geld kan uitgeven dat anderen kunnen).

Tankman
28 februari 2010, 18:21
In onze backup oefenruimte staat een 412 Harley Benton cabinet. Het is echt wel een leuk ding. Ik zou hooguit wat cosmetische aanpassingen maken. (Logo deraf, ander logo derop, puur en alleen omdat hij lelijk is)

Voor het kleine prijsverschil is de Framus ook zeker een aanradertjes. Als ik me niet vergis had skabouter een Framus staan toch?

caliban
28 februari 2010, 18:38
Die heeft denk ik ook een framus amp, ook heel coole shit. En dat HB logo is vreselijk, ik snap niet waarom ze daar niks beter op verzinnen???

JohnLord
28 februari 2010, 19:27
Omdat zelfs dat geld kost.

caliban
28 februari 2010, 19:30
Omdat zelfs dat geld kost.

Ja maar, waarom dan niet van het begin af aan een heel strak en sober logootje. Zou veel beter zijn. Desnoods gewoon een mooie zilveren HB, want de naam klinkt ook een beetje raar.

:D heh, voor een gratis 4*12 mogen ze mijn idee nemen :D

stikel
28 februari 2010, 20:05
hey guys, thanks, zo'n 212 van harley benton lijkt me een goede kandidaat. verder kijk ik toch maar een beetje in het 112 segment voor goedkopere optie's en vind een epiphone valve junior cab met lady luck speakers zeker over te spreken.

Waarom dan niet de bijbassende Blackheart cab (ook met eminence lady luck speaker) en past ook nog eens mooi bijelkaar. Was mijn eerste buizenset terwijl mijn zoon op dat moment de Epi valve junior set had. Ik vond persoonlijk de Blackheart door zijn aanwezige EQ iets mooier.


Groet Jan

wouwser
28 februari 2010, 20:29
in de blackheart cab zit geen lady luck maar een custom eminence(75 watts ipv 70) en de vormgeving van de epi past beter bij mijn epi blues custom amp waar hij naast komt te staan:dance:

stikel
28 februari 2010, 22:41
Je hebt gelijk. Het is een ander type Eminence speaker. Njah, het maakt mij niet uit maar ik vond de Blackheart set mooier klinken. Misschien wel door de speaker.;)

Groet Jan

Nielsje
28 februari 2010, 22:48
Succes met je zoektocht, ik kan je nu al op een briefje geven dat je binnen een jaar al meer gaat sparen, omdat die 'duurdere' toch nét wat beter klinkt en bla bla bla bla...

:D

Riky
1 maart 2010, 09:21
Ja maar, waarom dan niet van het begin af aan een heel strak en sober logootje. Zou veel beter zijn. Desnoods gewoon een mooie zilveren HB, want de naam klinkt ook een beetje raar.

:D heh, voor een gratis 4*12 mogen ze mijn idee nemen :D

ik heb het logo er gewoon afgehaald.

Ik heb de goedkoopste HB 2x12 Cab. Geen idee wat voor een speakers het zijn, maar ze gaan met de week beter klinken (steeds meer ingespeeld) en ik heb me nog geen moment gestoord aan het geluid. Ook nog geen moment de behoefte gehad een andere cab te kopen.

Prijs/kwaliteit is gewoon heel erg goed.

wouwser
1 maart 2010, 19:14
denk dat ik sitekem maar gewoon zo'n vox tv 112 cab ga kopen, weet dat het maar 112 is maar damm wat is dat een geil ding!, dan zet ik er later wel weer eens een andere speaker in maar dan heb ik in ieder geval een 112 cab for life:satisfie:

ik bedoel maar, hoe sexy is dit:

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/Vox-V112TV-1x12-Cabinet-Big.jpg

up-guitarman
1 maart 2010, 23:39
Tjah, "maar" een 112. Ik wil stilaan overschakelen op 112 omdat ik het gesleur met 212 beu ben.

Ooit trad ik op met een 1*10inch combootje, stilaan meer en meer tot ik op de duur met 2*12 combo + 4*12 cab speelde.
Ondertussen ben ik toe aan een head + 1*12 of gewoon een 1*12 combo...