PDA

View Full Version : Marshall JTM60 615 model



Tronky
27 februari 2010, 18:00
Ben van plan deze versterker te kopen voor 450€.
Krijgt erg goeie reviews qua klank, maar blijkbaar is er een probleem met overhitting.
Is er iemand die hier meer over weet? Bv. na hoelang spelen treed dat probleem op en is je versterker dan volledig kapot?
Andere ervaringen met deze amp zijn ook welkom (of betere alternatieven, zoek vintage blues/rock geluid).
Alvast bedankt.

ellisvertellis
27 februari 2010, 18:06
Hier staat er een en die mag uren opstaan, nog geen probleem gehad. Wel eens een servicebeurt gehad en dat koste dan 75 euro (nieuwe lampen erbij dan he). Klinkt idd heel goed, ik denk nog beter met 15" want de 12" heeft weinig laag.

Grtz!

VanMeekeren
27 februari 2010, 20:52
Die JTM's zijn zeer degelijke amps hoor. Oververhitting is volgens mij niet het voornaamste probleem; was er niet iets zoals buizen die horizontaal stonden gemonteerd?


Van Meekeren

Kim Wilson
27 februari 2010, 20:55
Ik heb een poosje een JTM60 gehad, en ik had er geen problemen mee. Buizen zitten er idd horizontaal in, dus voorzichtigheid geboden tijdens vervoer.

the sure thing
27 februari 2010, 20:57
Het verhaal van de JTM 60 en de oververhitting is een verhaal wat ik al lange, lange tijd volg. Het vervelende van dit verhaal is dat het nooit ontkracht is, maar volgens mij ook nooit "bewezen".

Ik denk dat er exemplaren zullen zijn waarbij de trafo stuk is gegaan, maar volgens mij als je de versterker goed laat afstellen (interne waardes), denk ik dat het een even betrouwbare amp is als iedere andere Marshall.

De prijs is netjes.

Agent_Smith
28 februari 2010, 12:46
Het verhaal van de JTM 60 en de oververhitting is een verhaal wat ik al lange, lange tijd volg. Het vervelende van dit verhaal is dat het nooit ontkracht is, maar volgens mij ook nooit "bewezen".

Ik denk dat er exemplaren zullen zijn waarbij de trafo stuk is gegaan, maar volgens mij als je de versterker goed laat afstellen (interne waardes), denk ik dat het een even betrouwbare amp is als iedere andere Marshall.

De prijs is netjes.

Nou, bij deze dan :)
Ik heb vroeger eerst een top gehad. Jaren en jaren mee opgetreden zonder enkel probleem. Deze had ventilatie roosters aan de bovenzijde zodat de lucht goed kon circuleren. De combo's hebben dit niet.
Later had ik dus een 2x12 jtm60 combo. Thuis geen enkel probleem, maar bij bandgebruik al na een half uurtje problemen. Het volume valt dan telkens weg. Onbruikbaar gewoon zo erg. Na het plaatsen echter van een fan oko geen problemen meer. Voor het goede moeten er eigenlijk roosters in de bovenkant gezaagd worden.
Verder top-amps! (alleen iets te kort in het laag, maar valt mee te leven en iets aan te doen)

Tronky
28 februari 2010, 21:50
Nou, bij deze dan :)
Ik heb vroeger eerst een top gehad. Jaren en jaren mee opgetreden zonder enkel probleem. Deze had ventilatie roosters aan de bovenzijde zodat de lucht goed kon circuleren. De combo's hebben dit niet.
Later had ik dus een 2x12 jtm60 combo. Thuis geen enkel probleem, maar bij bandgebruik al na een half uurtje problemen. Het volume valt dan telkens weg. Onbruikbaar gewoon zo erg. Na het plaatsen echter van een fan oko geen problemen meer. Voor het goede moeten er eigenlijk roosters in de bovenkant gezaagd worden.
Verder top-amps! (alleen iets te kort in het laag, maar valt mee te leven en iets aan te doen)

Je zegt dat het volume wegvalt, betekent dit dan dat er iets is stukgegaan of dat hij gewoon even te warm heeft? En was dit dan in een erg warme ruimte in de zomer ofzo?
Ik zou eventueel een klein ventilatortje van buiten af laten blazen op de lampen, moet ook wel wat helpen.

En wat bedoel je met "iets te kort in het laag", te weinig bas?

Kim Wilson
28 februari 2010, 22:05
Ik heb ook die 212 combo gehad, en 5 uur oefenen en 3 uur optreden was geen probleem. Nou vroeg ik ook niet het uiterste, maar hij kon behoorlijk lang blijven draaien. Misschien had het bij Smith wellicht te maken met een printbreukje of zo, of een slecht contact wat door warmte volledige storing geeft.

En ja, ze hebben echt te weinig laag. Een schelle schreeuwbak was het. Mooi als het in je muziekstijl past, maar ik kon er niks mee.

ellisvertellis
28 februari 2010, 22:29
Freeqi in Gent vertelde mij over de vreemde constructie binnenin, iets van lampen te dicht bij printplaten enz, maar zag er verder geen probleem in. Zogenaamde "verluchtingsgaten" maken of PC-fans laten inbouwen vond hij wat extreem. Voor voldoende verluchting zorgen achteraan was volgens hem meer dan genoeg...

Tronky
27 maart 2010, 20:09
Eerste keer dat ik er mee speelde begon hij na een dikke 2u plots te "haperen" waarbij het geluid wegviel. Deze week een kleine ventilator voor de lampen gezet (geen pc-koeler gepruts) en bijna 3u gespeeld. Werd nu helemaal niet warm en ook nergens meer last van gehad!
Voor z'n prijs echt goeie versterker!

Agent_Smith
29 maart 2010, 18:24
Je zegt dat het volume wegvalt, betekent dit dan dat er iets is stukgegaan of dat hij gewoon even te warm heeft? En was dit dan in een erg warme ruimte in de zomer ofzo?
Ik zou eventueel een klein ventilatortje van buiten af laten blazen op de lampen, moet ook wel wat helpen.

En wat bedoel je met "iets te kort in het laag", te weinig bas?

Sorry, ik zie nu pas je reactie/vraag. Maar intussen ben je er zelf achter gekomen.
Goed ook om te horen dat het met wat extra koeling prima gaat! Veel plezier ermee!