PDA

View Full Version : guitar center wierden



germs
28 februari 2010, 14:49
Eindelijk mijn misterieuze snaarlengte probleem van mijn telecaster opgelost.
Fender keurde de klacht af. Niets aan de hand met de tele!
Guitar Center in wierden nam de klacht wel serieus.
Na een paar keer uitproberen, de definitieve versie van de nieuwe kam.
Een trapezium vormige kam met de brede kant aan de dunne E.
De snaarlengte op de gebruikelijke manier aanpassen had niet het gewenste effect.
Dank aan Guitar Center in Wierden

Orgasmocaster
28 februari 2010, 16:33
Waaat? McGuitar Center zit nu ook in Nederland???

spirit
28 februari 2010, 18:34
Misschien ook handig als je even omschrijft wát de klacht precies was, of heb ik iets gemist?

germs
28 februari 2010, 20:41
Misschien ook handig als je even omschrijft wát de klacht precies was, of heb ik iets gemist?

De goed gestemde gitaar klonk niet lekker.

HaroldA
28 februari 2010, 21:12
Klopt de afstand tussen topkam en 1ste fret dan nog wel?

spirit
28 februari 2010, 21:15
De goed gestemde gitaar klonk niet lekker.

Was dat dan niet op te lossen door je brugzadel te verstellen?

Gothra
28 februari 2010, 21:15
Waaat? McGuitar Center zit nu ook in Nederland???

Idd wtf? Hopelijk hebben ze dan wel de dollarprijzen aangehouden:D

Metalheart
28 februari 2010, 21:29
Harold = goed bezig... altijd prima koffie en goede service :D

ooit veel gezeik met mn H&K Switchblade gehad (vooral de bijgeleverde pedalboard heb ondertussen versie 4 in mijn bezit) en altijd supergoed geregeld voor me.

Eko
28 februari 2010, 22:03
Guitarcenter bestaat al jaren in Wierden. Meest relaxte gitaarzaak van het Oosten. Harold is een hele leuke goser. 2 x Per week is Henk v d Voort er. Eminence grise van de gitaartecs. Heeft een heel leven gitaren afgesteld , gerepareerd en gemodificeerd. Zijn kennis is legendarisch en heeft een uitzonderlijk gevoel voor humor.
Uiteraard is de koffie prima en qua prijs hoef je er vaak niet voor op het internet te bestellen. Harold is trouwens degene achter gitaarwinkel.nl.
Guitarcenter is sinds kort dealer van Taylor geworden en , als ik het goed heb , komen er Gretsches aan.
Heb er geen belang in qua aandelen of zo , maar kom er graag omdat je er serieus geholpen wordt en de mensen staat voor hun vak.

Gothra
28 februari 2010, 22:32
Guitarcenter bestaat al jaren in Wierden. Meest relaxte gitaarzaak van het Oosten. Harold is een hele leuke goser. 2 x Per week is Henk v d Voort er. Eminence grise van de gitaartecs. Heeft een heel leven gitaren afgesteld , gerepareerd en gemodificeerd. Zijn kennis is legendarisch en heeft een uitzonderlijk gevoel voor humor.
Uiteraard is de koffie prima en qua prijs hoef je er vaak niet voor op het internet te bestellen. Harold is trouwens degene achter gitaarwinkel.nl.
Guitarcenter is sinds kort dealer van Taylor geworden en , als ik het goed heb , komen er Gretsches aan.
Heb er geen belang in qua aandelen of zo , maar kom er graag omdat je er serieus geholpen wordt en de mensen staat voor hun vak.

Ah, maar dat is niet hetzelfde als de Amerikaanse Guitar Center? Of wel?

stikel
28 februari 2010, 23:12
Leuke zaak met leuke mensen. Heb er drie nieuwe gitaren gekocht welke werden afgesteld waar ik bijstond. Topkammetjes een beetje ruimen etc. Inruil is altijd zeer redelijk en is nooit een probleem. Kom er graag en kan de humor van Harold (als Fries zijnde) wel waarderen.

Groet Jan

germs
28 februari 2010, 23:28
De brug had mogelijkheden genoeg.
Het zat e`m in de hals die helemaal klopt, maar ook weer niet. heel vreemd
Aangepast door Henk

DaveItUp
1 maart 2010, 08:27
Ah, maar dat is niet hetzelfde als de Amerikaanse Guitar Center? Of wel?

Wat denk je zelf?

germs
1 maart 2010, 15:42
Wat denk je zelf?

Mijn probleem is opgelost. Ik kan gewoon op de tele blijven spelen.
Hij heeft een dijk van een geluid.

germs
1 maart 2010, 15:49
Klopt de afstand tussen topkam en 1ste fret dan nog wel?

De afstand is veranderd. En de gitaar klinkt helemaal ok.
Erg vreemd. (vind iedereen) Het is jammer dat ik geen foto bij kan voegen.
Dan zou je het kunnen zien

Gothra
1 maart 2010, 15:50
De afstand is veranderd. En de gitaar klinkt helemaal ok.
Erg vreemd. (vind iedereen) Het is jammer dat ik geen foto bij kan voegen.
Dan zou je het kunnen zien

Hoezo kan je geen foto toevoegen?

germs
1 maart 2010, 19:36
Hoezo kan je geen foto toevoegen?

hoe gaat dat dan??

matto
7 september 2011, 23:17
Guitarcenter bestaat al jaren in Wierden. Meest relaxte gitaarzaak van het Oosten. Harold is een hele leuke goser. 2 x Per week is Henk v d Voort er. Eminence grise van de gitaartecs. Heeft een heel leven gitaren afgesteld , gerepareerd en gemodificeerd. Zijn kennis is legendarisch en heeft een uitzonderlijk gevoel voor humor.
Uiteraard is de koffie prima en qua prijs hoef je er vaak niet voor op het internet te bestellen. Harold is trouwens degene achter gitaarwinkel.nl.
Guitarcenter is sinds kort dealer van Taylor geworden en , als ik het goed heb , komen er Gretsches aan.
Heb er geen belang in qua aandelen of zo , maar kom er graag omdat je er serieus geholpen wordt en de mensen staat voor hun vak.

Ja enne .... ouwehoeren natuurlijk.

aaronstonebeat
8 september 2011, 00:05
Een trapezium vormige kam met de brede kant aan de dunne E.
De snaarlengte op de gebruikelijke manier aanpassen had niet het gewenste effect.


Ik ben ook erg benieuwd wat dit nu in concreto inhoudt. Je kunt plaatjes toevoegen zoals iedereen dat hier doet (uploaden naar een plaats van voorkeur en dan via het plaatjes-symbool http://www.gitaarnet.nl/forum/images/styles/GamerRed/editor/insertimage.png de link invoegen).

bat
8 september 2011, 11:52
Ik vermoed dat de frezing van de topkam toch net scheef is, waardoor ie bij de hoge E een ietsiepietsie verder van de brug stond dan bij de lage E. Dat kan ervoor zorgen dat de gitaar met losse snaren goed gestemd is, maar bij gefrette noten toch vals klinkt. En dat compenseer je niet met de brugzadels.

Door er nu een topkam op te zetten die iets schuin loopt kun je dat compenseren (dat lees ik in trapeziumvorm en de dikke kant bij de hoge E). Slimme oplossing!

Wel raar dat Fender het ontkent. Eignelijk is de hals immers gewoon niet goed en blijft het een noodgreep.

guitarnijboer
8 september 2011, 12:40
Mooi dat je gitaar weer werkt, maar Henk komt, hoe aardig hij ook is (want dat is ie zeker), niet aan mijn gitaren. Guitar center zelf doet me erg denken aan de vroegere Music Shop's. Eenzelfde sfeer waar ik totaal niet van houd. Zo'n incrowd van quasi professionele bruiloftbandjemuziekanten die daar de hele dag koffie drinken en brallen aan de bar...

stikel
8 september 2011, 15:45
Mooi dat je gitaar weer werkt, maar Henk komt, hoe aardig hij ook is (want dat is ie zeker), niet aan mijn gitaren. Guitar center zelf doet me erg denken aan de vroegere Music Shop's. Eenzelfde sfeer waar ik totaal niet van houd. Zo'n incrowd van quasi professionele bruiloftbandjemuziekanten die daar de hele dag koffie drinken en brallen aan de bar...

Ga jij toch lekker naar z'on dozenschuiver ;) Gezellig