PDA

View Full Version : Roland Cube 20x functies



FlameDude
28 februari 2010, 15:31
Ik ga deze Roland Cube 20x bestellen maar wat zijn al deze functies?

http://img39.imageshack.us/img39/3609/rolandcube20xsmallreg.jpg

wouwser
28 februari 2010, 15:35
heb er zelf laatst ook opgespeeld, links is wisselen tussen kanaal 1 en 2, clean en overdrive, ingedrukt houdend een stemapparaat. aux in is een ingang voor je mp3, kun je meespelen met liedjes via de speaker van je versterker, die daarboven is een ingang voor een footswitch pedaal, delay en reverb zijn twee verschillende manieren om je klank als het ware wat ''breder'' te maken, zoek bij youtube maar gewoon eens op reverb guitar effects pedal, of delay. en dat kun je bij die andere, phaser enzo, ook doen, dat zijn maar klank veranderende effecten. mooie aankoop, is een goeie thuis amp;)

FlameDude
28 februari 2010, 15:39
heb er zelf laatst ook opgespeeld, links is wisselen tussen kanaal 1 en 2, clean en overdrive, ingedrukt houdend een stemapparaat. aux in is een ingang voor je mp3, kun je meespelen met liedjes via de speaker van je versterker, die daarboven is een ingang voor een footswitch pedaal, delay en reverb zijn twee verschillende manieren om je klank als het ware wat ''breder'' te maken, zoek bij youtube maar gewoon eens op reverb guitar effects pedal, of delay. en dat kun je bij die andere, phaser enzo, ook doen, dat zijn maar klank veranderende effecten. mooie aankoop, is een goeie thuis amp;)
Ok thx, maar kan ik die mp3 tegerlijkertijd aanzetten en liedje beluisteren en gitaarspelen? Dat het 50/50 gaat ofzo? En moet ik clean of overdrive doen voor greenday of moderne poppunk & punkrock?

wouwser
28 februari 2010, 15:52
ja met je mp3 gaat dat 50/50, en voor greenday en dergelijke is die overdrive goed, je moet dsan de drive wat verder openzetten en die volume knop dan even kijken hoe hard je het kan hebben, weet niet hoe je buren zijn;) succes!

FlameDude
28 februari 2010, 15:54
ja met je mp3 gaat dat 50/50, en voor greenday en dergelijke is die overdrive goed, je moet dsan de drive wat verder openzetten en die volume knop dan even kijken hoe hard je het kan hebben, weet niet hoe je buren zijn;) succes!
Ok, en drive = gain begrijp ik?

marter544
28 februari 2010, 17:05
Ja, en meer is niet beter... Het best ga je gewoon lekker prutsen aan die knopjes tot je een goede sound hebt.

FlameDude
1 maart 2010, 12:21
ja met je mp3 gaat dat 50/50, en voor greenday en dergelijke is die overdrive goed, je moet dsan de drive wat verder openzetten en die volume knop dan even kijken hoe hard je het kan hebben, weet niet hoe je buren zijn;) succes!
Ok en hoe heedt die kabel dan voor die mp3? En is die op Thomann verkrijgbaar?
Staat ie hier tussen?: http://www.orbit-enkhuizen.biedmeer.nl/Webwinkel-Category-224124/Jack-pluggen.html

Epic
1 maart 2010, 15:55
Ik ga deze Roland Cube 20x bestellen maar wat zijn al deze functies?

Hier staat de manual: http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1811040/CUBE-20X_e1.pdf

Exile
2 maart 2010, 18:22
Laat je echter niet te veel misleiden door die 'EFX' knop. Ik heb die 20X zelf al bijna een jaar in bezit, en heb er geen kwaad woord over te zeggen, enkel 2 mindere puntjes:

Die EFX is heel leuk om is mee te spelen, maar als je ze écht als effect wilt gebruiken raad ik je toch een effectenpedaal aan.

Over die Gain knop in combinatie met 'Metal' moet je opletten dat je de gain niet te hoog zet, bij mij begint hij dan nogal snel te 'fluiten'.

Maar verder een supergoede oefenamp om mee te beginnen. Ben nu na een jaar ook stilaan aan het uitkijken naar een buizenversterker met effectenpedaal.

Ga je zeker geen spijt van hebben!

grtz

FlameDude
3 maart 2010, 16:56
Kan deze amp ook boven een drumstel uitkomen als alles op zn allerhardst staat?

iWishmaster
3 maart 2010, 17:03
Ligt een beetje aan hoe hard de drummer gaat, maar waarschijnlijk niet. Ik heb ooit met de Cube 30x gerepeteerd met een vrij harde drummer en dat ging net ...

gorgasm
3 maart 2010, 17:21
wat je links omcirkelde is de tuner, en erboven zitten 3 lampjes, 2 rode, 1 groene, you do the math, knop eronder, die is om v kanaal te wisselen
ik heb de 30x
leuk ding:)

Dimitri Wouters
3 maart 2010, 18:58
ik heb deze verterker
en is inderdaad een hele leuke om me te beginnen.
maar reken er maar niet op dat je er mee boven een drum uitkomt.
dit is de reden dat ik mijn nieuwe ben gaan halen.
verder een prima ding.
vind dit ingebouwde tuner trouwen wel makkelijk.

FlameDude
12 maart 2010, 20:29
Ik heb hem binnen, maar hij maakt een heel hard piepend geluid als de volume knop op zn allerhardst staat en de gain staat op 3 kwart of hoger? Is dit normaal? En wat is de oorzaak hiervan?

grayfink
12 maart 2010, 20:40
Dat heet nou feedback :D

Git Aar
12 maart 2010, 20:54
vind dit ingebouwde tuner trouwen wel makkelijk.

Vind het meer iets als noodoplossing. Handig zeker niet.

Exile
12 maart 2010, 21:52
Tja, je zit nu eenmaal met een 20W versterker. Als je die op z'n maximum gaat laten draaien, wordt die vast niet vrolijk van ^^

Mijn advies: Draai het ding nooit verder open dan de helft (blijft die bij clean ook echt clean klinken) en speel met de gain zoveel je wilt. Geeft je dan veel meer mogelijkheden :)

FlameDude
13 maart 2010, 20:43
Ok, en is die feedback slecht voor je versterker?

Terminus
13 maart 2010, 22:14
Feedback gebeurt met bijna elke versterk, zeker als je veel distorion en of galm gebruikt. Probeer dat eerst wat minder te maken, en als je het dan nogsteeds hebt: geen nood, proberen op een andere plek te gaan zitten/staan, in een andere richting. Als je speelt heb je er geen last van, en als je niet speel kan je gewoon je volume dichtdraaien.