PDA

View Full Version : wah pedaal



Jelle6
28 februari 2010, 12:52
Wie weet een goed en niet zo heel duur wah pedaal die op marktplaats staat.
Graag met distortion ingebouwd en cry wah.

Rakker
28 februari 2010, 12:53
Een hele goedkope wah met ingebouwde drive is de Behringer Hellbabe.

Jelle6
28 februari 2010, 12:55
liefst geen behringer, wat is heel goedkoop?
Graag rond de 100 euro.

Rakker
28 februari 2010, 13:00
Misschien is dit wat: http://link.marktplaats.nl/324879244

Jelle6
28 februari 2010, 13:03
200 euro :S

Rakker
28 februari 2010, 13:18
Tja als je persee ingebouwde distortion wilt en "cry wah".

Jelle6
28 februari 2010, 13:35
mijn budget is trouwens 60 euro(2e hands,dus 100 euro eerstehands).
cry wah hoeft niet perce, ik wil wel distortion wah

JvD.
28 februari 2010, 13:46
mijn budget is trouwens 60 euro(2e hands,dus 100 euro eerstehands).
cry wah hoeft niet perce, ik wil wel distortion wah

Dus wacht, als wij je iets adviseren en zeggen dat het tof is, ookal is het rommel, dan koop jij het?
Ik weet dat Morley een wah en distortion in 1 maakt. Toen ik nog dacht dat ik een wah en dist in 1 wilde, spaarde ik voor dat ding.
tegenwoordig heb ik te veel pedalen.

zowel wah als distortion zijn heel persoonlijk. Wil je dat ze beide voor JOU goed klinken dan moet je heel veel geluk hebben. het is bijna net al stemmen op een politieke partij.

Jelle6
28 februari 2010, 14:14
Is die dunlop cry baby alleen cry baby of ook gewoon distortion.

Jelle6
28 februari 2010, 14:16
Ik wil eigenlijk zoiets als de pv wah van boss, alleen zijn die niet op marktplaats te vinden :(

Tankman
28 februari 2010, 14:28
Dan probeer je toch Speurders.nl, Tweedehands.net, Ebay.

Zoek bij websites van muziekwinkels tussen hun occasions en opruimingen. Feedback heeft altijd een lange lijst staan bijvoorbeeld. Check Thomann en Musicstore.

Mogelijkheden zat!

Mijn advies. Koop een leuke Wah en een leuke distortion, maar niet zo'n 2 in 1. Dat Boss ding klinkt naar mijn mening voor geen meter.

Voor 100 euro kun je heus wel een goeie distortion en een 2e hands wah krijgen.

Een DS-1 van Boss kost nieuw maar 50 euro. Feedback had ook nog uitverkoop in Digitech pedalen. Gewoon ff doorzoeken.:ok:

JvD.
28 februari 2010, 14:34
Helemaal met Tankman eens. (Alleen vind ik de DS-1 een naar pedaal. eigenlijk is dat met alles van Boss waar een 'tone' knop op zit, je moet hem bijna helemaal dicht draaien anders is ie schel.)

http://www.veilingkijker.nl/ is waar je moet zoeken naar 2de hands spul. ik moet wel zeggen dat de 2de hands markt is doodgebloed sinds marktplaats geld wilde zien voor een advertentie.

Jelle6
28 februari 2010, 16:08
mijn gt-6 wah en distortion is geen suc6

JvD.
28 februari 2010, 16:27
mijn gt-6 wah en distortion is geen suc6

nou, misschien is het handig om dan per effect (dist en wah) te omschrijven wat jou er niet aan bevalt. Wat verwacht je van je aankomende speeltjes dat je gt-6 niet leverdtdtdtttdtttdddt (zucht spellen...)

robert-gitarist
28 februari 2010, 16:47
Ik vind het zo vaag, wah met distortion...Bedoel je dan wah en een los distortion effect of wah mét ingebouwd distortion effect? In het laatste geval, op elke Dunlop wah met distortion mogelijk klinkt kut.
Bevallen die twee niet op je GT-6 dan adviseer ik je om een tweedehands Crybaby GCB95 of Vox wah te kopen en een Boss distortion/overdrive oid. Of een ander willekeurig merk.
Tweedehands Dunlop wah met distortion erin zoals een Crybaby from hell, Slash wah etc vind je onder de 100 euro niet. Een Crybaby from hell heb je met een mazzeltje misschien nét tweedehands voor 100-120 euro.

Jelle6
28 februari 2010, 17:16
Is er bij dunlop cry baby alleen cry baby mogelijk of ook distortion wah.
Die pv wah van boss heeft ingebouwde distortion enz.
De gt-6 heeft slechte distortion en wah.
ik wil gewoon iets als pv wah van boss.
De tc electronic distortion in combinatie met de gt-6 wah werkt niet echt.

robert-gitarist
28 februari 2010, 17:22
Dat zeg ik net, Dunlop heeft wel wah's met distortion erbij ingebouwd: Dimebag wah (Crybaby from hell, weliswaar een boost maar hij overstuurd ook) en Slash wah! :soinnocent: Goed lezen en Googlen scheelt een hoop ;):sssh:

Jan Buurman
28 februari 2010, 18:39
Tweedehands Dunlop wah met distortion erin zoals een Crybaby from hell, Slash wah etc vind je onder de 100 euro niet. Een Crybaby from hell heb je met een mazzeltje misschien nét tweedehands voor 100-120 euro.

Er zit wel een boost op de Dimebag wah maar om dat nou distortion te noemen???

Zoals eerder gemeld: Koop een 2e hands Wah én een 2e hands distortion en je bent klaar! Beste optie sowieso!!

robert-gitarist
28 februari 2010, 18:45
Lees even mijn berichtje daarna ;) Daar vertel ik ook dat het een boost infeite is alleen vervormt ie zo erg dat het meer een distortion achtig iets begint te lijken ;) Althans bij mij is dat het geval.

Metalheart
28 februari 2010, 20:20
Helemaal met Tankman eens. (Alleen vind ik de DS-1 een naar pedaal. eigenlijk is dat met alles van Boss waar een 'tone' knop op zit, je moet hem bijna helemaal dicht draaien anders is ie schel.)

http://www.veilingkijker.nl/ is waar je moet zoeken naar 2de hands spul. ik moet wel zeggen dat de 2de hands markt is doodgebloed sinds marktplaats geld wilde zien voor een advertentie.

DS-1 van een keeley mod (laten) voorzien... dat rockt!

Metalheart
28 februari 2010, 20:23
CFH heeft een boost, geen distortion.

Combi van wah + distortion in 1 pedaal kan niet echt wat zijn. De Slash Crybaby heeft het maar daarvan klinkt de distortion beroerd...

Rutger Molenberghs
1 maart 2010, 08:52
Combi van wah + distortion in 1 pedaal kan niet echt wat zijn. De Slash Crybaby heeft het maar daarvan klinkt de distortion beroerd...

Als je je versterker al op distortion hebt en je wil eens wat extra, dan gaat het nog. Vooral de gain van de Slash wah niet te hoog zetten. Als distortion op een clean kanaal klinkt het inderdaad nergens naar.

Metalheart
1 maart 2010, 17:36
Als je je versterker al op distortion hebt en je wil eens wat extra, dan gaat het nog. Vooral de gain van de Slash wah niet te hoog zetten. Als distortion op een clean kanaal klinkt het inderdaad nergens naar.

idd dan gebruik je m meer als booster dan dist.

wel n erg cool pedaal by the way die slash...

JeroenP
1 maart 2010, 22:38
Er zit geen distortion op (wel een fuzz), maar als ik de eisen hoor is dit een kanshebber: http://link.marktplaats.nl/311215742 Een ibanez wf-10! Ik heb hem zelf ook, gebruik de fuzz mode niet maar die zit er dus wel op. Zonder fuzz kan je ook een flinke boost uithalen. 90 euro is ook nog eens best een koopje!

Verder ben ik het met de rest eens. Koop een wah en een losse distortion of een billig boostertje voor erbij.