PDA

View Full Version : Shorted jack mod op een mesa



Orpheo
27 februari 2010, 21:16
ik heb ooit gelezen over een mod, waardoor je via je fx loop, een tweede mastervolume kunt maken, als je amp dat niet heeft.

hoe zit dat nou ook alweer? kan iemand daar z'n licht over laten schijnen?

macwilliams
27 februari 2010, 22:14
Is dat niet een Jack-pot-Jack ? Welke waarde de pot moet zijn weet ik niet.

sinneD
27 februari 2010, 22:16
Je doelt niet toevallig op de volume pedaal truuk? Volume pedaal op de effects return, schijnt een truuk te zijn van de Mark IIb's.

Orpheo
27 februari 2010, 22:23
ik heb echt geen idee :) ik wilde de titel van dit topic aanpassen, maar dat lukte niet echt :P

ik heb geen zin in geknoei met pedalen e.d. ik wil iets simpels, ik dacht dat een jack of een kabeltje in de fx loop al werkte, en dat je met de pot kon kiezen hoeveel signaal je kreeg, dat was hoe hard je je 2e volume kreeg.

zoiets? ik weet 't echt niet meer, vandaar de vraag.

sjaak1990
28 februari 2010, 19:08
Toch gewoon een potmeter in je fxloop die je aan en uit kan zetten. Is uit je "hardere" volume en aan zachter.

Nocki
28 februari 2010, 20:19
Met de MArk
IIb kan je idd een volume pedaal in de loop hangen om de oversturing (gain) te regelen.
Met een Roadster kon je als je niks in de loop hing nog meer oversturing creeren door de fxloop level helemaal open te gooien.

Beide leuk maar niet super handig of bruikbaar.

Waar je het verder over hebt ken ik nog niet.

zx81
1 maart 2010, 10:49
Als je een snoertje van de fx send naar de fx return doet, dan gaat het signaal ook door het fx-loop gedeelte. Daar kun je wat extra boost uithalen als je de fx mix knop op 100% wet zet.
Deze tip heb ik ooit op grailtone.com gelezen. Ik heb dit zelf nooit gedaan.